افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در صنعت برق در حال افزایش است

  • کد خبر : 407489
استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در صنعت برق در حال افزایش است

بر اساس گزارش بازار وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی وی افزود: در بخش مدیریت مصرف نیز جذابیت های لازم فراهم شده است به طوری که پیش بینی می شود مشترکان تجاری و مصرف کنندگان بزرگی که بیش از پنج هزار کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می کنند، بخشی از برق خود را از طریق […]

بر اساس گزارش بازار وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی وی افزود: در بخش مدیریت مصرف نیز جذابیت های لازم فراهم شده است به طوری که پیش بینی می شود مشترکان تجاری و مصرف کنندگان بزرگی که بیش از پنج هزار کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می کنند، بخشی از برق خود را از طریق نصب ژنراتورهای خورشیدی تامین کنند. .

وی افزود: این مشکل باید در بخش اداری در سال 1403 به میزان پنج درصد و در سال آینده به میزان 10 درصد دیده شود تا بتوانند از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند که می توانند ظرفیت تجدیدپذیر ایجاد کنند یا به همین میزان از هیئت مدیره خریداری کنند. برق سبز

مدیرعامل توانیر در ادامه به مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در این راستا جایگزینی یک میلیون موتور چیلر آبی کم مصرف BLDC با موتورهای پرمصرف فعلی و یک میلیون چیلر گازی با مصرف کمتر از 2 کیلو وات است. مجهز به اینورترهای گازی با مصرف بیش از 3 کیلووات پشت پنجره یکی از برنامه های این محور است که در فاز اول 100000 دستگاه تهویه مطبوع برای مناطق گرمسیری در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: در حوزه مدیریت مصرف اقدامات زیادی در حال انجام است که از آن جمله می توان به استفاده از ظرفیت ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف، اصلاح و برای آنها جریمه در نظر گرفت. بهینه سازی که از جمله برنامه های امسال است که با جدیت دنبال می شود.

رجبی مشهدی درباره بخش کشاورزی و صنعت نیز گفت: آیین نامه ای تدوین شده است تا این بخش ها بتوانند 80 درصد نیاز مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر برای تامین برق پایدار و مطمئن خود تامین کنند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: هر واحد صنعتی یا صاحب چاه کشاورزی که این ظرفیت را از منابع تجدیدپذیر تامین کند می تواند بدون محدودیت زمانی از برق شبکه استفاده کند که امسال با بازخورد خوبی از سوی بخش کشاورزی همراه بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.