افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

ما در تهران کمبود خون داریم

  • کد خبر : 407927
ما در تهران کمبود خون داریم

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سید منتظر شبربر درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران گفت: با شروع فصل سرد سال به دلیل مشکلات مختلف از جمله شیوع، مراجعات برای اهدای خون کاهش می یابد. از بیماری های تنفسی در حال حاضر وضعیت اهدای خون در استان تهران خوب است اما میزان توزیع […]

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سید منتظر شبربر درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران گفت: با شروع فصل سرد سال به دلیل مشکلات مختلف از جمله شیوع، مراجعات برای اهدای خون کاهش می یابد. از بیماری های تنفسی در حال حاضر وضعیت اهدای خون در استان تهران خوب است اما میزان توزیع فرآورده های خونی با اهدای خون روزانه حدود 300 واحد مختلف است.

وی با اشاره به افرادی که از سراسر کشور برای درمان به پایتخت می آیند، گفت: به طور معمول اتباع ایرانی برای مداوا و جراحی به تهران مراجعه می کنند و به همین دلیل میزان خون توزیع شده در مراکز درمانی استان تهران برابر است. بیشتر از جمعیت استان

شبر با بیان اینکه میزان خون توزیع شده در مراکز درمانی بیش از اهدای خون است، تصریح کرد: در حال حاضر توزیع واحدهای خونی بیش از اهدای خون است. به این ترتیب برآوردها نشان می دهد که توزیع واحدهای خون در مراکز درمانی 300 واحد بیشتر از اهدای خون روزانه است. به طور متوسط ​​روزانه 1200 واحد خون در مراکز اهدای خون استان انجام می شود. این در حالی است که به طور متوسط ​​1500 واحد خون در مراکز درمانی توزیع می کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به لزوم مراجعه برای اهدای خون گفت: مراجعه به اهدای خون امری ضروری است و مردم نباید فکر کنند که اهدای خون خارج از برنامه است. همه کسانی که می توانند خون اهدا کنند باید بدانند که ممکن است خود یا یکی از اعضای خانواده در هر زمانی به خون نیاز داشته باشند. اگر شرایط فعلی اهدای خون ادامه یابد، ذخایر خون تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: نکته مهم و اساسی این است که خون برای جراحی ضروری است و جایگزین ندارد. در خصوص وضعیت مراجعات اهدای خون از مردم تقاضا دارم برای اهدای خون خود را به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.