افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

بهترین خواص زیبایی روغن زیتون + نحوه استفاده صحیح از روغن زیتون برای پوست و مو

  • کد خبر : 408057
بهترین خواص زیبایی روغن زیتون + نحوه استفاده صحیح از روغن زیتون برای پوست و مو

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- شاید بتوان گفت داشتن موهایی سالم و درخشان آرزوی اکثر افراد است. تاثیر شادابی و سلامت پوست و مو بر زیبایی بر هیچکس پوشیده نیست و تلاش های زیادی برای بازگشت زیبایی به پوست صورت، بدن و مو صورت می گیرد. سبک زندگی سالم و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- شاید بتوان گفت داشتن موهایی سالم و درخشان آرزوی اکثر افراد است. تاثیر شادابی و سلامت پوست و مو بر زیبایی بر هیچکس پوشیده نیست و تلاش های زیادی برای بازگشت زیبایی به پوست صورت، بدن و مو صورت می گیرد.

سبک زندگی سالم و مراقبت مناسب از پوست و مو بدون شک دو عامل مهم در حفظ شادابی و سلامت آنهاست. شاید امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه های پیچیده ای برای مراقبت از پوست و موی خود هستند، اما باید بگوییم که بسیاری از اوقات انجام بسیاری از کارها آنقدرها تاثیر ندارد و روش های ساده و آسان می تواند نیازهای پوست و موی ما را برطرف کند. ثابت شده است که استفاده از روغن زیتون پوست و موی زیبا و سالم را به جای می گذارد و می توان از آن در بهترین حالت خود استفاده کرد، به خصوص در فصل پاییز که هوا خشک می شود و پوست به رطوبت بیشتری نیاز دارد. در ادامه این مقاله در مورد خواص درمانی و زیبایی روغن زیتون برای پوست و مو صحبت خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

اثرات مثبت روغن زیتون بر پوست.

خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی.

مواد مغذی موجود در روغن زیتون اثر نرم کنندگی روی پوست دارند و می توانند نرمی را به پوست ما برگردانند. بسیاری از مناطق کشورمان دارای آب و هوای خشک هستند که نیاز به استفاده از مرطوب کننده ها و نرم کننده های پوست را افزایش می دهد. روغن زیتون می تواند به عمق پوست نفوذ کرده و از داخل آن را مرطوب کند. اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در روغن زیتون به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی به خصوص در فصل پاییز کمک می کند.

روغن زیتون-2

خواص پاکسازی

شاید ندانید، اما روغن زیتون یکی از بهترین روغن های گیاهی برای پاکسازی پوست است. این روغن خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارد و پوست را از عفونت ها و باکتری ها پاک می کند.

خواص درمانی

اگر پوست حساسی دارید و اغلب اگزما و مشکلات دارید، روغن زیتون بهترین درمان برای آن است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون می توانند سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی کنند. علاوه بر این، ماساژ پوست با روغن زیتون خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و چین و چروک های ناشی از نور خورشید و افزایش سن را به تاخیر می اندازد.

روغن زیتون-4

اثرات مثبت روغن زیتون بر مو

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون مواد مغذی ضروری را برای پوست سر فراهم می کند و باعث رشد مو می شود. روغن زیتون همچنین منافذ پوست سر را باز می کند، به عمق فولیکول ها نفوذ می کند و آنها را با مواد مغذی پر می کند.

ماساژ ملایم مو با روغن زیتون نه تنها گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد، بلکه پوست سر را تقویت، بازسازی و نرم می کند، به رشد سریع مو کمک می کند و همچنین پیاز مو را تقویت می کند و مو را قوی، بلند و درخشان می کند.

روغن زیتون-6

نکته مهم در استفاده از روغن زیتون برای پوست و مو.

برای بهره مندی از خواص عالی روغن زیتون برای پوست و مو می توانید از لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمولاسیون اصلی روغن زیتون استفاده کنید و این روغن را مستقیماً در منزل استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید ابتدا روغن زیتون را روی دستانتان امتحان کنید، اگر بعد از چند ساعت واکنشی مشاهده نکردید آن را روی صورت خود استفاده کنید.

برای مو، بهتر است روغن زیتون را به پوست سر خود ماساژ دهید و این روغن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید. برای تاثیر بیشتر، حدود 15 تا 20 دقیقه موهای خود را با کلاه یا حوله بپوشانید، سپس موهای خود را با شامپو و آب گرم بشویید.

روغن زیتون-5

اگر به زیبایی و مراقبت خود اهمیت می دهید صفحه مد ما را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.