افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران میزبان دانشگاه اصفهان است/محور ویژه بحث – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 407271
پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران میزبان دانشگاه اصفهان است/محور ویژه بحث – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترمسعود تابش چهارشنبه شب در نشست خبری درباره جزئیات پنجمین کنگره مهندسی آب و فاضلاب ایران که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره از 15 تا 18 آذرماه سال جاری به همت دانشگاه برگزار می شود. اصفهان. . وی با اشاره به اینکه کنگره مهندسی و علوم آب […]

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترمسعود تابش چهارشنبه شب در نشست خبری درباره جزئیات پنجمین کنگره مهندسی آب و فاضلاب ایران که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره از 15 تا 18 آذرماه سال جاری به همت دانشگاه برگزار می شود. اصفهان. .

وی با اشاره به اینکه کنگره مهندسی و علوم آب و فاضلاب ایران هر دو سال یکبار با همکاری انجمن و حمایت شرکت آب و فاضلاب استان میزبان در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود، افزود: چهار جلسه این کنگره برگزار شد. در سال های اخیر در دانشگاه های تهران، صنعتی اصفهان، شیراز و قم برگزار شد.

استاد دانشکده عمران و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران، هدف از برگزاری کنگره را ایجاد زمینه ای برای همکاری بیشتر آب و فاضلاب با اعضای سازمان آب و فاضلاب دانست. این کنگره با توجه به ظرفیت علمی خود گفت: دانشگاهیان در این کنگره جدیدترین یافته های علمی ارائه شده در حوزه دانشگاهی هستند و اعضای صنعت آب و فاضلاب که زیرمجموعه های وزیر نیرو هستند نیز تجربیات و پروژه های خود را ارائه کردند. شکاف های موجود؛ بدون شک انتقال دانش و تجربیات است. سمت در این کنگره صورت می گیرد.

غرق شدن محور زمین برای کنگره های تخصصی

تابش خاطرنشان کرد: در قالب هر کنگره یک سلسله نشست های تخصصی در سال های اخیر برگزار شد و امسال نیز با توجه به برگزاری این رویداد در اصفهان، سعی شد موضوع نشست مربوط به این شهر و استان بنابراین، محور اصلی و ویژه نشست تخصصی کنگره پنجم، فرونشست زمین و چالش های آن است.

وی با بیان اینکه اصفهان از نظر گسترش دامنه فرونشست و ترک در کشور مورد توجه است، افزود: یکی از دلایل فرونشست زمین، برداشت بی رویه از سطح زیرزمینی آب است که در این کشور به دلیل بارگذاری بیش از حد رخ داده است.

رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران به اصطکاک شبکه فاضلاب اصفهان به دلیل فرسودگی و حوادث زمین لغزش اشاره کرد و گفت: در کنگره در یک نشست علمی علل مختلف این حوادث را بررسی کرده و راهکارهایی ارائه خواهیم داد. انتظار می‌رود مسئولان استان اصفهان و دستگاه‌های اجرایی در این جلسه حضور داشته باشند و از مصالح استفاده کرده و به راهکارها کمک کنند.

بررسی کاربرد هوش مصنوعی در صنعت آب و فاضلاب

استاد دانشکده عمران و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت آب و فاضلاب را موضوع محوری دومین نشست این کنگره دانست و افزود: جلسه سوم نیز مربوط به لجن است. مدیریت در تصفیه خانه های آب و فاضلاب

تابش خاطرنشان کرد: صنعت آب و فاضلاب کشور و لجن های خروجی از تصفیه خانه ها باید به طور کامل به فرآیند تولید برق اختصاص یابد. بیوگاز یا اگر نمی توانند، لجن فاضلاب یک مشکل زیست محیطی است که خطراتی را به همراه دارد.

به روز رسانی حکمرانی در بخش آب ضروری است

رئیس انجمن آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه باید حکمرانی در حوزه آب کشور به روز شود، تصریح کرد: در حوزه آب مهمترین نکته این است که وزارتخانه های نیرو و کشاورزی و سازمان محیط زیست از نگاه جزئی پرهیز کنند. در عین حال پرداختن به موضوع آب به صورت جامع در سطح کشور جامع تلقی می شود.

در ادامه رامتین معینی، دانشیار گروه مهندسی هیدرولیک و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و دبیر علمی پنجمین کنگره مهندسی و علوم آب و فاضلاب ایران رویکرد این کنگره را با سایر همایش ها متفاوت دانست. و اظهار داشت: در کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب سه رکن دانشگاه، دستگاه اجرایی و انجمن در کنار هم قرار گرفته اند.

ارسال بیش از 300 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب

وی خاطرنشان کرد: بیش از 300 مقاله علمی به دبیرخانه پنجمین کنگره مهندسی آب و فاضلاب ایران ارسال شده است که یک سوم این مقالات توسط دستگاه های اجرایی، ادارات و شرکت های مختلف ارسال شده است.

دبیر علمی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه علاوه بر سه جلسه اصلی، کلینیک صنعت آب و فاضلاب خواهیم داشت، افزود: در این کلینیک تلاش می شود بین آب ایجاد شود. فعالان صنعت و دانشگاه در حوزه شبکه های آب و فاضلاب. کیفیت منابع آب و استفاده مجدد از پساب باید هرچه بیشتر و موثرتر اطلاع رسانی شود.

معینی ادامه داد: یکی از نقاط قوت این کنگره برگزاری 20 کارگاه کاربردی و متنوع خواهد بود.

دانشیار گروه مهندسی هیدرولیک و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: دغدغه ای که همیشه در کشور وجود داشته این است که دانشگاه کار خود را انجام دهد و دستگاه اجرایی کار خود را انجام دهد. امید است با برگزاری جشن کنگره این سد شکسته شود و با هم در کارهای علمی و اجرایی پیش برویم.

باید از ساختار تفکر جزیره ای خارج شد

در ادامه، شروین جمشیدی، عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه اصفهان و دبیر اجرایی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران، با بیان اینکه در حکمرانی خوب تفکر جزیره ای وجود ندارد، گفت: سازمان های موازی باید کاهش یابد. .

وی خاطرنشان کرد: تمامی محورها، مضامین، کارگاه ها و نشست های تخصصی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب برخاسته از نیاز جامعه و سازمان ها برای فاصله گرفتن از ساختار تفکر جزیره ای، از چشم انداز کنگره است. تعاملی و پیرو شعار دانشگاه اصفهان که پایتخت فرهنگی تمدن است. بیایید ایران اسلامی تری بسازیم.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران افزود: در سال گذشته پس از تفاهم نامه بین دانشگاه اصفهان و انجمن آب و فاضلاب ایران، هفت نشست سیاسی و برخی تشکل ها از جمله سازمان آب و فاضلاب کشور برگزار شد. مدیریت بحران استانداری و آبفای اصفهان از وی حمایت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.