افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

سخنگوی دولت: کنکور سراسری 1404 تغییر نمی کند – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 408001
سخنگوی دولت: کنکور سراسری 1404 تغییر نمی کند – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

دکتر فاطمه مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا کنکور 1404 تغییر می کند و آیا دولت در این زمینه ورودی خواهد داشت یا خیر. وی گفت: مرجع کارشناسی در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای تصریح کرد: تخصیص کنکور 1404 […]

دکتر فاطمه مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا کنکور 1404 تغییر می کند و آیا دولت در این زمینه ورودی خواهد داشت یا خیر. وی گفت: مرجع کارشناسی در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای تصریح کرد: تخصیص کنکور 1404 قطعی شده است و اگر قرار است کار کارشناسی ارشد انجام شود برای کنکور 1405 خواهد بود به همین ادعا به داوطلبان کنکور اشاره می کنم.

وی تاکید کرد: بر اساس بیانیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور 1404 تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نحوه ارزشیابی و پذیرش دانشجو از طریق کنکور موضوعی است که سال هاست مطرح بوده و همواره با تغییراتی مواجه بوده است. یکی از مهمترین و جدیدترین تغییرات را می توان مصوبه 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حذف مضامین کلی تایید کرد. نفوذ سوابق تحصیلی و دو بار در سال ذکر شده انجام می شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دولت سیزدهم ابلاغ شد، مقرر شد به تدریج نمره کنکور از نتیجه نهایی متقاضیان کاسته شود و در عوض نقش دانشگاهیان باشد. سوابق داوطلبان در فرآیند پذیرش

اما این تغییر حاشیه ای ترین تغییر در قبولی در کنکور تاکنون بوده است. سال گذشته (کنکور 1402) نسبت سوابق تحصیلی در ارزیابی و پذیرش متقاضیان 40 درصد بوده است، تاثیر قطعی فقط پایه دوازدهم. در کنکور امسال (1403) نسبت سوابق تحصیلی 50 درصد تاثیر نهایی فقط پایه دوازدهم بوده و در کنکور سال آینده (1404) تاثیر نهایی پایه های یازدهم و دوازدهم باید به 60 درصد برسد. . از کنکور 1405 به بعد تاثیر نهایی پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم باید به 60 درصد برسد.

بسیاری از داوطلبان کنکور نسبت به اعمال این مصوبه معترض هستند. معترضان مدعی هستند که شرایط همه مدارس کشور در مورد امتحانات نهایی یکسان نیست و کیفیت آموزش نیز در مدارس مختلف متفاوت است، بنابراین تاثیر قطعی سوابق تحصیلی می تواند باعث بی عدالتی شود.

این معترضان با روش های مختلف تلاش می کنند. برگزاری تظاهرات، راه اندازی کمپین، تماس با رسانه ها و مقامات برای ابراز نارضایتی خود از اجرای این قطعنامه. به این ترتیب یکی از داوطلبان منتخب کنکور علوم انسانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها که با حضور مسعود بیزیکیان در دانشگاه تهران برگزار شد از رئیس جمهور خواست تا به این موضوع ورود کند. موضوع .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.