افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

مجلس یادبود نیروی مقاومت لبنان فرزند امام خمینی + سند

  • کد خبر : 407719
مجلس یادبود نیروی مقاومت لبنان فرزند امام خمینی + سند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحلت مرموز آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی (ره) در اول آبان 1356 موج جدیدی در نهضت اسلامی ایجاد کرد. در پی این حادثه جلسات متعددی در داخل و خارج از ایران برای بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی برگزار شد. اما مراسم بزرگداشت فرزند امام در لبنان که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحلت مرموز آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی (ره) در اول آبان 1356 موج جدیدی در نهضت اسلامی ایجاد کرد. در پی این حادثه جلسات متعددی در داخل و خارج از ایران برای بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی برگزار شد. اما مراسم بزرگداشت فرزند امام در لبنان که توسط نیروهای مقاومت برگزار شد، لحن دیگری داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، وزارت امور خارجه در سندی با عنوان «بسیار محرمانه» به سازمان اطلاعات و امنیت کشور، برگزاری «مراسم عزاداری سید مصطفی خمینی» را اعلام کرد. سازمان امل زیر نظر سید موسی صدر و جمعی از روحانیون لبنانی.

در ادامه این سند به نقل از روزنامه داخلی سازمان امل آمده است: جریان خلع ید (نیروهای مقاومت لبنان موسوم به امل) بعد از ظهر جمعه گذشته در حسینیه شیعیان بیروت مراسم عزاداری برای آیت الله سید برگزار کردند. زیر نظر سید موسی صدر و جمعی از روحانیون و جوانان». مصطفی خمینی فرزند ولی فقیه شیعیان آیت الله خمینی.

مراسم با تلاوت آیات متعددی از کلام الله مجید آغاز شد سپس انیس سویدان و مجید صالح و در پایان شیخ محمد یعقوب به ایراد سخنرانی پرداختند که ترجمه سخنان شیخ محمد یعقوب به شرح زیر است:

در این بزرگداشت دردناک که درد فقدان علامه سید مصطفی فرزند امام مجاهد آیت الله خمینی غم می آفریند، اهداف ما نیز گرد هم می آیند و حالتی را می سازند که عطر شهادت و اراده و عمل را منعکس می کند. در زندگی که در پرتو ایمان به هستی است. چشم حقیقت به تغییر و دگرگونی می نگرد تا اصالت شما را عنصر مبارزه شما و ایمان شما را عنصر ثبات و آگاهی شما از ارزش های خود را عنصری قرار دهد. از جهاد و فداکاری، منطق تنبلی و تنبلی طبقه روحانی که برای حل مشکلات زندگی به دعا متوسل شده اند، و بی اندازه وحشت. الهی را نادیده بگیرید، کلاسیک انتظار و واکنش را ایجاد کنید و آن را بپذیرید. منطق آماده‌سازی برای ایجاد فضای مناسب‌تر برای مبارزه، در نتیجه گسترش دامنه جنبش و تبدیل شدن به یک مهاجرت دائمی که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است. چهره جاودانه اسلام را ترسیم خواهد کرد، اسلام دین انسانیت، تحول و قدرت است. هماهنگ با زمان به صورت جامع، انقلابی و نوآورانه.

هجرت پدر مجاهدش نیز ضربه ای بود بر ظلم و ستم و شورش و حرکت جدید برای اعتلای رسالت به عنوان زندگی سازنده با زمان انقلاب تا فرصت مناسب تری برای عمل به دست آید. پسرش نیز از این رویه پیروی کرد، ذهن خود را برای جذب پدیده های جدید باز کرد: و از قضا می خواست در مراحلی از تحصیل از یاور رزمنده ای کمک بخواهد که اسلام را مکتبی عقیدتی و در برابر همه مکاتب و عقاید نادرست ساخته است. توسط زمان ایجاد شده است. به همین دلیل در محضر امام صدر صاحب مدرسه اصلاحات در لبنان بر اساس ایدئولوژی آوانگارد و مؤمن درس خواند. به همین دلیل است که عمق این یادبود بعد عادلانه رزمی خود را به دست می آورد، گنجاندن نامحدود در مکانی وسیع که هر بار کوتاهتر می شود و هر مکان را پر می کند.

ای برادر شهید، روز بزرگداشت تو در لبنان، توأم با رحلت حسینی در جنوب، هجرت در راه خدا و دو هجرت در کنار هم است تا نهضت نور انقلاب از آن الهام گرفته و تجسم یابد. معادله مبارزه به زبان خون، خونی که با ندای ملکوتی لا اله الا الله و الله اکبر و ایمانی خالصانه و در روز یادت زنده می شود تا نهضت را جهش کند و به سوی مجاهد سوق دهد. پدر مؤمنات حضرت آیت الله خمینی با خدا تجدید میثاق کنید که راه استوار خواهد بود. و سلوکی حسینی باید از او پیروی کند و از خداوند بخواهد که روح آن مرحوم را در بهشت ​​او قرار دهد و همه چیز را آماده کند. از ما که مرگ را شهادت بپذیریم.

مجلس یادبود نیروی مقاومت لبنان فرزند امام خمینی + سند

مجلس یادبود نیروی مقاومت لبنان فرزند امام خمینی + سند

۲۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.