افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

تولید بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی در صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

  • کد خبر : 407463
تولید بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی در صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

به گزارش خبرنگار بازار، بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی تولیدی گروه صنعتی ایران ترانسفو با ظرفیت 178.2 مگا ولت بعد از ظهر چهارشنبه در زنجان عرضه شد. این افتتاحیه همزمان با دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه فولاد 1403 در جزیره کیش در خلیج فارس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. به گفته مدیر […]

به گزارش خبرنگار بازار، بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی تولیدی گروه صنعتی ایران ترانسفو با ظرفیت 178.2 مگا ولت بعد از ظهر چهارشنبه در زنجان عرضه شد.

این افتتاحیه همزمان با دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه فولاد 1403 در جزیره کیش در خلیج فارس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گفته مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی با ظرفیت 178.2 مگاوات آمپر و وزن کل 203 تن، تغذیه کننده کوره قوس الکتریکی (EAF) مورد استفاده در صنعت فولاد است که راه اندازی شد. توسط بوتیایی شرکت فولاد ایرانیان یکی از شرکت های صنعت فولاد کشور با دستان توانمند متخصصان گروه صنعتی ایران ترانسفو و با دانش فنی پیشرفته و پیچیده طراحی و تولید شده است.

مهدی صادقی افزود: امروز در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۳ که در کیش برگزار شد، این ترانس در قالب وبینار و از طریق ارتباط مستقیم با نیروگاه ایران ترانسفو زنجان ارائه شد.

ادامه: این ترانسفورماتور تست های کارخانه ای را بر اساس آخرین استانداردهای جهانی با موفقیت پشت سر گذاشته است.

صادقی گفت: ترانسفورماتورهایی که کوره های قوس الکتریکی را تغذیه می کنند، از حساس ترین تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنایع فولاد هستند و به دلیل ویژگی های خاص کاربرد آنها، تنش های الکتریکی، حرارتی و الکترودینامیکی بیشتری نسبت به ترانسفورماتورهای شبکه به آنها وارد می شود. پیچیدگی و حساسیت در تمامی مراحل محاسبه، طراحی، تولید و تست این نوع ترانسفورماتورها فاکتور خاصی محسوب می شود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های این ترانسفورماتور می توان به تولید آن بر اساس فناوری اتصال دلتا کلوز در داخل مخزن اشاره کرد که برای اولین بار در کشور انجام شد.

صادقی بیان کرد: اتصال خروجی سمت جریان زیاد این ترانسفورماتور از نوع U-tube با جریان نامی 90 کیلو آمپر است که با گردش آب خنک می شود. این ترانسفورماتور وظیفه تامین انرژی الکتریکی کوره ذوب با ظرفیت اسمی 160 تن را بر عهده دارد.

وی افزود: علاوه بر این ترانسفورماتور، یک ترانسفورماتور کوره LF از شرکت ایرانی فولاد بوتیایی با توان 26.4 مگا ولت نیز تولید و با موفقیت تست شده است.

صادقی گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع ترانسفورماتورهای قدرت در منطقه از اوایل دهه 90 به طور مستقیم و به ویژه وارد طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای کوره ای شده است تا به خودکفایی برسد. در تولید این نوع ترانسفورماتورها و رفع نیاز شرکت های تولید کننده فولاد.

تولید بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی در صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

وی خاطرنشان کرد: اعتماد و اعتقاد به توان ملی، استفاده از دانش متخصصان ایرانی و فناوری پیشرفته و استفاده از با کیفیت ترین مواد و تجهیزات عایق، نقطه قوت گروه صنعتی ایران ترانسفو در طراحی و تولید این نوع تاسیسات صنعتی است. ترانسفورماتورها

صادقی گفت: ترانسفورماتور کوره LF 30 مگاواتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اولین ترانسفورماتور کوره ای ساخت داخل بود که توسط نیروهای متخصص و پرتلاش گروه صنعتی ایران ترانسفو طراحی و تولید شد و در سال 1392 به شرکت فولاد مبارکه اصفهان تحویل داده شد. .

