افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

برگزاری نشست کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اتحادیه ها

  • کد خبر : 408274
برگزاری نشست کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اتحادیه ها

به گزارش بازار، رئیس کارگروه مشاوران املاک اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری دو جلسه اعضای این کارگروه در استان های گیلان و قزوین گفت: خوشبختانه هیئت مدیره مدیران اتحادیه های استانی که در این جلسات حضور داشتند با استقبال خوبی مواجه شدند و بر این اساس از سایر استان ها نیز دعوت نامه […]

به گزارش بازار، رئیس کارگروه مشاوران املاک اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری دو جلسه اعضای این کارگروه در استان های گیلان و قزوین گفت: خوشبختانه هیئت مدیره مدیران اتحادیه های استانی که در این جلسات حضور داشتند با استقبال خوبی مواجه شدند و بر این اساس از سایر استان ها نیز دعوت نامه هایی برای برگزاری جلسه با این کارگروه صورت گرفته است .

حمید گرامیان افزود: برگزاری جلسات کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران در شهرستان ها منجر به شنیدن مشکلات و ایده های نو، آموزش وکلا، ثبت اطلاعات در حوزه املاک و مستغلات می شود. سیستم و غیره که در نهایت به ایجاد آرامش در بازار املاک کمک خواهد کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه قول همکاری با کارگروه مشاوران املاک برای اصلاح اساسنامه سامانه های خودامضاء و اسناد رسمی داد و گفت: اتاق ایران اصناف امیدوار است این کارگروه نظرات اتحادیه های مشاوران املاک را در مورد اساسنامه مذکور و سایر راه حل های مشکلات این صنف ارائه دهد. این تجمیع آرا به ما کمک می کند در جلسات با سایر نهادها به نتیجه مطلوب برسیم.

مهرداد آرمان افزود: در خصوص تعیین حق الزحمه مشاوران املاک، پیشنهاد ما این است که درصد ثابتی برای کل کشور تعیین نشود و کمیسیون های نظارتی هر استان تصمیم گیرنده نهایی باشند تا تصمیم گیری آنها باشد. می تواند با توجه به شرایط هر استان.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری سمینار علمی با حضور نمایندگان سه قوه، سازمان‌های ذیربط و قضات در خصوص تشریح آیین‌نامه مذکور و ارائه نتایج آن به مراجع تصمیم‌گیر را داد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه به موضوعاتی چون «لزوم تعامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و قوه قضائیه برای تبیین نقاط قوت و ضعف قوانین و مقررات جدید در حوزه ثبت معاملات ملکی» پرداخته شد. «استفاده از ظرفیت وکلا در چارچوب مأموریت‌های کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران»، «مقابله نگارش و سامانه‌های نوشتاری خود و لزوم یکپارچه‌سازی سامانه‌ها»، «ایجاد بسترهای مناسب». برای ارتباط و تعامل سازنده اتحادیه ها»، «ضرورت الگوسازی اصناف مشاوران املاک از تجربیات جهانی و به روز رسانی دانش اعضا»، «بازسازی نقش و جایگاه مشاوران املاک در رسانه ملی، تیزرها و تبلیغات بنرهای نهادها و مطبوعات» و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه بهزاد امیدی رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد، شهرام نامدار رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز، اصغر نعمتی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تبریز، امیر اخته رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد. اتحادیه مشاوران املاک بجنورد و حسن امیدی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک که در این جلسه حضور داشتند. از حضور موثر آنان در ماموریت های کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران قدردانی شد و مقرر شد در جلسات آتی از ظرفیت سایر استان ها نیز استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.