افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

توسعه تجارت آزاد در دستور کار قرار دارد. هدف اعزام مشاوران است

  • کد خبر : 407386
توسعه تجارت آزاد در دستور کار قرار دارد. هدف اعزام مشاوران است

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با روسای کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ایران، گفت: برای شناخت بهتر بازارها و توسعه صادرات غیرنفتی، به طور خاص این فرآیند انجام می شود. انتخاب و اعزام مشاوران بازرگانی دهقان دهنوی ایجاد الگوی همکاری بین اتاق ایران و سازمان را ضروری دانست […]

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با روسای کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ایران، گفت: برای شناخت بهتر بازارها و توسعه صادرات غیرنفتی، به طور خاص این فرآیند انجام می شود. انتخاب و اعزام مشاوران بازرگانی

دهقان دهنوی ایجاد الگوی همکاری بین اتاق ایران و سازمان را ضروری دانست و تاکید کرد: با نظراتی که در این جلسه در مورد مشاوران بازرگانی، اعزام هیئت و برگزاری نمایشگاه مطرح شد موافقم و متاسفانه با این موضوع فاصله داریم. نقطه ایده آل

وی تصریح کرد: در روند اعزام و پذیرش هیات های تجاری ایرادات زیادی وجود دارد و با برآوردهایی که انجام دادیم متوجه شدم این اقدام قاطع دنبال نمی شود؛ اما در این راستا با توجه به شرایط موجود، این اقدام قاطعانه انجام نمی شود. بنابراین در گام اول باید وظایف مشاوران را بشناسیم و از آنها بخواهیم در چارچوبی مشخص عمل کنند.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد مشاوران نیز بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: در این راستا خواهشمند است هرکس را می شناسید معرفی کنید و نیازی به یادداشتی برای این منظور نیست.

وی همچنین تاکید کرد: افراد معرفی شده توسط بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران بر اساس استانداردها و شاخص ها مورد بررسی و پایش قرار می گیرند و در نهایت مشاوران تجاری از کشورهای هدف صادراتی انتخاب می شوند.

دهقان دهنوی از راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با کمک فعالان اقتصادی و اتاق های مشترک استقبال کرد.

وی مدیریت فعلی در دستگاه های دولتی را الگوی آتش نشانان دانست و افزود: مدیران باید بتوانند تفکر و برنامه ریزی داشته باشند; اما امروز حجم وقایع به حدی است که در حال از دست دادن زمان هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت به سخنان رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات اشاره کرد و آن را پیشرفتی در راستای انتظارات بخش خصوصی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه معتقدم فرصتی برای فعالان اقتصادی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد، افزود: سه هدف را دنبال می کنم: اول تسهیل فرآیندها، دوم توسعه تجارت آزاد و در نهایت ارتقای تولید صادرات محور.

دهقان دهنوی وجود متولیان متعدد در حوزه تجارت را یکی از عوامل اخلال در صادرات دانست و کاهش موانع تجاری را هدف این سازمان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه لازم است آینده نگری را جایگزین آینده نگری کرد، فعالیت های آموزشی و پژوهشی را برای توسعه کسب و کار ضروری دانست و بر این دو حوزه به عنوان اولویت سازمان تاکید کرد.

قائم مقام وزیر صمت افزود: در سازمان مرکز آموزشی برای اعطای گواهینامه ایجاد می کنیم و جایگاهی برای این گواهینامه تعریف می کنیم، علاوه بر این در حوزه پژوهشی کار زیادی نیاز است و باید از امروز برای شناسایی بازار شروع کنیم. . موانع، استراتژی حضور، بحث های لجستیکی، گمرکات و مسائل مرزی بررسی خواهد شد. بدون برنامه نمی توانید حرکت کنید.

وی از فعالان اقتصادی خواست در هر زمینه تخصصی الگویی برای توسعه ارتقای صادرات ارائه دهند.

دهقان دهنوی یکی از راه های افزایش صادرات غیرنفتی را تکیه بر بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد صادراتی و برخورد با متخلفان به جای ایجاد موانع در برابر همه صادرات دانست.

در نشست رئیس سازمان توسعه تجارت با روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران، بررسی روند انتخاب و فعالیت‌های مشاوران بازرگانی، واگذاری برگزاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی و احیای بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت. سمت سازمان توسعه کسب و کار بر اساس ماموریت قانونی این سازمان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.