افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

باید برای سرمایه گذار ارزش قائل شد

  • کد خبر : 407154
باید برای سرمایه گذار ارزش قائل شد

به گزارش بازار، «محمدجعفر قائم پناه» در جلسه سپرده گذاری و معارفه رئیس صندوق کارآفرینی امید با بیان این مطلب افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و این وضعیت خاص عمدتا اقتصادی است، تورم 30 درصد و از سوی دیگر بیکاری است و مشکلات معیشتی مردم چالش برانگیز است، نکته مهم در این روزهای […]

به گزارش بازار، «محمدجعفر قائم پناه» در جلسه سپرده گذاری و معارفه رئیس صندوق کارآفرینی امید با بیان این مطلب افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و این وضعیت خاص عمدتا اقتصادی است، تورم 30 درصد و از سوی دیگر بیکاری است و مشکلات معیشتی مردم چالش برانگیز است، نکته مهم در این روزهای پرچالش کمک به تولید و رفع موانع بر سر راه تولید است.

وی افزود: دولت وظیفه دارد با سرمایه گذاری ثروت خلق کند، هنر این است که مردم ما را ثروتمند کند، ثروتمندان زندگی مرفهی خواهند داشت که رضایت را به دنبال دارد و رفع فقر با پرداخت یارانه و تحت پوشش قرار گرفتن محقق نمی شود. نظارت بر مراکز پشتیبانی باید موانع تولید را از بین ببریم.

قائم پناه گفت: یکی از وظایف صندوق ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال کوچک و متوسط ​​است. هر نوع سرمایه گذاری قابل ستایش است، اما اشتغال خرد می تواند سریعتر به نتیجه برسد و مثمر ثمر باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: مهم این است که بانک ها از بانکداری دوری کنند، این درآمدی است که بانک پول مردم را جمع کند و برای خودش سرمایه گذاری کند یا وارد بازارهای دیگری شود که لازم نیست، بانک ها باید در این راستا عمل کنند و صندوق کارآفرینی هم دارد. هنوز به یک شرکت تبدیل نشده است و امیدواریم در آینده و زمانی که تبدیل به بانک شود، به همین سمت ادامه دهد.

وی گفت: باید تدابیری اتخاذ کنیم تا سرمایه گذار با افتخار بگوید که مثلا برای هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

قائم پناه افزود: گاهی اوقات وقتی شرکتی به بخش خصوصی سپرده می شود، شکایت ها و اظهارات نادرستی مطرح می شود که صحت ندارد. در کشوری که بخش خصوصی فعال است، نشاط بیشتری وجود دارد و مردم از فقر رنج نمی برند.

«جعفر صفایی مزید» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در دوره گذشته تلاش های خوبی صورت گرفته و صندوق کارآفرینی رسالت مهم کارآفرینی در کشور را بر عهده گرفته است و امروز آغاز دوره جدیدی از کار است. و بانک شدن و صدور مجوز بانکی فصل جدیدی است که نیاز به تغییرات دارد و پیگیری های زیادی دارد و همت همه را می طلبد.

صفایی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم این رسالت را به نحو ویژه ای انجام دهیم ضمن اینکه پیگیری کارهای انجام شده در دوره قبل در دستور کار است.

ایجاد 150 هزار شغل در سه سال گذشته

«هادی آقابابایی» مدیرعامل اسبق این صندوق گفت: این صندوق از ظرفیت های بسیار خوبی در حکمرانی برخوردار است و از بنگاه های کوچک و متوسط ​​حمایت می کند و امروزه در کشورهای در حال توسعه، عمده منابع دولتی به سمت کوچک و متوسط ​​معطوف شده است. شرکت های بزرگ کشور ما هنوز این موضوع را اتخاذ نکرده اند و بسیاری از این شرکت ها از شبکه بانکی استفاده می کنند.

وی بیان کرد: صندوق در سال های اخیر تلاش ویژه ای داشته و از اوایل دهه 1400 تاکنون بیش از 300 هزار فقره تسهیلات توسط این صندوق پرداخت شده است که امکان ایجاد و حفظ 150 هزار شغل در کشور را فراهم کرده است. پیگیری موضوع افزایش سرمایه که منجر به تصویب مصوبه هشت نفره شد.

رشد هزینه ها و سرمایه گذاری در صندوق.

آقابایی گفت: رشد هزینه و جذب سرمایه داشتیم، سند آموزش شعب را تهیه کردیم و سعی کردیم شعبه ها را چابک کنیم و در حوزه اشتغال خرد پروژه های خوبی انجام دادیم که هدف آن تحقق بخشیدن به روستاهای بیکار است. سند نقشه راه سه ساله صندوق برای تبدیل شدن صندوق به “فناوری پایه” تهیه شده است.

وی افزود: سود صندوق از سال گذشته افزایش یافته و چندین دارایی مهم برای صندوق شناسایی شده است که از این دارایی های صندوق به اندازه دو همات بازیابی می شود. علاوه بر این، صندوق به روزهای بسیار خوب خود خواهد رسید.

با توجه به بازار، هادی آقابابایی مدیرعامل سابق صندوق کارآفرینی امروز جایگزین «جعفر صفایی مورز» شد و مراسم تودیع و معارفه با حضور معاون اجرایی صندوق کارآفرینی امید برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.