افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

ایران خواستار تشکیل کمیته آپارتاید برای رژیم اسرائیل شد

  • کد خبر : 408356
ایران خواستار تشکیل کمیته آپارتاید برای رژیم اسرائیل شد

به گزارش بازار، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو در روز چهارشنبه 11 آبان 1403 طی نامه ای خطاب به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تشکیل کمیته ای برای تحقیق و تفحص شد. به سیاست های نژادپرستانه رژیم اسرائیل و جنایات آپارتاید علیه مردم فلسطین بپردازد. این […]

به گزارش بازار، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو در روز چهارشنبه 11 آبان 1403 طی نامه ای خطاب به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تشکیل کمیته ای برای تحقیق و تفحص شد. به سیاست های نژادپرستانه رژیم اسرائیل و جنایات آپارتاید علیه مردم فلسطین بپردازد. این درخواست در پی تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 28 سپتامبر 1403 در دهمین جلسه فوق العاده ویژه مجمع عمومی با موضوع بررسی پیامدهای حقوقی سیاست ها و اقدامات رژیم اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین .

هیئت ایرانی در این مکاتبه اسناد و مدارکی از جنایات آپارتاید رژیم اسرائیل ارائه کرده است. این درخواست مبتنی بر شواهدی است که نشان می‌دهد اسرائیل با ایجاد یک نظام حقوقی دوگانه، شهرک نشینان یهودی را از حقوق و امتیازات خاصی بهره برده است. در حالی که فلسطینی ها تحت قوانین سختگیرانه نظامی هستند. ایران تاکید می کند که این سیستم تبعیض آمیز و نژادپرستانه نمونه ای از جنایت آپارتاید است که باید در سطح بین المللی به آن پرداخته شود.

یکی از بارزترین نمونه های اسناد ارائه شده، غصب گسترده اراضی فلسطینیان است.

در نامه نماینده جمهوری اسلامی ایران آمده است: «رژیم اسرائیل علاوه بر غصب اراضی، منابع آبی کرانه باختری و غزه را نیز غارت کرده و از آنها برای توسعه شهرک‌های خود بهره‌برداری می‌کند. اسرائیل 90 درصد از آن را استخراج می‌کند. آب زیرزمینی که متعلق به فلسطینیان است.» در حالی که فلسطینی ها تنها از 10 درصد این منابع بهره می برند. علاوه بر این، با صدور دستورات نظامی، فلسطینیان از دسترسی به منابع آبی مانند رود اردن محروم شده‌اند و بین سال‌های 2009 تا 2019، بیش از 547 سازه آبی و خدمات بهداشتی قطع شده است. در این مدت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری چهار برابر فلسطینی ها آب مصرف کردند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعمال قوانین محدودکننده رژیم صهیونیستی در اعطای مجوز ساخت و ساز به فلسطینی ها، تاکید کرد: طی دو دهه گذشته، از هزاران درخواست مجوز ساخت و ساز توسط فلسطینی ها، تنها 245 مجوز صادر شده است. اعطا شده است که کمتر از 4٪ از کل را نشان می دهد. شامل برنامه های کاربردی در مقابل، بین سال های 2009 تا 2020، بیش از 23000 واحد مسکونی برای شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری ساخته شد.

جمهوری اسلامی ایران در این نامه تاکید کرده است که شواهد ارائه شده نشان می دهد که رژیم اسرائیل با اجرای یک سری سیاست های تبعیض آمیز و نژادپرستانه بر اساس ماده 2 کنوانسیون بین المللی سرکوب و… تنبیه از جنایت آپارتاید این اقدامات شامل سلب مالکیت، محرومیت از دسترسی به منابع و خدمات آب، تخریب سازه ها و اعمال قوانین تبعیض آمیز است که به وضوح به عنوان جنایات آپارتاید شناسایی می شوند.

جمهوری اسلامی ایران با ارسال مدارک فوق به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر خواستار پیگیری جدی بین المللی برای پایان دادن به این رژیم آپارتاید و محاکمه مقامات آن شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.