افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

شیوع بانکداری اسلامی در کشورهای غیر اسلامی افزایش یافته است

  • کد خبر : 407194
شیوع بانکداری اسلامی در کشورهای غیر اسلامی افزایش یافته است

به گزارش بازار، بانکداری اسلامی که قبلاً عمدتاً به کشورهای مسلمان محدود می شد، در سراسر جهان در حال گسترش است و پیش بینی می شود دارایی های آن در سال آینده به پنج تریلیون دلار برسد و نرخ رشد سالانه 10 تا 12 درصد را بین سال های 2024 تا 2029 ثبت کند. بریتانیا، […]

به گزارش بازار، بانکداری اسلامی که قبلاً عمدتاً به کشورهای مسلمان محدود می شد، در سراسر جهان در حال گسترش است و پیش بینی می شود دارایی های آن در سال آینده به پنج تریلیون دلار برسد و نرخ رشد سالانه 10 تا 12 درصد را بین سال های 2024 تا 2029 ثبت کند.

بریتانیا، آفریقای جنوبی و لوکزامبورگ که اکثریت مسلمان ندارند نیز به گسترش بانکداری اسلامی کمک می کنند.

این گزارش حاکی از آن است که یکی از عوامل اصلی رشد بانکداری اسلامی این است که مبتنی بر سرمایه گذاری های اخلاقی است و با رعایت اصول سرمایه گذاری اخلاقی، سرمایه گذاران مسلمان و غیرمسلمان را از سراسر جهان جذب می کند.

بریتانیا به عنوان یک کشور پیشرو در پذیرش بانکداری اسلامی برجسته است و لندن به ویژه مرکز بانکداری و مالی اسلامی است. علاوه بر این، دولت انگلیس بارها اوراق قرضه منطبق با اسلام را منتشر کرد که به «صکوک» نیز معروف است.

در همین حال، در آفریقای جنوبی، بانک‌های این کشور محصولات مالی مطابق با شریعت ارائه می‌کنند که هم برای مسلمانان و هم برای غیرمسلمانان جذاب است.

لوکزامبورگ اولین کشور منطقه یورو بود که اوراق قرضه منطبق با شریعت را به ارزش تقریبی 216.3 میلیون دلار با سررسید 5 ساله منتشر کرد که به طور قابل توجهی به تسهیل مبادلات مالی اسلامی فرامرزی در منطقه کمک کرد.

تا سال گذشته، ارزش کل دارایی‌های مالی منطبق با اسلام نزدیک به 2 تریلیون دلار تخمین زده شد و این رقم تا سال 2026 به بیش از دو برابر خواهد رسید.

بانکداری اسلامی همگام با پیشرفت‌های فناوری اخیر است، زیرا فین‌تک و بلاک چین پتانسیل بهبود چشمگیر آن را با کاهش عدم اطمینان در تراکنش‌ها و ایجاد شفافیت دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.