افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

علت حادثه معدن طبس مشخص شد

  • کد خبر : 407336
علت حادثه معدن طبس مشخص شد

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر عملیات معدنی وزارت صمت گفت: تنوع مواد معدنی، نوع ایمنی در معادن را متفاوت می کند. اکثر معادن زغال سنگ دارای مسئول ایمنی هستند و مسئول ایمنی و فنی آنها همیشه در معدن حضور دارد. بر این اساس، هم وزارت حراست و هم وزارت کار در طول سال از معادن […]

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر عملیات معدنی وزارت صمت گفت: تنوع مواد معدنی، نوع ایمنی در معادن را متفاوت می کند. اکثر معادن زغال سنگ دارای مسئول ایمنی هستند و مسئول ایمنی و فنی آنها همیشه در معدن حضور دارد. بر این اساس، هم وزارت حراست و هم وزارت کار در طول سال از معادن بازدیدهای نظارتی انجام می دهند و وزارت حراست به طور انتخابی در طول سال از معادن مختلف بازدید می کند و همه ملاحظات را در نظر می گیرد و تمامی معادن زغال سنگ نیز تحت بازدیدهای ویژه قرار می گیرند. بازرسان تعیین شده و خواهند شد.

وزارت حراست اعلام کرده است که در تاریخ 7 مرداد از این معدن بازدید نظارتی صورت گرفته و تکنسینی که در معدن نیز حضور داشته گزارش نظارت ماهانه خود را ارائه کرده است. موضوع مهم در این معدن بازگشایی یک جبهه کاری بوده است که در 21 شهریور 1403 که محل حادثه و انفجار بوده شروع به کار کرد.

در تاریخ ذکر شده جبهه کار بازگشایی خواهد شد. بر اساس ضوابط اجرایی و ایمنی هر نوع جبهه کاری که تازه افتتاح شود نیاز به طرح تهویه دارد و این طرح باید هر 6 ماه یکبار بررسی و ارائه شود. موضوعی که در این جبهه کاری جدید پیش می آید این است که طرح تهویه جدید در این جبهه کاری ایجاد نشده است، در واقع به این منظور که کار پیش برود و پس از پیشرفت شرایط و زیرساخت ها را فراهم کنند تا بعداً تونل تهویه برگشت را در نظر بگیرند.

بنابراین این جبهه کار دارای تهویه ورودی بوده ولی فاقد تهویه برگشتی بوده است، لذا بر اساس سوابق و جبهه کاری، حادثه به صورت تخریب، پیشروی و عقب نشینی بوده که در شیفت سوم عملیات تخریب انجام شده است. از جبهه کار به طور ناگهانی انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.