افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

خبر مهم انفجار پیجرها.

  • کد خبر : 407413
خبر مهم انفجار پیجرها.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: تجربه انفجار پیجر در لبنان نشان داد که نمی توان برای فناوری های حساس امنیتی به بیگانگان تکیه کرد. غلامرضا جلالی در نشست خبری اظهار داشت: امسال شاهد تولید سرور بومی بودیم که در دفاع سایبری نقش اساسی دارد. این سرور با استفاده از قابلیت های داخلی تولید شده […]

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: تجربه انفجار پیجر در لبنان نشان داد که نمی توان برای فناوری های حساس امنیتی به بیگانگان تکیه کرد.

غلامرضا جلالی در نشست خبری اظهار داشت: امسال شاهد تولید سرور بومی بودیم که در دفاع سایبری نقش اساسی دارد. این سرور با استفاده از قابلیت های داخلی تولید شده است. این سرور بومی به امنیت سایبری و دفاع سایبری کمک می کند. تولید این سرور اقدامی موثر و جسورانه است. انتظار ما این است که دستگاه ها سرورهای خارجی را خریداری نکنند و از سرورهای داخلی پشتیبانی نکنند. همه ما باید از آن استفاده کنیم و از آن حمایت کنیم.

وی گفت: در حوزه سامانه های کنترل افشای داده ها که سامانه مهمی است، دو یا سه سامانه ملی بومی تولید شده است. سیستم مدیریت دسترسی به داده‌ها که در بیشتر حملات به آن نیاز داشتیم اکنون محلی‌سازی شده است. در مورد سیستم کنترل نقطه پایانی، سیستم بومی آن قبلا ساخته شده است. ما از آن در زمینه امنیت سایبری و دفاع سایبری استفاده می کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: سیستم کابلی را داشتیم که هم در اتوماسیون صنعتی و هم در اتوماسیون اداری نقش مهمی داشت. بارها جانمایی شده و امسال شاهد نسل جدید آن هستیم. سیستم اسکادا خط مقدم جنگ سایبری بود. امروز می بینیم که حداقل 7 نوع سیستم SCADA محلی داریم. ما یک سیستم انتقال از راه دور داریم. ما در برخی از حملات به دلیل آسیب پذیری داخلی آسیب دیدیم و به محل رفتیم. توصیه ما این است که هنگام استفاده از این موارد در رسانه ها به آنها پرداخته شود. استفاده از توانمندی های بومی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه انفجار پیجر در لبنان نشان داد که نمی‌توانیم برای فناوری‌های امنیتی حساس به بیگانگان تکیه کنیم. اگر به همه این فناوری ها دقت کنیم، لایه هایی از نفوذ و تهدید وجود دارد. بهترین راه حل استفاده از ظرفیت محلی است. ما نقش حمایتی ایفا می کنیم و سعی می کنیم بر موانع قانونی غلبه کنیم. امیدواریم همه از این فناوری های داخلی استقبال کنند.

جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه همه‌گیری کرونا تجربه بسیار ارزشمند و خونینی برای کشور و جهان بود. تعداد زیادی از مردم و کارشناسان در کشور در این بیماری همه گیر جان باختند. در خاتمه با عزیزان 25 محور استخراج و به سامانه پدافند بیولوژیک تبدیل کردیم که با امضای وزارت کشور و دولت به نهادها ابلاغ شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.