افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

لزوم ورود شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه کشاورزی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 407321
لزوم ورود شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه کشاورزی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، چهارشنبه شب در دومین رویداد کشوری. از نظر فن آوری کشاورزی مولد و دانش بنیان در استان مرکزی تصریح کرد: این استان در سال های اخیر گام های مهم و مهمی در راستای زیر سایه گذاشتن بخش کشاورزی برداشته است. آقا صنعت، اگرچه این بخش به تلاش بیشتری […]

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، چهارشنبه شب در دومین رویداد کشوری. از نظر فن آوری کشاورزی مولد و دانش بنیان در استان مرکزی تصریح کرد: این استان در سال های اخیر گام های مهم و مهمی در راستای زیر سایه گذاشتن بخش کشاورزی برداشته است. آقا صنعت، اگرچه این بخش به تلاش بیشتری نیاز دارد.

استاندار مرکزی بر ضرورت توجه تاکید کرد دریافت کنید وی درباره فناوری و دانش مبتنی بر سایر بخش‌های کشاورزی گفت: استفاده از این دانش قطعاً دغدغه‌های بخش کشاورزی را در تامین امنیت غذایی کاهش می‌دهد.

استان مرکزی از نظر توسعه گلخانه ای رتبه پنجم کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه افزایش نرخ سود را مورد تاکید قرار داد. راستی وی در بخش های مختلف کشاورزی گفت: سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی و تولید 90 درصد کالاهای اساسی و مواد غذایی در سطح ملی و اصلاح الگوی کشت و منابع آبی است.

علی سافاریوی حرکت بخش کشاورزی به سمت دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: استان مرکزی رتبه پنجم توسعه گلخانه ای را دارد و امیدواریم شاهد افزایش بهره وری در این بخش باشیم. نسبت کشاورزی با قرارداد نیز پیش بینی می شود. در استان باید به 20 درصد برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: فردا (پنجشنبه) این استان شاهد چند رویداد مهم از جمله جشنواره انگور خواهد بود. هزاواباقالی خمین و جشن ثبت کنید تولید گندم.

افزایش بهره وری به تامین امنیت غذایی بستگی دارد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تنها راه تضمین امنیت غذایی افزایش بهره وری است بنابراین باید دانش کافی برای استفاده بهینه از نهاده ها تولید شود.

غلامرضا گودرزی با اشاره به اینکه کشاورزی باید در شرکت های دانش بنیان و از نظر فن آوری وی گفت: در حال حاضر 180 شرکت در استان مرکزی وجود دارد که 16 شرکت در حوزه دانش بنیان و از نظر فن آوری و این آمار معادل حدود 9 درصد است که میانگین شرکت های دانش بنیان است از نظر فن آوری کشاورزی بالاتر است.

وی ادامه داد: 38 ایده وارد مرکز رشد کشاورزی استان مرکزی شده است که از این تعداد 19 ایده خارج شده و 19 ایده فعال است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.