افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

واعظی: گندوز فرصتی برای بازگشت بیرانوند نگذاشته است/ژوائو مهاجم زهرداری نیست – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 407656
واعظی: گندوز فرصتی برای بازگشت بیرانوند نگذاشته است/ژوائو مهاجم زهرداری نیست – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت پرسپولیس گفت: الکسیس گاندوز با عملکرد خود راهی برای بازگشت از بیرانوند نگذاشت و انصافاً کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشته است. مهدی واعظی پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دیدار این تیم در لیگ برتر آسیا مقابل السد قطر که با شکست همراه بود، اظهار کرد: پرسپولیس برخلاف […]

پیشکسوت پرسپولیس گفت: الکسیس گاندوز با عملکرد خود راهی برای بازگشت از بیرانوند نگذاشت و انصافاً کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

مهدی واعظی پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دیدار این تیم در لیگ برتر آسیا مقابل السد قطر که با شکست همراه بود، اظهار کرد: پرسپولیس برخلاف نتیجه بازی عملکرد خوبی در این دیدار داشت. اما متاسفانه به اهدافش نرسید. بحثی که وجود دارد این است که هر بازی زیبایی باید افکت داشته باشد. این تیم موقعیت های خوبی ایجاد می کند و تاکتیک ها و برنامه های بازی متفاوتی دارد اما متاسفانه در گلزنی مشکلاتی وجود دارد. تبدیل موقعیت ها به گل مشکلی است که این روزها گریبانگیر پرسپولیس شده است.

و افزود: به نظر من تیمی مثل پرسپولیس باید در این بازی ها 3 برنامه داشته باشد و این موضوع به وضوح در بازی تیم نمود پیدا می کند و موقعیت سازی می کند یعنی برای رسیدن به هدف برنامه دارد. بدون برنامه تاکتیکی نمی توان تیمی مثل السعد یا النصر را شکست داد. روند فوتبال پرسپولیس خوب است و قطعا در آینده موفق خواهد بود اما به نظرم بهتر است در خط حمله چیدمان بهتری داشته باشیم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد خط حمله این تیم گفت: طبق گفته گاریدو در برخی بازی ها تغییراتی ایجاد شد و مشخص است که او به دنبال ترکیب مناسبی برای لیگ برتر آسیا و لیگ برتر است. به دلیل مصدومیت برخی بازیکنان، گاریدو مجبور شد تغییراتی ایجاد کند و ترکیب تغییر کرد که هماهنگی ایجاد شده را سخت کرد. کمبود بازیکن به پرسپولیس ضربه می زند. عیسی آل کثیر و علی علیپور از مهاجمان خوب فوتبال ایران هستند. از نظر فنی و تاکتیکی، لوکاس ژوائو برخی از مشکلات و خواسته های گاریدو را حل می کند، اما مهاجم باید زهرآگین باشد، که به نظر می رسد ژوائو چنین نیست.

واعظی خاطرنشان کرد: ژائو به عنوان تنها مهاجم باید در منطقه حضور داشته باشد و انرژی بگذارد اما با توجه به شرایط موجود انرژی را در خارج از محوطه تلف می کند. با بازگشت آرونوف و حضور عالیشاه در پست همیشگی به نظر می رسد او بتواند انرژی خود را درون محوطه جریمه به کار گیرد و گلزنی کند. البته به نظر من پرسپولیس با آن سبک تاکتیکی که گاریدو دارد فوروارد ندارد وگرنه با این میزان موقعیت یابی و پاس دادن توپ، یک مهاجم پرسپولیس باید آقای گل باشد. ما یک مهاجم تمام عیار و تمام کننده می خواهیم و با توجه به اینکه بازیکنان خوبی در پست های دیگر داریم، سران باشگاه باید به فکر مهاجمی با این ویژگی ها باشند و روی او سرمایه گذاری کنند.

وی در خصوص غیبت محمدحسین کنعانی زادگان، استون آرونوف و ایوب آلمود در دیدار مقابل السد و تاثیر آن در این دیدار خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که این بازیکنان در چند دیدار کنار هم بودند و به هماهنگی خوبی دست یافتند. و درک متقابل و تاثیر آن بر عملکرد پرسپولیس کاملا مشهود بود و تیم در حال کسب نتیجه بود. غیبت این سه بازیکن نه تنها باعث 3 تغییر در تیم شد، بلکه تغییرات زیادی در ترکیب بازیکنان و حتی سبک بازی پرسپولیس ایجاد کرد. مطمئناً اگر آنها حضور داشتند، پرسپولیس وضعیت بهتری داشت.

