افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

تپه تاریخی تبدیل به مکان گردشگری می شود

  • کد خبر : 408137
تپه تاریخی تبدیل به مکان گردشگری می شود

به گزارش رکنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی در بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: نهاوند شناسنامه ایران و فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار است. افتخار ایران وی تصریح کرد: در تمامی دوره های تاریخی از نهاوند از زمان هخامنشیان نام برده شده است و تپه گیان رازهای تاریخی زیادی […]

به گزارش رکنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی در بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: نهاوند شناسنامه ایران و فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار است. افتخار ایران

وی تصریح کرد: در تمامی دوره های تاریخی از نهاوند از زمان هخامنشیان نام برده شده است و تپه گیان رازهای تاریخی زیادی در دل خود جای داده است.

صالحی امیری با بیان اینکه این تپه یک نقطه حیاتی و جزو آثار میراثی و تاریخی ایران محسوب می شود، ادامه داد: این محوطه مهم تاریخی باید حفاظت و کاوش شود و فضاهایی در خلوت آن ایجاد شود تا گردشگر جذب شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به آغاز برنامه سفر خود از نهاوند افزود: شهر نهاوند نیازمند موزه و در عین حال ثبت و حفظ آثار تاریخی است.

صالحی امیری یادآور شد: طرح جامع و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند باید طراحی و تدوین شود و این طرح در استانداری همدان با حضور نماینده شهرستان بررسی و به عنوان سند لاینفک برای آن تدوین و تصویب شود. توسعه گردشگری و صنایع دستی در شهرستان.

وی تاکید کرد: بررسی این طرح از هفته آینده با حضور استاندار و نماینده شهرستان در تهران آغاز می شود و با این اقدام اتفاق خوبی برای شهرستان نهاوند و البته مردم شهرستان خواهد افتاد. کم کم کمتر شاهد عملکرد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

صالحی امیری در ادامه بیان کرد: در بحث تپه تاریخی گیان بحث حفاظت تا کنون ضعیف و محدود بوده و باید به حفاظت قوی تری تبدیل شود و قرار است بحث مخالفان این مکان مهم حل شود. با همکاری فرمانداری و شهرداری

وی در خاتمه تاکید کرد: تپه تاریخی گیان باید به عنوان یک سایت گردشگری معرفی شود و گردشگران را از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به این مکان جذب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.