افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

پزشکان: ارتباط ایران و روسیه اجتناب ناپذیر است/ پوتین: برای مواضع آیت الله خامنه ای ارزش قائل هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 407701
پزشکان: ارتباط ایران و روسیه اجتناب ناپذیر است/ پوتین: برای مواضع آیت الله خامنه ای ارزش قائل هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مزکیان رئیس جمهور که در این نشست حضور داشت ترمز به روسیه سفر کرده بود و در دیدار دوجانبه هیئت های ایران و روسیه اظهار داشت: پس از دیدارهایی که در عشق آباد داشتیم، تفاهماتی را که در رابطه با روسیه داشتیم پیگیری کردم. وی افزود: در جلسه ای که […]

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مزکیان رئیس جمهور که در این نشست حضور داشت ترمز به روسیه سفر کرده بود و در دیدار دوجانبه هیئت های ایران و روسیه اظهار داشت: پس از دیدارهایی که در عشق آباد داشتیم، تفاهماتی را که در رابطه با روسیه داشتیم پیگیری کردم.

وی افزود: در جلسه ای که اینجا داریم سعی می کنیم تفاهم نامه ها را نهایی کنیم و بتوانیم آنها را امضا کنیم و شخصا مسئولیت این تفاهم نامه ها را بر عهده می گیرم و در صورت لزوم می توانند با من مشورت کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدم رابطه ما با شما یک رابطه راهبردی است و این برای ما و کشور عزیز روسیه و همسایه عزیزمان اجتناب ناپذیر و قطعا بسیار مفید است. می توانیم در چارچوب تعامل سازنده داشته باشیم. ترمز ایران با حمایت آنها به عضویت دائم اوراسیا و شانگهای درآمده است.

پزشکان با طرح این سوال که ما به شدت به این روند همکاری با روسیه ادامه خواهیم داد، گفتند: ترمز بسیار سازنده بود، امیدوارم بتوانیم این سیاست ها و چشم انداز بلندمدت ارائه شده در اینجا را در عمل، در منطقه و کشورهایی که با آنها هماهنگ می کنیم، اجرا کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم تحریم هایی را که آمریکا علیه ما و شما اعمال کرده و ادامه می دهد، تمامیت خواهی که در دنیا ایجاد می کند، بشکنیم و بتوانیم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… پشتیبانی علمی و تخصصی روابط بین ما و من امیدوارم که بتوانیم به سرعت تفاهم نامه های مشترک امضا کنیم.

این پزشک همچنین تصریح کرد: مصمم هستم که قراردادهای مشترک ایران و روسیه را شخصا پیگیری کنم. ما آنها را در حضور شما در روز اول نهایی شدن امضا می کنیم.

پوتین: باید روند صعودی همکاری تجاری بین دو کشور را تقویت کنیم

در این دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این دیدار دوجانبه اظهار داشت: تقویت روند صعودی همکاری های تجاری دو کشور بسیار مهم است. امیدواریم کمیسیون مشترک دوجانبه فعالانه کار کند.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک زیر نظر وزیر انرژی روسیه و آقای پاک نژاد وزیر نفت فعالیت می کند. از جمله پروژه های بزرگی که در دستور کار داریم، توسعه زیرساخت های ریلی در چارچوب توسعه شمال-جنوب و ساخت بلوک های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر است.

رئیس جمهور روسیه در خصوص تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا خاطرنشان کرد: ما به همکاری ها در زمینه های فرهنگی و اجتماعی ادامه می دهیم، در تیرماه امسال قرارداد دوجانبه لازم امضا شد. اعدام مربوط به تأسیس و چارچوب فرهنگسراها و لغو روادید بود که از سال گذشته آغاز شد. مربوط به تبادل گردشگر است که از سال 2023 بیش از 50 درصد در این زمینه رشد داشته ایم.

پوتین ادامه داد: ما مسائل جاری منطقه ای و جهانی از جمله مسائل خاورمیانه، قفقاز و سوریه را مطرح خواهیم کرد. نزدیکی های ایران و روسیه در مسائل بین المللی و منطقه ای نزدیک است. ما به دنبال تشکیل یک نظام جهانی چندقطبی عادلانه هستیم. ما به دنبال حفظ نقش کلیدی سازمان ملل هستیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: برای شما باعث افتخار است که سلام من را به حضرت آیت الله سید علی خامنه ای برسانید، ما واقعاً برای مواضع سازنده ایشان ارزش قائلیم. خیلی ممنون

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.