افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

حضور ایران در برجام می تواند اثربخشی تحریم های ناعادلانه را کاهش دهد

  • کد خبر : 407533
حضور ایران در برجام می تواند اثربخشی تحریم های ناعادلانه را کاهش دهد

به گزارش رکنا، مسعود پزشکان رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفر خود به روسیه، بعدازظهر امروز چهارشنبه در دیدار با آقای سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، عنوان کرد که نام آفریقای جنوبی در جهان با نام نلسون ماندلا و مبارزه با … بی عدالتی و ظلم و به درستی این کشور مسائل منطقه […]

به گزارش رکنا، مسعود پزشکان رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفر خود به روسیه، بعدازظهر امروز چهارشنبه در دیدار با آقای سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، عنوان کرد که نام آفریقای جنوبی در جهان با نام نلسون ماندلا و مبارزه با … بی عدالتی و ظلم و به درستی این کشور مسائل منطقه ای و جنگ غزه را نماینده رویکرد برابری طلبانه آقای ماندلا می دانست.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در برجام می تواند یکجانبه گرایی و اثربخشی تحریم های ناعادلانه را کاهش دهد، تصریح کرد: امروز شاهد برداشت نادرست از مفهوم حقوق بشر و ارتکاب جنایت به نام هستیم. حقوق بشر در جهان». افزایش نفوذ برجام و تقویت تعاملات ما می تواند روابط ناعادلانه فعلی را اصلاح کند.

مجیکیان افزود: ما به دنبال صلح و آرامش هستیم اما غربی ها و آمریکایی ها با تحریم و رژیم صهیونیستی با جنگ و خونریزی مانع برقراری صلح و آرامش در منطقه می شوند. آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی با اعمال استانداردهای دوگانه، تروریست های واقعی را به جای اینکه مردم مظلوم، بی گناه و مظلوم را به دنبال حقوق اولیه خود به جای تروریست ها معرفی کنند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در برجام موجب تقویت آن می شود، اظهار داشت: ما در برجام خواهان پیشرفت جمعی کشورهای جهان هستیم و خواهان توسعه یکجانبه ای نیستیم که منافع را قربانی کند. . از دیگران کشورهای غربی فکر می کردند که این نهاد خیلی زود فرو می ریزد، اما امروز شاهد هستند که روز به روز قوی تر می شود.

سیریل رامافوسا در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه معتقدیم مردم فلسطین باید خودشان برای آینده خود تصمیم بگیرند، تصریح کرد: ما همیشه از آزادی و حقوق مردم فلسطین حمایت کرده ایم. این صحنه بار دیگر نفاق مدعیان حقوق بشر را نشان داد. آفریقای جنوبی پرونده مردم فلسطین علیه اسرائیل را جدی می گیرد، زیرا مبارزه با آپارتاید مسئولیتی است که ما هرگز فراموش نمی کنیم.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه مبارزات انتخاباتی جناب عالی را از نزدیک دنبال کرده ام، خاطرنشان کرد: شعارهایی مانند وحدت، صلح و امنیت بسیار ارزشمند است. ما شما را دوست و شریک خود می دانیم و از هر فرصتی برای گسترش روابط و همکاری های دو کشور استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.