افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

فاجعه ای وحشتناک برای سیاره زمین؛ چرخه آب زمین نامتعادل است

  • کد خبر : 407266
فاجعه ای وحشتناک برای سیاره زمین؛ چرخه آب زمین نامتعادل است

به گزارش رکنا، کمیسیون جهانی اقتصاد آب با انتشار جدیدترین گزارش خود از وضعیت آب کره زمین هشدار داد که چندین دهه کاربری مخرب زمین و مدیریت ضعیف آب با بحران آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی «بی سابقه» همراه شده است. فشار بر چرخه آب جهانی CNN در این باره نوشت: این […]

به گزارش رکنا، کمیسیون جهانی اقتصاد آب با انتشار جدیدترین گزارش خود از وضعیت آب کره زمین هشدار داد که چندین دهه کاربری مخرب زمین و مدیریت ضعیف آب با بحران آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی «بی سابقه» همراه شده است. فشار بر چرخه آب جهانی

CNN در این باره نوشت: این گزارش همچنین نشان می دهد که اختلال در چرخه آب عمیقاً با تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

چرخه آب یک سیستم پیچیده است که آب را در اطراف زمین حرکت می دهد. آب از سطح زمین، از جمله دریاچه ها، رودخانه ها و گیاهان تبخیر می شود و به جو بالا می رود و رودخانه های بزرگی از بخار آب را تشکیل می دهد که می توانند مسافت های طولانی را قبل از سرد شدن، متراکم شدن و سقوط به صورت باران یا برف طی کنند.

اختلال در این چرخه زندگی میلیاردها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. حدود 3 میلیارد نفر با کمبود آب مواجه هستند و محصولات کشاورزی در حال اتمام است. علاوه بر این، شهرها به دلیل خشک شدن آب های زیرزمینی در حال غرق شدن هستند. بدون اقدام فوری، عواقب این حادثه ممکن است بدتر شود. این گزارش نشان می دهد که بحران آب بیش از 50 درصد از تولید جهانی غذا را تهدید می کند و تا سال 2050 به طور متوسط ​​8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورها را کاهش می دهد.

یوهان راکستروم، رئیس مشترک کمیسیون جهانی اقتصاد آب و نویسنده این گزارش، می گوید: “برای اولین بار در تاریخ بشر، چرخه آب جهانی را نامتعادل می کنیم.” ما دیگر نمی توانیم به باران به عنوان منبع تکیه کنیم. از آب شیرین».

علاوه بر این، به گفته ریچارد آلن، استاد علوم آب و هوا در دانشگاه ریدینگ انگلستان، این بحران تنها از طریق مدیریت بهتر منابع طبیعی و کاهش گسترده آلودگی ناشی از گرم شدن کره زمین قابل حل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.