افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

ژنرال صهیونیست: ادامه جنگ هیچ دستاوردی برای اسرائیل ندارد/ همه اسرا کشته خواهند شد! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 407456
ژنرال صهیونیست: ادامه جنگ هیچ دستاوردی برای اسرائیل ندارد/ همه اسرا کشته خواهند شد! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گیورا جزیرهرئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه نوار غزه تاکید کرد و هشدار داد که ادامه این جنگ نه تنها باعث تغییر اوضاع نمی شود، بلکه منجر به کشته شدن آنها می شود. همه اسرای صهیونیست و کشته شدن تعداد […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گیورا جزیرهرئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه نوار غزه تاکید کرد و هشدار داد که ادامه این جنگ نه تنها باعث تغییر اوضاع نمی شود، بلکه منجر به کشته شدن آنها می شود. همه اسرای صهیونیست و کشته شدن تعداد بیشتری از سربازان.

جزیره در مقاله ای در روزنامه یدیوت آهارونوت منتشر شده، تصریح کرده است که ادامه جنگ برای یک سال دیگر هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی ندارد و هیچ منفعتی راهبردی به همراه نخواهد داشت و «تلفات انسانی سربازان و گروگان های اسرائیلی بدون تغییر اساسی در معادله درگیری افزایش خواهد یافت». “»

وی گفت: اگر شش ماه یا یک سال دیگر در غزه بجنگیم، تغییری در وضعیت ایجاد نمی شود. فقط دو اتفاق خواهد افتاد: آنها همه گروگان ها را خواهند کشت و سربازان بیشتری را خواهند کشت.»

جزیره وی با اشاره به اینکه شرایط توافق برای آزادی اسرای صهیونیست برای آزادگان فلسطینی قابل بهبود است، تاکید کرد: نیازی به اصرار بر مزخرفات نیست، به ویژه در مورد محور فیلادلفیا که حماس تمایلی به آن ندارد. از این محور مرزی با مصر عقب نشینی کنید.

دلایل توقف جنگ

جزیره او در مقاله خود چهار دلیل قانع کننده برای پایان فوری جنگ در غزه ارائه کرد. وی مهمترین دلیل را «خسارات انسانی فراتر از هر دستاورد ممکن» توصیف کرد.

وی همچنین به تغییر جدید در بین صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: در گذشته ملت اسرائیل برای هر سربازی که در میدان جنگ جان می داد بسیار ناراحت بود، اما اکنون این احساسات به نوعی ظلم و بی تفاوتی تبدیل شده است گریه های طولانی تری مثل قبل برای سربازان.

وی افزود: قلب ما با کشته شدن سربازان سخت شده است، گفت: بسیاری از این سربازان نه تنها جان خود را از دست می دهند، بلکه برخی از آنها دچار آسیب های جسمی و روحی می شوند که زندگی آنها را کاملاً تحت تأثیر قرار می دهد، مانند از دست دادن دست و پا یا بینایی که به طور کامل نابود می شود آینده آنها.”

جزیره وی همچنین به دلیل دیگری نیز اشاره کرد: فشار شدید بر سربازان به ویژه نیروهای ذخیره که به گفته وی “در شرایط پیچیده اقتصادی و خانوادگی قرار می گیرند که ادامه جنگ را برای آنها غیرقابل تحمل می کند.”

وی همچنین به هزینه های اقتصادی جنگ اشاره کرد و گفت: هر روز جنگ حدود 500 میلیون مثقال (132.3 میلیون دلار) هزینه دارد و این وضعیت اقتصاد رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار می دهد.

مطابق با جزیرهاگرچه تمرکز اصلی در حال حاضر روی جبهه لبنان است، اما استفاده از منابع غزه در آینده نزدیک تاثیر زیادی بر اقتصاد این رژیم خواهد گذاشت.

جزیره وی همچنین با اشاره به موضع جامعه جهانی که خواستار پایان عملیات در غزه است، تصریح کرد: جنگ با حزب الله لبنان قابل درک تر است، اما جهان نمی فهمد که ما در غزه به دنبال چه هستیم. این موضوع اسرائیل را منزوی می کند.» این را دیپلماتیک گفت.

اولویت آزادی زندانیان

دور از دید جزیرههر گونه توافق با حماس باید تنها هدف خود را آزادسازی زندانیان بدون هیچ گونه درخواست دیگری از سوی حماس داشته باشد. اما او معتقد است که نبرد واقعی با طرف های منطقه ای مانند ایالات متحده، مصر و قطر است و باید به آنها فشار آورد تا بازسازی غزه تنها به شرط خلع سلاح حماس انجام شود.

وی تصریح کرد: غزه به طور کامل ویران شده است و حماس نمی تواند قدرت خود را تا زمانی که پروژه بازسازی بزرگی به دست بیاورد، بازیابی کند، ما اجازه نمی دهیم این بازسازی بدون مکانیزمی برای نابودی کامل زیرساخت های نظامی باقی مانده حماس انجام شود.

جزیره وی همچنین خاطرنشان کرد: طولانی شدن عملیات نظامی باعث ادامه رنج مردم و از سرگیری خصومت ها خواهد شد.

جزیره وی در پایان اعلام کرد که «جنگ برای از بین بردن تهدید ضروری است و هزینه های بالای آن را توجیه می کند، اما در غزه این گونه نیست».

وی همچنین کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر دانست و گفت: متاسفانه کابینه اسرائیل این منطق را دنبال نمی کند و حتی در مورد انتخاب بین دو گزینه، ادامه جنگ تا پیروزی نهایی یا آمادگی برای پایان دادن به جنگ در مبادله بحث نمی کند. برای بازگشت همه گروگان ها جلسه ای برگزار نشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.