پیشکسوت پرسپولیس درباره مصدومیت های پیاپی بازیکنان این تیم گفت: در این موضوع باید دقت کرد که کدام بازیکن مصدوم است. مثلاً در مورد علی شاه می توان گفت که او قبلاً مصدومیت مزمنی داشت که درگیر آن است، اما وقتی به بازیکنی مثل وحید امیری نگاه می کنیم، می بینم که اینطور نیست. می توان گفت که روند تمرینات بدنسازی زمانی فرسایشی و بی تاثیر است که بازیکنان بزرگسال تیم همگی تنش دارند، اما در پرسپولیس اینطور نیست. از سوی دیگر آرونوف و کنعانی زادگان ملی پوشانی هستند که علاوه بر مسابقات باشگاهی در رده ملی نیز حضور دارند و شدت مسابقات آنها را خسته می کند و عضلاتشان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدافع سال های نه چندان دور پرسپولیس درباره عملکرد الکسیس گندوز در تور این تیم گفت: عملکرد مدافع ما عالی بوده است. باید از لحظه ورود و هفته به هفته وضعیت بازیکن را بررسی کنیم. اشتباهات او کم است و بازی رو به بهبود است و این یعنی تمرکز زیادی روی کارش دارد. مهمترین چیز این است که او بر نقاط ضعف خود غلبه کرده است. گندموز دو مشکل داشت که بررسی می کنیم از زمان حضورش در پرسپولیس حل کرده است. روزهای اول در استارت ها مشکلی داشت که حل کرد و حالا به شروعش اعتماد دارد و بهترین عملکردش را دارد. گفتند دو ضربه است اما اینطور نیست. او توپ های خطرناک را به طرفین منحرف می کند، که به سبک دروازه بانی است، اگرچه او باید تا حد امکان آن توپ ها را بپوشاند و از این جنبه پیشرفت کرده است.

واعظی خاطرنشان کرد: گندوز با گلزنی به همه اطمینان داده است. با توجه به قدمت آن باید حفظ شود. گندوز با این عملکرد هیچ حرف و راهی برای بازگشت دروازه بان های قدیمی به پرسپولیس نگذاشته است. کیفیتی که در این مدت ارائه کرد، در شرایطی که خط دفاعی پرسپولیس در این مدت کوتاه بارها تغییر کرده، بهتر از عملکرد علیرضا بیرانوند در فصل گذشته بود. بیرانوند راهی برای بازگشت به پرسپولیس ندارد. با وجود چپ پا بودن، با پای راستش هم خوب بازی می کند. آمادگی، پرش و سرعت رفلکس او از تمام دروازه بان های لیگ برتر برتر است. با توجه به عملکرد او و حضورش در تیم بزرگی مثل پرسپولیس، قطعا پیشنهادات خوبی برای او وجود خواهد داشت و به هر حال باشگاه باید او را حفظ کند.

وی در خصوص شایعه جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس گفت: بازیکن در بزگاه باید برای آینده خود تصمیم بگیرد و این حق هر بازیکنی است اما ما می رویم. بیرانوند می تواند با باشگاه صحبت کند و دلایل جدایی اش را اعلام کند و مقابل پرسپولیسی ها قرار نگیرد. هم او و هم پرسپولیس قطعا از پیشنهاد خوب او سود می برند. بیرانوند نباید فراموش می کرد که همه چیز پرسپولیس را دارد. زمانی که از این تیم جدا شد و لژیونر شد، امیر عابدزاده جای او را در تیم ملی می گرفت، اما به پرسپولیس بازگشت و جایگاه خود را پس گرفت، بنابراین مدیون این تیم بود و می ماند.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مشکل دیگر تجاوزی است که صورت گرفته است. این بازیکن به صورت قانونی یا غیرقانونی لغو شد. وقتی بیرانوند در این مورد 20 میلیارد جریمه شد یعنی تخلف کرده و طبق قانون باید رد صلاحیتش قطعی شود و در این بند تعلیقی وجود ندارد. این رای بازیکنان را در معرض حمله قرار می دهد. پرسپولیس قطعا باید این پرونده را به CAS ببرد تا هم بیرانوند و هم کمیته انضباطی محکوم شود. بحث رشوه که آقایان تعابیر شیرینی می کنند، موضوع کثیفی است که باید به آن رسیدگی شود و وقتی چنین رأیی می دهیم، جامعه را الگو می گیریم و می گوییم هیچ غلطی نکرده ایم و فساد می کنیم.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با این موضوع مواردی در باشگاه پرسپولیس فاش شد که بحث برانگیز است و مدیران باشگاه باید دقت بیشتری داشته باشند. این اتفاقات زشت است و به نام پرسپولیس لطمه می زند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.