افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

طرح تناسب حقوق بازنشستگان اجرا شد

  • کد خبر : 407142
طرح تناسب حقوق بازنشستگان اجرا شد

به گزارش بازار، رضا فیضی معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزئیات اجرای طرح تعدیل حقوق بازنشستگان گفت: در اجرای بند چهارم تصویب نامه هیات مدیره قرار شد وزیران در ارتباط با صدور احکام بازنشستگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی اداری جداول مربوط […]

به گزارش بازار، رضا فیضی معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزئیات اجرای طرح تعدیل حقوق بازنشستگان گفت: در اجرای بند چهارم تصویب نامه هیات مدیره قرار شد وزیران در ارتباط با صدور احکام بازنشستگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی اداری جداول مربوط به صدور را تهیه و در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دهند تا صندوق نسبت به صدور احکام آن اقدام کند. .

وی گفت: بر اساس جداول ابلاغی سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه، مصوبات را صادر و در سایت قرار می دهیم و این مصوبات در حال حاضر قابل مشاهده است و بازنشستگان می توانند با مراجعه به وب سایت صندوق

فیضی افزود: در عین حال محاسبات مربوط به حقوق مستمری بگیران و مابه التفاوت ناشی از تناسب را انجام دادیم که به حساب آنها واریز کردیم.

معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با این تعدیل حقوق بازنشستگان حداقل یک میلیون و حداکثر پنج میلیون و چهارصد هزار تومان افزایش یافته است، گفت: بحث پرداخت علی الحساب بوده است. کنار گذاشته شد و با تصویب هیات وزیران، پرداخت یک میلیون تومان به عنوان حداقل پرداختی مستمری بگیران محاسبه شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان 9 میلیون تومان است و در بودجه پیش بینی شده که حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده به 10 میلیون و 800 هزار تومان برسد.

رضا فیضی با اشاره به اینکه کاهشی در پرداخت حقوق نداشتیم، اظهار کرد: دلیل کاهش درآمد برخی از مستمری بگیران این است که اطلاعات مربوط به حق فرزند و خویشاوندی آنها توسط نهادهای ذیربط در سامانه بارگذاری نشده است. سایت مستمری ها و با این بار معوقات در این ماه پرداخت می شود.

و افزود: همچنین ماه آینده معوقات 6 ماهه بازنشستگان نیز پرداخت خواهد شد.

معاون امور فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه طبق قانون 90 درصد حقوق کارمندان باید به بازنشستگان پرداخت شود، افزود: اطلاعات بازنشستگان در اختیار نهادهای سپرده گذاری است و سازمان استخدامی اداری اطلاعات مربوط به حقوق کارمندان را گرفته و 90 درصد آنها شناسایی و امتیازدهی شده است و 40 درصد مابه التفاوت درآمد آنها با مستمری بگیران را پرداخت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش به طور میانگین یک میلیون و 660 هزار تومان افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.