افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

هواوی نوا 13 و نوا 13 پرو معرفی شدند. نسل جدید گوشی های میان رده با ویژگی های نمادین

  • کد خبر : 407403
هواوی نوا 13 و نوا 13 پرو معرفی شدند. نسل جدید گوشی های میان رده با ویژگی های نمادین

با وجود مشکلات ناشی از جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده، هواوی همچنان به تولید گوشی های هوشمند با کیفیت بالا ادامه می دهد. یکی از مهم ترین تغییرات این شرکت توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به نام Harmony OS است که جایگزین اندروید شده است. جدیدترین گوشی های این شرکت یعنی Nova 13 […]

با وجود مشکلات ناشی از جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده، هواوی همچنان به تولید گوشی های هوشمند با کیفیت بالا ادامه می دهد. یکی از مهم ترین تغییرات این شرکت توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به نام Harmony OS است که جایگزین اندروید شده است. جدیدترین گوشی های این شرکت یعنی Nova 13 و Nova 13 Pro که اخیرا روانه بازار شده اند، از همین سیستم عامل استفاده می کنند و گامی بزرگ در جهت استقلال از اندروید محسوب می شوند. برای بررسی مشخصات و ویژگی های این دو گوشی جدید با ما در اسمارتک نیوز همراه باشید.

سیستم عامل هارمونی: سیستم عامل جایگزین اندروید

هواوی به طور رسمی سیستم عامل HarmonyOS Next را روی گوشی های جدید خود معرفی کرد. این سیستم عامل کاملا با اندروید متفاوت است و هواوی امیدوار است این اکوسیستم جدید را به عنوان جایگزین اصلی کاربران معرفی کند. اگرچه کاربران هنوز هم می توانند برنامه های اندروید را نصب کنند، اما این حرکت نشان دهنده تمرکز هواوی بر توسعه نرم افزار خود و تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم مستقل است.

عرضه در چین و امکان عرضه جهانی

در حال حاضر، Nova 13 و Nova 13 Pro فقط در چین در دسترس هستند. اما با توجه به رویه معمول هواوی برای عرضه گوشی های سری نوا به بازارهای جهانی، انتظار می رود این گوشی ها به زودی در کشورهای دیگر نیز عرضه شوند. هوآوی در گذشته مدل های سری نوا را روانه بازارهای بین المللی کرده است و به نظر نمی رسد این بار نیز از این رویه عدول کند.

قیمت و مشخصات فنی.

از نظر قیمت، مدل استاندارد Nova 13 با قیمتی در حدود 380 دلار به فروش می رسد در حالی که مدل Nova 13 Pro حدود 520 دلار قیمت دارد. این قیمت ها کمی بالاتر از سایر گوشی های میان رده است، اما امکانات پیشرفته ای که این دو مدل ارائه می دهند، قیمت آن ها را توجیه می کند.

یکی از نکات جالب این دو گوشی این است که تراشه پردازشی آن ها تاکنون معرفی نشده است، اما مشخصات دیگری به صورت کامل در سایت رسمی هواوی منتشر شده است.

هواوی آنر 13

تجسم و طراحی

نوا 13 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی و نرخ رفرش 120 هرتز است که این گوشی از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز بهره می برد که طراحی مدرن تری به آن بخشیده است.

در مقابل، Nova 13 Pro از صفحه نمایش 6.76 اینچی LTPO OLED با وضوح 1234 در 2776 پیکسل و نرخ تجدید 120 هرتز استفاده می کند.

هواوی نوا 13 پرو

دوربین

در بخش دوربین، مدل استاندارد Nova 13 به یک سیستم دوربین دوگانه مجهز شده است که شامل یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی است. در مقابل، Nova 13 Pro دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض است.

هر دو مدل دارای دوربین سلفی بسیار قدرتمند با رزولوشن 60 مگاپیکسل هستند که برای علاقه مندان به عکاسی سلفی و تماس های ویدیویی با کیفیت بسیار مناسب است.

باتری و شارژ سریع

هر دو نوا 13 و نوا 13 پرو دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند که از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می کند، این باتری ها علاوه بر عمر طولانی باتری، شارژ سریعی را نیز ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد در مدت زمان کوتاهی گوشی خود را به طور کامل شارژ کنند.

هواوی نوا 13 پرو

ویژگی های اضافی

یکی از ویژگی های متمایز Nova 13 Pro در مقایسه با مدل استاندارد استاندارد IP65 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشیدن آب است. این ویژگی باعث می شود این گوشی در شرایط سخت محیطی عملکرد خوبی داشته باشد.

علاوه بر این، هر دو مدل از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند، اگرچه این ویژگی فقط به چین محدود می‌شود. این ویژگی زمانی که کاربر در مناطق دور افتاده و بدون دسترسی به شبکه تلفن همراه باشد بسیار مفید خواهد بود.

نتیجه گیری

هوآوی با معرفی نوا 13 و نوا 13 پرو نشان داد که همچنان به تولید گوشی های هوشمند با کیفیت با ویژگی های پیشرفته ادامه می دهد. این گوشی ها با استفاده از سیستم عامل جدید HarmonyOS Next و ویژگی های سخت افزاری پیشرفته می توانند گزینه جذابی برای کاربرانی باشند که به دنبال تجربه ای متفاوت نسبت به اندروید هستند.

اگرچه این مدل ها در حال حاضر فقط در چین عرضه می شوند، اما به احتمال زیاد به زودی در بازارهای بین المللی عرضه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.