افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

آغاز حراج گسترده سکه از هفته آینده.

  • کد خبر : 408160
آغاز حراج گسترده سکه از هفته آینده.

به گزارش بازار، با تصمیم بانک مرکزی از هفته آینده تعداد روزهای حراج سکه به سه روز (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) افزایش و عرضه گسترده سکه آغاز می شود. همچنین برای رفع حباب تاریخی سکه پیش بینی می شود به زودی 1403 سکه وارد بازار شود. در روزهای اخیر به دلیل افزایش تنش های سیاسی در […]

به گزارش بازار، با تصمیم بانک مرکزی از هفته آینده تعداد روزهای حراج سکه به سه روز (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) افزایش و عرضه گسترده سکه آغاز می شود. همچنین برای رفع حباب تاریخی سکه پیش بینی می شود به زودی 1403 سکه وارد بازار شود.

در روزهای اخیر به دلیل افزایش تنش های سیاسی در منطقه، قیمت طلا و ارز افزایش چشمگیری داشته است. ثبت رکوردهای جهانی طلا در کنار نوسانات ارزی، مهم ترین دلیل ثبت رکوردهای بالا در قیمت طلا و به ویژه ارزها است.

ارز در روزهای اخیر با حباب بالای 12 میلیون تومان معامله می شود که ریسک خرید سکه را افزایش داده است.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی معتقدند در روزهای پر نوسان و زمانی که اختلاف قیمت خرید و فروش سکه خیلی زیاد است، خرید انجام نشود. زیرا این روزها به دلیل حباب بالا هر لحظه امکان کاهش قیمت وجود دارد.

البته در روزهای گذشته این اتفاق افتاد، ارز از کانال 56 میلیون تومانی در کمتر از یک ساعت به کانال 54 میلیون تومان بازگشت. این اتفاق پس از اعلام سیاست جدید بانک مرکزی در بازار ارز رخ داد.

بانک مرکزی در نظر دارد هر سال سکه های جدید با تاریخ معرفی کند. در گام اول سکه های جدید با تاریخ 1403 وارد بازار می شود. اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که عرضه گسترده سکه 1403 به زودی در مرکز مبادلات آغاز می شود. سکه 1403 در تمام قطعات سکه تمام، نیم و ربع ضرب می شود و به زودی وارد بازار می شود.

در زیر تصویر سکه های جدید با تاریخ ضرب 1403 را مشاهده می کنید.

همچنین از هفته آینده تعداد روزهای حراج سکه به 3 روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش می یابد و عرضه فراوان سکه از طریق این مرکز انجام می شود. خریداران سکه می توانند از طریق مرکز مبادلات سکه خریداری کنند.

از 22 اسفند ماه 1402 تا کنون 24 مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که در این مدت در مجموع 388 هزار و 47 قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. نسبت ربع سکه 207149 قطعه، نیم سکه 73923 قطعه و سکه تمام 106975 قطعه است.

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای 18 سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. بنابراین می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از این سه قطعه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع این سه با هم نباید از 5 بیشتر شود. قطعات

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش فقط می توانند یک سفارش فعال برای انواع سکه داشته باشند. این بدان معناست که متقاضیان می توانند برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه تنها یک بار قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع شرکت در مزایده بیست و ششم نمی باشد و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.