افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

دیدار با بهترین جنگنده اروپایی که بهترین جنگنده آمریکایی را شکست داد

  • کد خبر : 407682
دیدار با بهترین جنگنده اروپایی که بهترین جنگنده آمریکایی را شکست داد

امیر مسعود عابدین: در حالی که جنگنده F-22 Raptor به دلیل رادارگریزی و قابلیت های قدرتمندش بی رقیب است، اما یک داگ فایت در سال 2012 نشان داد که یوروفایتر می تواند در نبردهای نزدیک به رقابت بپردازد. این تمرین سوالات مهمی را در مورد نبرد هوایی مطرح کرد و نشان داد که حتی بهترین […]

امیر مسعود عابدین: در حالی که جنگنده F-22 Raptor به دلیل رادارگریزی و قابلیت های قدرتمندش بی رقیب است، اما یک داگ فایت در سال 2012 نشان داد که یوروفایتر می تواند در نبردهای نزدیک به رقابت بپردازد. این تمرین سوالات مهمی را در مورد نبرد هوایی مطرح کرد و نشان داد که حتی بهترین جنگنده های جهان نیز می توانند در سناریوهای خاصی با چالش هایی روبرو شوند.

علیرغم شهرت F-22 Raptor به عنوان تواناترین جنگنده هوایی جهان، این هواپیمای رادارگریز در طول سال ها تعدادی از نبردهای هوایی آموزشی را به جنگنده های قدیمی تر و کمتر توانا مانند F-16 و حتی EA-18G Growler واگذار کرده است. یوروفایترهای آلمانی نیز به شهرت قدرتمند رپتور لطمه زدند. این ضررها ممکن است عملی و بی اهمیت بوده باشد، اما برخی افراد آن را بسیار جدی گرفتند.

ماجرا از چه قرار بود؟

بر اساس این گزارش منافع ملیRed Flag Air Exercises یک دوره آموزشی پیشرفته نبرد هوایی است که در آن انواع مختلف هواپیما از چندین کشور درگیر تهدیدهای واقع بینانه و در مقیاس بزرگ هستند که برای شبیه سازی یک نبرد واقعی با یک دشمن همتراز طراحی شده اند. در سال 2012، آلمان 150 هوانورد و هشت تایفون یوروفایتر از اسکادران تاکتیکی 74 نیروی هوایی لوفت وافه (JG 74) را به پایگاه هوایی ایلسون در آلاسکا فرستاد تا در چندین ماموریت در طول دو هفته شرکت کنند.

به گفته خلبانان آلمانی تایفون، زمانی که F-22 با مخازن سوخت خارجی پرواز می کرد، تایفون ها اغلب می توانستند از رپتور پیشی بگیرند. اگرچه این هواپیماها تقریباً در همان زمان برای خدمت با قابلیت های مشابه طراحی شده اند، اما تفاوت های قابل توجهی در نحوه انجام مأموریت های خود دارند.

اگرچه بسیاری از جزئیات تمرین هنوز نامشخص است، چیزهای خاصی وجود دارد که باید در مورد آن بدانید. به گفته خلبانان، حداقل برخی از این تمرینات شامل نبرد تن به تن بود. چندین گزارش حاکی از آن است که رپتور مخازن سوخت خارجی حمل می‌کرد و قابلیت‌های رادارگریز و هوازی آن را محدود می‌کرد. این نکته بسیار مهم است، زیرا عملاً بزرگترین قدرت رپتور را از بین می برد.

آشنایی با بهترین جنگنده اروپا

F-22 Raptor همیشه در نظر گرفته شده بود که انقلابی در نیروی هوایی باشد و به شدت به فناوری رادارگریز نوآورانه آمریکایی برای تبدیل شدن به رادارگریزترین جنگنده عملیاتی روی زمین متکی بود. اما این فقط پنهان کاری نیست که Raptor را به یک پلتفرم توانا تبدیل می کند. درجه یکپارچگی بالای سنسورها و اویونیک پیشرفته به این جنگنده اجازه می دهد تا آگاهی موقعیتی بسیار بالایی داشته باشد. به عبارت دیگر، رایانه های هواپیمای F-22 به خلبان این امکان را می دهد که توجه بیشتری به جنگ و کمتر به عملکرد هواپیما داشته باشد.

از سوی دیگر، Eurofighter Typhoon از مواد کامپوزیتی پیشرفته ساخته شده و تنها 15 درصد از سطح هواپیما فلزی است. مانند بسیاری از جنگنده های دیگر، تایفون از قابلیت های جنگ الکترونیکی برای پنهان کردن خروجی رادار خود استفاده می کند. تایفون برای تعمیر و نگهداری آسان طراحی شده است و از 15 ماژول قابل تعویض برای به حداقل رساندن زمان تعمیر تشکیل شده است.

تایفون از زمانی که وارد خدمت شد، به یک پلتفرم چند منظوره بسیار توانمند تبدیل شد و ریشه های برتری هوایی خود را پشت سر گذاشت و به یکی از کامل ترین جنگنده های امروزی تبدیل شد.

۳۲۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.