وی افزود: گروه صنعتی ایران ترانسفو با تکیه بر دانش و مهارت نیروهای متعهد خود با تولید و تحویل اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی 50 مگاواتی به مجتمع صنعتی فولاد اسفرین در سال 1400 گامی بلند در راستای جانمایی است. و وابستگی هدف این محصول استراتژیک. این ترانسفورماتور با افتخار تصاحب شده و از اوایل سال 1401 در حال بهره برداری است.

صادقی خاطرنشان کرد: در ادامه تولید محصولات استراتژیک صنعت فولاد توسط “ایران ترانسفو” ترانسفورماتور کوره ای 120 مگا ولتی ساخته و در سال 1402 به شرکت فولاد خراسان تحویل داده شد.

وی گفت: انتخاب گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان تامین کننده برتر صنایع فولاد و دریافت نشان ملی فولاد از پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در سال 1402 گواه دیگری بر توانمندی مهندسین و کارگران متعهد و متخصص این صنعت است. صنعت گروه و هم اکنون در سال 1403 در ادامه دستاوردهای غرور آفرین این گروه صنعتی، ترانسفورماتور کوره 178.2 مگا ولتی شرکت فولاد بوتیای ایران به عنوان بزرگترین ترانسفورماتور کوره EAF ساخت داخل تولید، با موفقیت تست و ارائه گردید. ایران ترانسفو». .

تولید بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی در صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

گروه صنعتی ترانسفو ایران در سال جهش تولید، با مشارکت مردمی، بزرگترین ترانس کوره قوس الکتریکی تولید داخل را با توان 178.2 مگا ولت آمپر طراحی کرد که برای اولین بار در کشور با اتکا به پیشرفته دانش فنی متخصصان و مهندسین داخلی و مهارت کارگران پرتلاش آن که با موفقیت تولید و آزمایش شده بود، امروز همزمان با دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه فولاد 1403 در جزیره کیش خلیج فارس رونمایی شد.

این ترانسفورماتور با ظرفیت 178.2 مگا ولت و وزن کل 203 تن، تغذیه کننده کوره قوس الکتریکی (EAF) مورد استفاده در صنعت فولاد می باشد که توسط شرکت فولاد بوتیایی ایرانیان یکی از شرکت های فولادسازی ایران راه اندازی شده است. کشور و به دست توانمند متخصصان گروه صنعتی ایران ترانسفو و با دانش فنی پیشرفته و پیچیده طراحی و تولید شده است.

تولید بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی در صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

امروز در نمایشگاه فولاد 1403 که در کیش برگزار شد، این ترانسفورماتور در قالب وبینار و از طریق ارتباط مستقیم با نیروگاه ایران ترانسفو شهر زنجان با حضور علی ربیعی مددکار اجتماعی رئیس جمهور ارائه شد. این ترانسفورماتور تمامی تست های کارخانه را بر اساس آخرین استانداردهای جهانی با موفقیت پشت سر گذاشته است.

علی ربیعی معاون اجتماعی رئیس جمهور نیز با ابراز خرسندی از موفقیت های گروه صنعتی ایران ترانسفو و تمجید از عملکرد مهدی صادقی مدیر کل این گروه گفت: جوانان این مرز و بوم بدون وابستگی قله های پیشرفت را فتح می کنند. در دنیای بیرون، با اعتماد به دانش آنها.”

تولید بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی در صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

وی با اشاره به اینکه پیشرفت های کنونی کشور نشان دهنده ایمان جوانان کشورمان است، گفت: این جوانان ثابت کرده اند که می توانند بدون وابستگی به تکنولوژی خارجی قله ها را فتح کنند.

انتخاب گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان تامین کننده برتر صنایع فولاد و دریافت نشان ملی فولاد در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در سال 1402 گواه دیگری بر توانمندی مهندسان و کارگران متعهد و متخصص این صنعت است. گروه و هم اکنون در سال 1403 در ادامه دستاوردهای غرور آفرین این گروه صنعتی، ترانسفورماتور کوره ای 178.2 مگا ولتی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به عنوان بزرگترین ترانسفورماتور کوره EAF ساخت داخل توسط “ایران ترانسفو” تولید و با موفقیت آزمایش و ارائه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.