افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

قاتل 11 نفره اهوازی اعدام نشد! / عجیب ترین پایان یک کشتار آتشین!

  • کد خبر : 408255
قاتل 11 نفره اهوازی اعدام نشد! / عجیب ترین پایان یک کشتار آتشین!

به گزارش رکنا، مرد جوانی که هفت سال پیش در جریان درگیری قهوه خانه ای در اهواز را به آتش کشید و باعث شد. قتل 11 مرد شده بود، با مرگ همه مقدسین از مجازات اعدام نجات یافت. این جنایت هولناک در یکی از محله های شهر اهواز رخ داد. دقایقی بعد از نیمه شب […]

به گزارش رکنا، مرد جوانی که هفت سال پیش در جریان درگیری قهوه خانه ای در اهواز را به آتش کشید و باعث شد. قتل 11 مرد شده بود، با مرگ همه مقدسین از مجازات اعدام نجات یافت.

این جنایت هولناک در یکی از محله های شهر اهواز رخ داد. دقایقی بعد از نیمه شب 23 فروردین 97 بود. آتش در کافه نوارس در منطقه علوی اهواز اتفاق وحشتناکی افتاد. پس از این حادثه اکیپ های آتش نشانی به محل حادثه رفتند و پس از چندین ساعت تلاش موفق به مهار آتش شدند، اما تنها در آن زمان ابعاد وحشتناک این حادثه مشخص شد. بررسی ها نشان داد در این حادثه 11 نفر جان باختند و تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. سن متوفی بین 19 تا 47 سال بود.

بررسی ها نشان داد پسر 17 ساله ای که با صاحب سفره خانه درگیر شده بود، در حالی که چند مشتری در سفره خانه حضور داشتند، روی او بنزین ریخته و او را به آتش کشیدند. سپس شعله های آتش در یک چشم به هم زدن کل سفره خانه را در بر گرفت و 11 نفر که در آنجا بودند قربانی شدند. اگرچه پس از این حادثه فرد آتش‌زا متواری شد، اما ساعاتی بعد ماموران موفق به دستگیری وی شدند.

وی محمد نام دارد و متولد 1380 است و در اعترافات اولیه انگیزه خود از این اقدام هولناک را اختلاف با صاحب کافه که شوهر عمه اش بوده است، عنوان کرد و گفت: ساکن لشکر هستم. منطقه آباد اهواز. مدتی در قهوه خانه عمه ام کار می کردم اما به دلیل اختلاف با او از آنجا اخراج شدم. به همین دلیل از شوهر خاله ام کینه داشتم.

وی ادامه داد: دقایقی قبل از آتش سوزی شوهر خاله ام با من تماس گرفت و تهدیدم کرد. من هم عصبانی شدم و برای انتقام به سفره خانه کوی علوی رفتم. در راه ظرفی با بنزین برداشتم و وقتی وارد سفره خانه شدم، بنزین را روی زمین انداختم و آتش زدم. اما الان از کاری که کردم پشیمانم.

متهم به ۱۱ قصاص محکوم شد

با مدارک به دست آمده از متهم، وی متهم شد قتل او در دادگاه کیفری خوزستان محاکمه شد و اولیای دم دم خواستار قصاص متهم شدند. با توجه به مدارک و اعترافات متهم و همچنین درخواست اولیای دم، قضات دادگاه قاتل را به ۱۱ قصاص محکوم کردند.

با توجه به اعتراض قاتل به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و قضات دیوان تایید خود را اعلام کردند. اما قاتل تا شروع شمارش معکوس برای اجرای حکم در زندان ماند. در تمام سال هایی که قاتل در زندان به سر می برد، واحد صلح و سازش دادگستری خوزستان به ویژه شهرستان دزفول با کمک خیرین و بزرگان طایفه بنی طرف تلاش برای جلب رضایت خانواده قربانیان، اما جلب رضایت خانواده 11 قربانی کار آسانی نبود.

در این شرایط، محکوم هفت سال از عمر خود را پشت میله های زندان گذراند و تلاش های واحد صلح و سازش برای کسب رضایت والدین ادامه یافت.

تلاش ها ادامه داشت تا اینکه سه روز پیش شیخ علی زبید، چهره محبوب صلح و از خیرین معروف خوزستانی که در بسیاری از موارد صلح و سازش را به همراه داشته، برای جلب رضایت اولیای دم وارد این پرونده شد. او توانست طی چندین جلسه گفتگو آنها را متقاعد به بخشش کند و آنها نیز بدون قید و شرط انتقام را بخشیدند. به این ترتیب مرد زندانی پس از هفت سال حبس از انتقام جویی نجات یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.