افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

کرمان موتور دارای برنامه داخلی سازی 70 درصدی است

  • کد خبر : 407132
کرمان موتور دارای برنامه داخلی سازی 70 درصدی است

بازار؛ گروه خودرو: دومین رویداد نوآوری و فرصت های فناوری کرمان موتور صبح امروز در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با حضور سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات این وزارتخانه، محمدرضا نجفی منش برگزار شد. رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن موتور محرکه و قطعات یدکی خودروسازان کشوراساتید دانشگاه علم و صنعت […]

بازار؛ گروه خودرو: دومین رویداد نوآوری و فرصت های فناوری کرمان موتور صبح امروز در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با حضور سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات این وزارتخانه، محمدرضا نجفی منش برگزار شد. رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن موتور محرکه و قطعات یدکی خودروسازان کشوراساتید دانشگاه علم و صنعت شریف، مدیران ارشد کرمان موتور و پرسنل رسانه.

استفاده از فناوری پیشرفته با کمک دانشگاه شریف در خودروهای ملی

اولین سخنران این همایش حسن حدادپور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نوآوری و فناوری خودروهای خودران، برقی و متصل گفت: در سال های اخیر تحقیقات تنها در حوزه خودروهای هوشمند اما امروزه شاهد تولید انبوه این خودروها هستیم. با توجه به اینکه موتورهای جدید در دنیا طراحی و تولید می شود، امیدواریم محصولات بهتری در کشور نیز داشته باشیم.

حدادپور با بیان اینکه امروز شاهد ترانزیت خودروهای برقی جدید در خیابان ها هستیم، اظهار داشت: سال گذشته خودروهای برقی در خیابان های کشور نبودند، امروز با حضور این محصولات پتانسیل، ظرفیت علمی و فناوری را داریم. . در زمینه تولید و استفاده از این محصولات.

کرمان موتور دارای برنامه داخلی سازی 70 درصدی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه مذکور گفت: دانشگاه شریف مانند سایر دانشگاه ها محل ورود استعدادها و نخبگان است، این دانشگاه دارای تجربیات علمی فراوان و تجربی قابلیتی که با کمک بهترین اساتید دانشگاه به پیشرفت صنعت خودرو کمک می کند. با چنین ظرفیتی می توان فناوری مدرن و با بالاترین سطح کیفی را به مشتریان داخلی خودرو ارائه کرد.
کرمان موتور دارای برنامه داخلی سازی 70 درصدی است

سطح بالای داخلی سازی قطعات خودرو در کرمان موتور

دومین سخنران این همایش ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور بود که با اشاره به گسترش مرکز تحقیق و توسعه کرمان موتور اظهار داشت: بیشترین ارزش افزوده مربوط به محصول و کمترین ارزش آن است. مربوط به تولید کشورهای پیشرفته بخش توسعه محصول را در داخل کشور خود نگه داشتند و تولید را به کشورهای دیگر واگذار کردند. بنابراین در کرمان موتور هدف توسعه محصول را با کمک دانشگاه و ایجاد زنجیره ارزش دنبال می کنیم.

خلخالی با اشاره به اینکه در کرمان موتور سه پلتفرم PS1، KP1 و KP2 وجود دارد، گفت: PS1 اولین پلت فرم کرمان موتور است که محصول رانندگی ما (عقاب) روی آن ساخته شده است، دو سکوی دیگر مگا پلتفرم هایی هستند که می توان روی آن سرنشینان بزرگ ساخت. خودروها، هر یک از این پلت فرم ها باید 15 سال کار کنند.

معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با بیان اینکه سه نوع پیشرانه برای پلتفرم ها داریم، گفت: روی هر پلت فرم سه نوع بنزینی، هیبریدی و برقی برای کلاس های SUV، سدان، هاچ بک و کوپه وجود دارد. استفاده خواهد شد.

خلخالی تصریح کرد: هدف ما کاهش 35 درصدی مصرف سوخت و 70 درصدی ساخت داخل بود، بنابراین وابستگی قطعات کرمان موتور به واردات محصولات آن 30 درصد خواهد بود. این اهداف همگام با برنامه هفتم توسعه و تا پایان سال 1407 در نظر گرفته شده است.

کرمان موتور دارای برنامه داخلی سازی 70 درصدی است

حضور معاون امنیتی وزیر در رویداد کرمان موتور

سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات به عنوان سومین سخنران این همایش با اشاره به امیدواری به برگزاری این رویداد و استفاده از ظرفیت نهفته دانشگاه ها گفت: ابتدا باید بر موسسان رحمت فرستاد. خودرو صنعت; تلاش امروز ما در این صنعت ثمره تلاش آنها بوده است.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه امسال 713 هزار خودرو تولید شد، گفت: مشکلات مالی، تامین ارز و اعمال تحریم های ظالمانه بر فعالیت صنایع تاثیر گذاشته است. از جمله خودروسازی، اما قطعه سازان و با وجود موانع، تولیدکنندگان قطعات را ارسال و عرضه می کنند.

موسوی تصریح کرد: متأسفانه تحریم ها در راستای پیشرفت های فناوری و پیشرفت روزانه است، حدود 760 همات از منابع مالی خودروسازان در گردش (سرمایه در گردش) است که این رقم بسیار زیاد است و همراه با او مشارکت می شود. صنعت خودرو در ارزش افزوده 12 درصدی است که ایران را به جایگاه شانزدهم جهان از نظر صنعت خودرو رسانده است شرکت ها به 60 درصد رسیده اند که تحسین برانگیز است و نباید آنها را شغل ماکیلا نامید، اما سهم قابل توجهی در صنعت خودرو دارند.

کرمان موتور دارای برنامه داخلی سازی 70 درصدی است

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات صمت با بیان اینکه در کشور ظرفیت بالایی در ساخت قطعات یدکی و خودرو وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرد، ادامه داد: باید رویکرد و نگاه به این صنعت را تغییر دهیم. دانشگاه ها باید برای کمک به صنایع در حذف آنها و ایجاد تغییرات دخالت کنند. امروز شاهد این موضوع در همکاری کرمان موتور و در برگزاری این رویداد هستیم که باید گسترش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.