افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

آرامش پس از پنج سال درگیری خونین در خوزستان + جزئیات

  • کد خبر : 407664
آرامش پس از پنج سال درگیری خونین در خوزستان + جزئیات

به گزارش رکنا، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان روز چهارشنبه گفت: اختلاف ملکی و خانوادگی دو طایفه در شهرک میانرود شهرستان دزفول در سال ۱۳۹۷ منجر به قتل و اختلاف بین این 2 طایفه تشدید شد. وی افزود: قاتل پس از سیر مراحل قانونی انتقام گرفتن نفس مجرم شناخته شد و خانواده مقتول بر […]

به گزارش رکنا، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان روز چهارشنبه گفت: اختلاف ملکی و خانوادگی دو طایفه در شهرک میانرود شهرستان دزفول در سال ۱۳۹۷ منجر به قتل و اختلاف بین این 2 طایفه تشدید شد.

وی افزود: قاتل پس از سیر مراحل قانونی انتقام گرفتن نفس مجرم شناخته شد و خانواده مقتول بر اجرای حکم اصرار کردند و با توجه به اظهار ندامت قاتل از مقتول خود و درخواست خانواده وی، پرونده برای صلح به شعبه دوازدهم شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد. و آشتی

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اعضای این شعبه کارگروهی ایجاد کردند و با برگزاری جلسات متعدد با بزرگان حزب و بزرگان طایفه از توان صلح طلبی یاوران طوایف استفاده کردند و زمینه سازش و آشتی را فراهم کردند به این معنا از گسترش دامنه اختلافات جلوگیری شد.

وی ضمن تشکر از بخشش و عفو اولیای دم از محکومان قصاص و همچنین اعضای بند دوازدهم شورای حل اختلاف دزفول و آفریدی که برای حل این پرونده تلاش کردند، افزود: حل و فصل این پرونده پس از پنج سال اختلاف، منجر به صلح و آشتی می شود». تبدیل شد.

دهقانی تصریح کرد: هر چه پرونده های ارجاع شده به دادگاه با صلح و سازش به نتیجه برسد تأثیرات آن در افزایش امنیت و آرامش جامعه بیشتر خواهد بود و این یکی از مهم ترین اهدافی است که قوه قضاییه باید به آن دست یابد. سند تحول و تعالی قضایی.

صلح و سازش در پرونده های قتل در خوزستان طی سال گذشته 128 درصد افزایش یافته است. سال گذشته 206 پرونده قتل در استان خوزستان با صلح، سازش و گذشت خاتمه یافت در حالی که سال قبل 90 پرونده قتل بود.

در استان خوزستان 1472 نیروی حافظ صلح که در بخش‌های مختلف از جمله اتحادیه‌ها، آموزش و پرورش و اداری فعالیت می‌کنند به سیستم قضایی در حل پرونده‌های حقوقی کمک می‌کنند.

در استان خوزستان 14 شعبه تخصصی حل تعارض مانند شعب تخصصی کشاورزی، زندان ها، اصناف، بنیادها یا خانه مطبوعات فعال هستند.

همچنین در راستای توسعه صلح و سازش، دادگاه های صلح در خوزستان تشکیل شد و در همین راستا مجتمع دادگاه صلح دزفول روز سه شنبه 10 آبان ماه با حضور رئیس دیوان عالی کشور خوزستان افتتاح شد.

علی رنگکش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.