افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

7 علامت هشدار دهنده سرطان ریه

  • کد خبر : 407431
7 علامت هشدار دهنده سرطان ریه

آفتاب نیوز: گفته می شود که تشخیص زودهنگام این بیماری نیمی از راه درمان برای پزشکان و بیماران است. بنابراین، شناخت اولین علائم بیماری ها و کمک به خوددرمانی ضروری است. در این مقاله به بررسی ۷ نشانه سرطان ریه می پردازیم. بدون شک وجود این علائم بیماری را ثابت نمی کند و فقط به […]

آفتاب نیوز:

گفته می شود که تشخیص زودهنگام این بیماری نیمی از راه درمان برای پزشکان و بیماران است. بنابراین، شناخت اولین علائم بیماری ها و کمک به خوددرمانی ضروری است. در این مقاله به بررسی ۷ نشانه سرطان ریه می پردازیم. بدون شک وجود این علائم بیماری را ثابت نمی کند و فقط به ما هشدار می دهد که مراقب سلامتی خود باشیم.

خس خس سینه

صدای سوت که هنگام دم و بازدم ایجاد می شود. این مورد ممکن است دلیل وجود مشکلات ریوی از جمله سرطان ریه باشد که در افراد مبتلا به سرطان ریه خس خس به دلیل وجود فشار تومور در ریه است.

مشکل در بلع

اگر سرطان ریه به مری بیمار حمله کند و آن را تحت تاثیر قرار دهد، بلع دردناک و مشکل خواهد بود. این مشکل در بلع نامیده می شود و می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد. مطالعه روی 391 فرد مبتلا به سرطان ریه نشان داد کسانی که در هنگام بلع درد بیشتری احساس می‌کردند نسبت به سایرین احتمال مرگ ناشی از این بیماری بیشتر بود.

درد در شانه ها و بالای بازو.

هنگامی که سرطان ریه به سلول های عصبی حمله می کند، باعث ایجاد بیماری به نام سندرم پانکواست می شود. این سندرم نوعی شانه درد است که از شانه ها شروع می شود و به بالای بازوهای بیمار سرایت می کند.

صدای خشن همراه با خس خس سینه.

یکی از علائم سندرم پانکواست در سرطان ریه این است که بر اعصاب تارهای صوتی تأثیر می گذارد و عملکرد آنها را تغییر می دهد یا آنها را فلج می کند. این مشکل باعث می شود که افراد مبتلا در هنگام صحبت کردن، صدایی خشن همراه با خس خس داشته باشند.

درد قفسه سینه

حدود 25 درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه درد قفسه سینه دارند. این بیماران اغلب درد قفسه سینه خود را خفیف اما مداوم توصیف می کنند. این درد ممکن است شامل سایر نواحی اطراف ریه ها نیز باشد.

سرفه

اگر سیگاری هستید و ناگهان سرفه کردید یا سیگاری بودید و سیگار را ترک کردید اما ناگهان سرفه مکرر داشتید، این ربطی به سرماخوردگی یا سایر عفونت های تنفسی ندارد و حتما باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا این وضعیت می تواند نشانه سرطان ریه باشد. علاوه بر این، سرفه هایی که متوقف نمی شوند و پس از شروع به طور فزاینده ای بدتر می شوند، ممکن است نشانه ای از بیماری باشند و باید درمان و پیگیری شوند.

استفراغ همراه با خون یا ترشحات خونی.

سرفه خونی در اصطلاح پزشکی هموپتیزی نامیده می شود و یکی از شایع ترین علائم سرطان ریه است. علاوه بر این، اگر سرفه شما با ترشحات خونی همراه است، حتی به مقدار بسیار کم، باید در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.