افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

چهار حفار غیرمجاز در ارومیه دستگیر شدند

  • کد خبر : 408306
چهار حفار غیرمجاز در ارومیه دستگیر شدند

به گزارش رکنا، رضا مظفری نسب روز پنجشنبه گفت: پس از دریافت اخبار مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز برای بررسی آثار تاریخی و فرهنگی در ارتفاعات تپه باستانی «باش قلعه ارومیه»، پایش این موضوع در دستور کار یگان اطلاعات و عملیات یگان حفاظت استان قرار گرفت. فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری […]

به گزارش رکنا، رضا مظفری نسب روز پنجشنبه گفت: پس از دریافت اخبار مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز برای بررسی آثار تاریخی و فرهنگی در ارتفاعات تپه باستانی «باش قلعه ارومیه»، پایش این موضوع در دستور کار یگان اطلاعات و عملیات یگان حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: پس از شناسایی و رصد اطلاعات، محل حفاری غیرمجاز توسط ماموران این یگان از ساعت 22 الی 16 در محل حفاری تحت نظارت قرار گرفت. صبح روز بعد و پس از اطمینان از حضور حفاران و قاچاقچیان غیرمجاز آثار باستانی تاریخی، با هماهنگی فرمانده قرارگاه عمومی منطقه نیرو وارد مرحله عملیاتی شدند و با عملیاتی هماهنگ تمامی حفاران داخل محل کاوش را دستگیر کردند. .

وی با اشاره به اینکه در این عملیات چهار متهم دستگیر و ادوات و ادوات بیل مکانیکی کشف و ضبط شد، گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری تحویل کلانتری شدند و برای آنها سیر مراحل قضایی تشکیل شد.

به گزارش ایرنافرصت طلبی سودجویانه و بی تفاوتی نسبت به اموال تاریخی و عدم احساس مسئولیت در آثار فوق تاریخی از جمله عواملی است که باندهای سودجو را به کاوش های غیرمجاز در نقاط مختلف واداشته است.

یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بارها و با جدیت تمام برای دستگیری و شناسایی این افراد تلاش کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.