افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

روش های جادویی برای پاک کردن لکه ها و براق کردن کاشی و سرامیک با یک ماده

  • کد خبر : 408154
روش های جادویی برای پاک کردن لکه ها و براق کردن کاشی و سرامیک با یک ماده

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- تمیز و مرتب نگه داشتن خانه واقعا سخت است. هرازگاهی به صورت یک ذره ظاهر می شوند و نمی دانی کی پیدا شدند، اما بعد مهمان خانه می شوند و باید آنها را از در پرت کنی بیرون! بدون شک داشتن خانه ای زیبا و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- تمیز و مرتب نگه داشتن خانه واقعا سخت است. هرازگاهی به صورت یک ذره ظاهر می شوند و نمی دانی کی پیدا شدند، اما بعد مهمان خانه می شوند و باید آنها را از در پرت کنی بیرون! بدون شک داشتن خانه ای زیبا و جذاب تنها خرید لوازم عجیب و غریب که قیمت های گرانی دارند نیست، بلکه از یک سو به چیدمان و تمیز و مرتب نگه داشتن فضا می پردازد که می تواند مکمل هم باشد. یکی از مشکلات رایج خانم ها این است که نمی دانند چگونه لکه سخت کاشی و سرامیک را پاک و تمیز کنند. البته باید به آنها حق بدهید، چون نمی دانند باید چه کنند، شوینده های قوی را انتخاب می کنند و در نهایت گلویشان پیچیده می شود و دستشان درد می کند. اگرچه آنها نمی دانند که راه حل های بسیار ساده تری وجود دارد که می تواند مفید باشد و لکه ها را از بین ببرد.

یک ماده ساده، ارزان و به طرز عجیبی کاربردی

در واقع در هر خانه ای سرامیک و کاشی وجود دارد. این مواد به دلیل دوام، سهولت نگهداری و زیبایی جذاب، انتخاب های محبوبی برای کف و دیوار هستند، اما به شرطی که تمیز و براق نگه داشته شوند. گاهی اوقات تمیز کردن سرامیک ها، چه کف و چه دیوار، ممکن است خسته کننده باشد.

اما خبر خوب این است که لازم نیست نگران باشید زیرا خوشبختانه جوش شیرین در هر خانه ای وجود دارد. این ماده خونی رایج یک محلول بی خطر و بی ضرر است که می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. اما نکته اینجاست که استفاده از این ماده موثر برای لکه های روزانه که ایجاد می کند کمی نگران کننده است و گاهی باید آن را با یکسری مواد دیگر مخلوط کنید. برای آشنایی بیشتر با این محصول اقتصادی و سودآور با ما همراه باشید.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

کاشی های سرامیکی را با خمیر جوش شیرین تمیز کنید

برخی از لکه ها می توانند بسیار سخت و چسبنده باشند، بنابراین در این شرایط می توان از خمیر جوش شیرین استفاده کرد. در این صورت ابتدا باید جوش شیرین و آب را به نسبت 1:1 در یک کاسه ترکیب کنید تا خمیر مناسبی به دست آید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. سپس برای تمیز کردن کاشی و سرامیک با این خمیر باید از دستمال یا اسفنج استفاده کنید و آن را به محل مورد نظر بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه در محل مورد نظر بماند و در نهایت با یک حوله یا اسفنج تمیز محل را پاک کنید. فراموش نکنید که قسمت لک شده را آبکشی کنید و تمام.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

لکه های کاشی و سرامیک را با جوش شیرین و سرکه سفید پاک کنید

در اینجا باید جوش شیرین و آب داغ را به نسبت 1 به 4 بریزید و مخلوط کنید. برای تمیز کردن لکه روی کاشی و سرامیک، باید سرکه سفید را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. سپس محلول را در یک بطری اسپری بریزید و روی کاشی و سرامیک اسپری کنید. از یک دستمال یا اسفنج برای تمیز کردن کامل سطح مورد نظر استفاده کنید. در نهایت آن قسمت باید آبکشی شود و تمام.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

کاشی های سرامیکی را با جوش شیرین و بوراکس تمیز کنید

در این روش به بوراکس نیاز داریم. در یک ظرف باید جوش شیرین، بوراکس و آب داغ را به نسبت 1 به 1 به 2 ترکیب کنید و شروع به تمیز کردن کاشی های سرامیکی لکه دار کنید. محلولی که درست کردید برای استفاده از یک حوله یا اسفنج تمیز کافی است. کاشی و سرامیک بکشید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و کار خود را انجام دهد و حالا اگر گزینه دیگری وجود نداشت به کمک حوله یا اسفنج سطح را تمیز کنید و در نهایت سطوح را آبکشی کنید و تمام.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

چرا از جوش شیرین استفاده کنیم؟

زیرا جوش شیرین یک ماده طبیعی و معدنی است که خواص پاک کنندگی زیادی دارد و می تواند برای سطوحی مانند کاشی و سرامیک عالی باشد. جوش شیرین بافت کمی ساینده دارد که می تواند بدون خراش عمیق کار کند، به خصوص روی کاشی های سرامیکی لعابدار. از طرفی می تواند بو را جذب کند و در نهایت دارای pH کمی قلیایی است که به از بین بردن لکه های خون کمک می کند.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

ملاحظات ایمنی که باید در نظر داشت

بهتر است قبل از ریختن مخلوط روی سطح مورد نظر ابتدا آن را روی قسمتی از سطح تست کنید و مطمئن شوید که آسیبی به سطح مورد نظر وارد نکند. به خصوص کاشی های لعاب دار یا صیقلی.

تمیز کردن کاشی و سرامیک



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.