افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

البرز بهترین استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی است

  • کد خبر : 407359
البرز بهترین استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ عبدالرضا بازدار شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش های حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: محدودیت هایی در حوزه کشاورزی داریم. فضای کشور اما ممنوعیتی نداریم و اراده این است که بسیاری از آنها […]

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ عبدالرضا بازدار شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش های حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: محدودیت هایی در حوزه کشاورزی داریم. فضای کشور اما ممنوعیتی نداریم و اراده این است که بسیاری از آنها اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برگزاری چنین رویدادهایی را کمک به حل چالش ها و زمینه ساز پیشرفت و توسعه دانست و گفت: استان البرز پنج برابر ظرفیت جمعیتی و سرزندگی خود حتی در بسیاری از مناطق 19 برابر ظرفیت دارد. شامل زیست شناسی جمعیت است.

وی بیان کرد: البرز هفتمین استان تولیدکننده شیر در کشور با تولید 36.6 لیتر در هر دام شیری و دومین استان تولیدکننده قارچ خوراکی با تولید سالانه حدود 23 هزار تن است و این استان رکورددار بیشترین میزان تولید است. از سبزیجات. محصولات مخصوصا غلات این افتخار جز با دانش بنیان فعالیت های ما میسر نشد.

بازدار با اشاره به فعالیت بیش از 44 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: به سایر استان های البرز علم و دانش صادر می کنیم و رویدادهای خوب زیادی در حوزه کشاورزی در این استان برگزار می شود. اکنون در زمینه بذر، قلمه، نهال و نهال در استان البرز کشور هستیم. اینها منبع دگرگونی بخش کشاورزی در محیط های وسیع هستند.

وی با بیان اینکه البرز بهترین استان کشور در صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در زنجیره ارزش افزوده می کند، اظهار داشت: در البرز بیش از 180 واحد صنعتی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و ظرفیت جذب مواد اولیه این موارد است. صنایع بیش از 2 میلیون و 400 میلیون تن است و در اینجا محصولات خام استان های همجوار را فرآوری می کنیم و ارزش افزوده ایجاد می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.