افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

تمسک به قرآن از ویژگی های زنان انقلابی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 408065
تمسک به قرآن از ویژگی های زنان انقلابی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر پنجشنبه در اجلاس منطقه ای بانوی ولی فقیه که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اولین مولفه ای که در زنان انقلابی و متدین مانند مرحوم دباغ وجود دارد معنویت است که پیوندی با ویژگی های آن بود. خداوند متعال و توسل به […]

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر پنجشنبه در اجلاس منطقه ای بانوی ولی فقیه که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اولین مولفه ای که در زنان انقلابی و متدین مانند مرحوم دباغ وجود دارد معنویت است که پیوندی با ویژگی های آن بود. خداوند متعال و توسل به برائت و طهارت اهل بیت و دلبستگی به قرآن کریم.

وی خاطرنشان کرد: معنویت و خداجویی، حرف از خدا و حق خواهی و اتصال به ذات تعالی از ویژگی های اصلی زنان انقلابی است و امروز باید این ویژگی ها در جامعه گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت یکی دیگر از ویژگی های زنان انقلابی است و زنان انقلابی به دلیل احساس مسئولیت بسیار متحمل شدند و خود و خانواده هایشان آسیب دیدند.

حجت الاسلام پورذهبی شجاعت را از دیگر ویژگی های زنان انقلابی عنوان کرد و اذعان داشت: ما زنانی داریم که شجاعانه در عرصه های مختلف فعال و حضور دارند و برای خود سربلندی کرده اند.

وی افزود: فداکاری یکی دیگر از ویژگی های زنان انقلابی است و این ویژگی ها باید الگویی برای همه زنان شود.

زنان انقلابی الگوی همه افراد جامعه هستند

مونا اسکندری نویسنده کتاب «مادر انقلاب» نیز در این نشست اظهار داشت: زنان این مرز و بوم و این دیار توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند و امروز الگوی همه زنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی زنانی بزرگ شدند که الگوهای خوبی برای همه زنان جوان ما هستند.

اسکندری اذعان داشت: مرحوم دباغ یکی از زنان انقلابی است که امروز نیز یکی از الگوهای زنان و دختران است و با مطالعه ویژگی ها، زندگی و منش او می توان از او درس گرفت.

معنویت اولویت اصلی زنان انقلابی است

دختر مرحومه مرضیه حدیدچی نیز با قدردانی از برگزاری این کنگره بیان کرد: معنویت و نماز اول وقت از ویژگی های مرحوم حدیدی بود و ایشان همواره بر اقامه نماز اول وقت تاکید داشتند و سفارش می کردند که این امر برای همه اعضای خانواده و اطرافیان مهم باشد. او

وی بیان کرد: الگوبرداری از زنانی که معنویت را در زندگی خود در اولویت قرار دادند، نیاز امروز جامعه به زنان است.

نشست منطقه ای بانوی نگهبان از سلسله برنامه های موضوعی کنگره ملی مرحوم مرضیه حدیدچی به همت شورای فرهنگ عمومی کردستان و با حضور مهمانانی از استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان برگزار می شود. و کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.