افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

ماجرای اخراج مستاجران مجری معروف خدمات ملکی در لابی ساختمان های منطقه 22 افزایش متریک فروش

  • کد خبر : 407165
ماجرای اخراج مستاجران مجری معروف خدمات ملکی در لابی ساختمان های منطقه 22 افزایش متریک فروش

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: داود بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا تخلف برخی از بازرسان اتحادیه های املاک در برخورد با شرکت های غیرمجاز و غیرمجاز را تایید می کنید؟ وی گفت: بیش از 400 بازرس در اتحادیه املاک تهران مشغول به کار هستند که از این تعداد 6 […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: داود بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا تخلف برخی از بازرسان اتحادیه های املاک در برخورد با شرکت های غیرمجاز و غیرمجاز را تایید می کنید؟ وی گفت: بیش از 400 بازرس در اتحادیه املاک تهران مشغول به کار هستند که از این تعداد 6 نفر مامور هستند. بقیه مشاوران املاک هستند که به صورت افتخاری با بنگاه های املاک غیرمجاز برخورد می کنند.

وی با تایید تخلفات برخی بازرسان ادامه داد: باید بپذیریم زمانی که سیستم کاغذی باشد تخلفاتی صورت می گیرد. اما اگر تخلف سیستمی کشف شود شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود. اولاً تلاش بازرس بیهوده نیست. در عین حال نحوه برخورد با بنگاه های املاک متخلف که فرار مالیاتی دارند قانونی می شود.

بیگی نژاد با یادآوری اینکه در این زمینه می توان آمار گرفت، گفت: بخش زیادی از مشاوران املاک شاغل در تهران مجوز ندارند. وقتی اینها مجوز ندارند، دولت از گردش مالی محروم می شود و به همین دلیل است که متاسفانه آمارهای زیادی در این زمینه ارائه می شود. یعنی شاید 2500 تا 2700 مشاور املاک این عدد را بشنوند. حتی یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که 5000 بنگاه املاک غیرمجاز در تهران داریم.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه معتقدم بیش از 2500 واحد املاک بدون مجوز در تهران داریم، تاکید کرد: در حال حاضر حدود 12 هزار مشاور املاک دارای مجوز در 20 منطقه شهر تهران داریم.

در اتحادیه مشاوران املاک کمیسیون بازرسی داریم که از ابتدای امسال آمار تخلفات بازرسان را درخواست کردیم اما هنوز گزارش مربوطه را به ما نداده اند.

بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که تعداد بازرسان متخلف چقدر است، گفت: کمیسیون بازرسی در اتحادیه مشاوران املاک داریم که آمار تخلفات بازرسان را در ابتدای سال جاری از آن درخواست کردیم، اما هنوز این کمیسیون را نگرفته اند. دریافت کرد. او گزارش مربوطه را به ما داده است.

وی با یادآوری اینکه انتخاب بازرس باید بر اساس مصوبه هیات مدیره اتحادیه باشد که اکنون این اتفاق نمی افتد، تاکید کرد: زمانی که مجوزها از طریق درگاه ملی صدور مجوز اخذ می شود برخی نیازی به اخذ مجوز نمی بینند. ، و امروز 12000 مشاور املاک در 20 منطقه تهران به صورت قانونی فعالیت می کنند. غیر مجاز ترین بنگاه های املاک تهران در مناطق 2، 3، 4، 5 و 22 قرار دارند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک همچنین در پاسخ به این سوال که با وجود محدود بودن اختیارات وکیل چرا مشاوران املاک برای مستاجران قرارداد اجاره منعقد کردند و اخیرا یکی از مجریان معروف صدا و سیما مجبور به تخلیه مستاجران شده است. از یک واحد مسکونی؟ وی گفت: به هر حال متن قوه در این موضوع بسیار مهم است. باید دید آیا وکیل اجازه امضای قرارداد با مستاجران را دارد یا خیر.

وی افزود: مستاجران با تصور اینکه وکالتنامه جامع است و لازم است متن وکالتنامه را به دقت مطالعه کنند با وکیل موجر قرارداد نبندند. دادگاه نمی تواند به عدم تناسب اختیارات وکیل با عمل او در امضای اجاره استناد کند.

بیگی نژاد ادامه داد: وکیل فقط می تواند حق اجاره داشته باشد نه اجاره.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص وظیفه مستاجران مجری معروفی که حکم تخلیه ملکش صادر شده است نیز گفت: مستاجر باید از هرکسی که مستحق عقد قرارداد و دریافت اجاره بها است شکایت کند. .

وی ادامه داد: در این موضوع پس از بررسی پرونده از سوی مقام قضایی دستور تخلیه صادر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این محدودیت های وکالت، مشاوران املاک برای مستاجران قرارداد اجاره می بندند، تاکید کرد: اگر مشاوران املاک این قراردادها را منعقد کنند تخلف است اما می توان این قراردادها را از طریق موازی منعقد کرد. سیستم ها یا خارج از مشاوره املاک منعقد شده است.

طبق قوانین این کشور، خارجی ها حق مالکیت ندارند.

وی در خصوص حضور چشمگیر اتباع خارجی به ویژه افغانستانی ها در بازار املاک و مستغلات گفت: بر اساس قوانین کشور، اتباع خارجی حق مالکیت ندارند، اما امروز شاهد جمعیت قابل توجهی از اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور هستم. کشور و این اتباع خارجی به دو صورت معاملات مسکن را انجام می دهند. اتباع از طریق یک واسطه ایرانی اقدام به خرید ملک می کنند و برخی از افغان هایی که همسر ایرانی دارند نیز دیده شده که به نام همسر ایرانی خود اقدام به خرید ملک می کنند.

بیگی نژاد ادامه داد: راه حل دوم خارجی ها و افغان ها ثبت شرکت و خرید ملک از طریق وضعیت شرکت و شخصیت حقوقی است و به این ترتیب امکان مالکیت پیدا می شود.

با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، شاهد پدیده کنتور فروشی هستیم و چندین شرکت ساختمانی و تعاونی اقدام به فروش کنتوری می کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک از افزایش متری فروش مسکن در تهران به ویژه منطقه 22 خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم. شاهد پدیده کنتور فروشی هستیم و چندین شرکت ساختمانی و تعاونی کنتور فروشی نمی کنند. آنها ادامه می دهند و هر متر مربعی به متقاضیان می فروشند، بنابراین چند نفر صاحب یک واحد می شوند.

وی ادامه داد: البته فروش کنتور منع قانونی ندارد و عمده فروش کنتور در منطقه 22 صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.