افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

طرح های سلامت پیشگیرانه در استان بوشهر طراحی شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 407858
طرح های سلامت پیشگیرانه در استان بوشهر طراحی شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان بوشهر، سلامت و امنیت، فرهنگ و دانش را از ارکان مهم در هندسه کلان جامعه دانست. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در میان چهار رکن اساسی جامعه، سلامت نقش ویژه ای دارد. […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان بوشهر، سلامت و امنیت، فرهنگ و دانش را از ارکان مهم در هندسه کلان جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در میان چهار رکن اساسی جامعه، سلامت نقش ویژه ای دارد. من وی با جسارت افزود: سلامت یکی از مسائل راهبردی و اساسی جامعه است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: کشور ما در مدیریت سلامت و کنترل بیماری ها موفق است، اما متاسفانه مانند اکثر کشورها در زمینه پیش بینی، پیشگیری و احتمال ابتلا به بیماری های بعدی توانمندی لازم را نداریم.

وی متخصصان، داروها و تجهیزات بیمارستانی و بالینی را برای نظام سلامت مهم دانست و تصریح کرد: یکی از گران ترین سیستم های مدیریت جامعه، درمان است به گونه ای که هم تجهیزات آن مانند بیمارستان ها و کلینیک ها و هم هزینه درمان در بله است. گران قیمت

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر به مردم در بحث هزینه درمان تحت عناوین مختلف کمک نشود، حتی اگر سخت افزار، تجهیزات و متخصصان ما خوب باشند، اما مردم نمی توانند خودشان را درمان کنند، زیرا با هزینه زیاد، این تجهیزات باعث می شود. موثر نباشد

وی با بیان اینکه حوزه بیمه سلامت یک حوزه راهبردی است، خاطرنشان کرد: در ایران فعالیت خوبی در حوزه پیشگیری داریم، اما نتوانستیم بیماری های شایعی مانند دیابت نوع 2، فشار خون، قلب و استخوان را مدیریت و کنترل کنیم. ، دهان و دندان و خطرناک است که رسیده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آمار دیابت نوع دو در استان های بوشهر و یزد بسیار بالاست، گفت: باید در زمینه پیشگیری متناسب با اهداف سرزمینی بسیار فعال باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید روی بیمه های پیشگیرانه تمرکز کنیم که ارزانتر است و مردم متضرر نمی شوند، افزود: باید طرح سلامت پیشگیرانه طراحی شود یعنی مردم بیمه پیشگیرانه بگیرند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه به دلیل تحریم امکانات پزشکی ما محدود است، گفت: این تحریم فرصتی است تا شرکت های دانش بنیان وارد عرصه ساخت این تجهیزات شوند، هرچند رسیدن به استانداردهای بین المللی چندین سال طول می کشد.

وی تاکید کرد: با توجه به گرانی دارو و درمان مردم نیاز به حمایت دارند و بیمه نقش مهمی دارد و باید به ایجاد شرایطی کمک کند تا بیمه کشتیرانی نیز انجام شود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: استانی که از نظر سخت افزاری و متخصص مشکل دارد روزهای بسیار سختی را برای مردمش در حوزه درمان دارد. به دنبال ایجاد مهمانسرا برای اقامت در شیراز و تهران هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران در خصوص حمل و نقل، اسکان و درمان گفت: گاهی هزینه حمل و نقل و اسکان بیشتر از هزینه درمان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.