افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
5

کار سخت یحیی و پسران برای شکستن رکورد سلطان/ ۶ برد تا رکورد ۱۶ برد پیاپی

  • کد خبر : 40827

یحیی و تیمش با کسب ۶ برد دیگر می‌توانند به رکورد ۱۶ برد متوالی تیم علی پروین در سال ۷۷ برسند. پرسپولیس با اقتدار همه جام‌های ممکن را در فصل قبل درو کرد و به یک ۳ گانه تاریخی رسید. شاید تا قبل از شروع بازی‌های لیگ در سال جدید کسی فکر نمی‌کرد پرسپولیسی که […]

یحیی و تیمش با کسب ۶ برد دیگر می‌توانند به رکورد ۱۶ برد متوالی تیم علی پروین در سال ۷۷ برسند.

پرسپولیس با اقتدار همه جام‌های ممکن را در فصل قبل درو کرد و به یک ۳ گانه تاریخی رسید. شاید تا قبل از شروع بازی‌های لیگ در سال جدید کسی فکر نمی‌کرد پرسپولیسی که امتیازات زیادی را از دست داد و به رتبه سوم جدول سقوط کرد،ناگهان دوباره اوج بگیرد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

نکته بارز پرسپولیس در سال جدید این بود که این تیم همه بازی‌های خود را در لیگ و جام حذفی برد و حتی یک امتیاز هم به رقبا نداد. تیم یحیی ۷ بازی آخر خود را در لیگ و ۳ بازی را هم در جام حذفی برد تا به رکورد ۱۰ پیروزی متوالی دست پیدا کند. رکوردی فوق العاده که البته سرخ‌پوشان می‌توانند در فصل جدید که از همین هفته شروع می‌شود،آن را بهتر کنند. پرسپولیس دهه ۶۰ که بسیار قدرتمند بود، توانست به رکورد ۱۲ برد متوالی برسد.

با این حال بهترین آمار پرسپولیس که البته در بین همه تیم‌ها هم بهترین رکورد محسوب می‌شود، مربوط به پرسپولیس علی پروین در دهه ۷۰ است. این تیم در سال ۱۳۷۷ موفق شد ۱۶ برد متوالی در همه رقابت‌ها بدست بیاورد که آماری فوق العاده محسوب می‌شود. این تیم ۱۴ برد در لیگ ۲ برد در جام حذفی بدست که هم در لیگ و هم در مجموع رکورد فوتبال ایران است. هرچند کار یحیی و تیمش برای رسیدن به این رکورد بی‌نظیر کمی سخت است، ولی این فرصت برای آن‌ها وجود دارد تا با کسب ۶ برد در ۶ هفته ابتدایی فصل پیش رو به این رکورد برسند.

البته پرسپولیس ۷۷ دو بازی دوستانه هم با پیروزی پشت سر گذاشت و در مجموع ۱۸ برد متوالی در تمامی رقابت ها را ثبت کرد و پرسپولیس که ۴ بازی دوستانه پیش فصل خود را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته تاکنون در مجموع لیگ، حذفی و دوستانه ۱۴ برد به دست آورده است و اگر در ۴ بازی دیگر برنده شود ضمن این که کل سال را با برد تجربه کرده است، به یک رکورد تاریخی فوتبال ایران رسیده است. تا به حال هیچ تیمی در فوتبال ایران در مجموع بازیهای دوستانه و رسمی خود بیشتر از ۱۸ برد نداشته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)