افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

نوسازی شبکه برق تهران در دستور کار است/به 50 تلاش نیازمندیم

  • کد خبر : 408359
نوسازی شبکه برق تهران در دستور کار است/به 50 تلاش نیازمندیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی. خبرگزاری تسنیمفرهاد شبیحی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور اظهار داشت: برنامه هایی برای افزایش ظرفیت نیروگاه های تهران، قم و البرز داریم اما در تهران هدف ما این است. افزایش 1400 مگاواتی ظرفیت وی افزود: پروژه […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی. خبرگزاری تسنیمفرهاد شبیحی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور اظهار داشت: برنامه هایی برای افزایش ظرفیت نیروگاه های تهران، قم و البرز داریم اما در تهران هدف ما این است. افزایش 1400 مگاواتی ظرفیت

وی افزود: پروژه تغییر سطح ولتاژ تهران را داریم که شامل رساندن لایه 400 کیلوولت به مرکز شهر از طریق ولتاژ HVDC است.

سخنانی با بیان اینکه پروژه های زیادی در تهران در دست اجرا است، گفت: پروژه سیاه بیشه با هدف افزایش ظرفیت نیروگاه به 2000 مگاوات ساعت در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه «رشد مصرف برق در سال جاری بی سابقه است و از مردم می خواهیم مدیریت بار خود را اصلاح کنند»، اظهار داشت: این سامانه ها تخصصی است و هماهنگی با شهرداری ها و دستگاه های مختلف عوارض ایجاد می کند. تلاش ما این است که با تامین منابع مالی و هماهنگی بیشتر توسعه زیرساخت ها را تسریع کنیم زیرا حدود 30 درصد از شبکه انتقال و ابرتوزیع تهران فرسوده است و تعمیر آن زمان بر است.

سوخانی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد شبکه برق تهران فرسوده است و عمر مفید آن بیش از 30 تا 40 سال است، گفت: برای نوسازی این شبکه به منابع مالی قابل توجهی نیاز داریم که حدود 50 هزار میلیون تومان برآورد می شود. یکی دو سال آینده تاکنون نزدیک به 5 میلیارد تومان تامین شده است و تلاش می کنیم منابع بیشتری جذب کنیم تا بتوانیم شبکه را ارتقا دهیم.

وی پس از بیان اینکه شبکه برق تهران یکی از فرسوده ترین شبکه های کشور است و ترانسفورماتورهایی با عمر مفید 50 تا 60 سال داریم که نیاز به تعویض دارند، تصریح کرد: امسال اولین ترانس یکپارچه 500 مگاواتی را نصب کردیم. تهران که در ایران تولید و حمل شده است متاسفانه این عوارض چالش هایی را ایجاد می کند اما تلاش ما بر افزایش توانمندی ها متمرکز است.

سخنانی در خصوص دفن خطوط انتقال برق گفت: برای ایجاد تونل های برق با شهرداری و سازمان های آب و برق همکاری می کنیم. این اقدام آسیب پذیری شبکه را کاهش می دهد و قابلیت ها را بهبود می بخشد و برق قابل اطمینان تری را در اختیار مردم قرار می دهد.

وی در بخشی دیگر از این نشست به وضعیت خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: در حوزه خودروهای برقی جایگاه های شارژ در برنامه کلان کشور قرار دارد. توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیز همین هدف را دارد. به منظور ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقی و کاهش آلودگی، ایستگاه های شارژ برق در تهران ایجاد می شود.

سوخانی ادامه داد: البته تمدید شبکه برق نیز در دستور کار است. قصد داریم تا پایان سال حدود 2500 مگاوات ظرفیت جدید اضافه کنیم و پروژه های بزرگی برای بهبود شبکه فرسوده داشته باشیم. این اصلاحات در طول زمان برای بهبود شاخص های شبکه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به اهداف سال جاری گفت: هدف ما بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش بار روشنایی بوده است. همکاران ما در شرکت پخش با استفاده از لامپ های کم مصرف و پربازده در تهران، شبانه روز برای ایجاد ظرفیت های جدید و صرفه جویی در مصرف انرژی تلاش کردند.

سوکانی ادامه داد: این صرفه جویی در مصرف انرژی به معنای ذخیره بیشتر آب در پشت سدها است که با افزایش راندمان چراغ ها و استفاده از تجهیزات پربازده به نتایج ارزنده ای دست یافته است. صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان مجبور شدند بخشی از انرژی خود را به صورت خودکفا تولید کنند. بسیاری از کارخانه های سیمان وارد این عرصه شده و تولید خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در تهران عمده صنایع شامل فولاد و سیمان است که تلاش می شود از ظرفیت های آنها استفاده شود. ما همچنین با پالایشگاه تهران همکاری می کنیم تا از ظرفیت تولیدی آن برای شبکه استفاده کنیم، البته شرکت های سیمانی مانند فراز فیروزکوه و سیمان قم توانسته اند بخشی از نیازهای خود را تامین کنند. با محلات صنعتی نیز همکاری هایی صورت گرفته تا ظرفیت ها وارد مدار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.