افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

درآمد «بنو» همچنان در حال افزایش است

  • کد خبر : 407071
درآمد «بنو» همچنان در حال افزایش است

به گزارش بازار، بیمه بیمه نوین گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 1403 را منتشر کرد که حاکی از رشد مستمر سود این شرکت است. بر اساس این گزارش، سود هر سهم «بنو» به 240 ریال رسید که نشان از بهبود مستمر نتایج مالی دارد. در گزارش صورتهای مالی 6 ماهه اول سال 1403، شرکت […]

به گزارش بازار، بیمه بیمه نوین گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 1403 را منتشر کرد که حاکی از رشد مستمر سود این شرکت است. بر اساس این گزارش، سود هر سهم «بنو» به 240 ریال رسید که نشان از بهبود مستمر نتایج مالی دارد.

در گزارش صورتهای مالی 6 ماهه اول سال 1403، شرکت بیمه نوین رشد قابل توجهی در سود هر سهم (EPS) خود شناسایی کرد که نشان دهنده بهبود عملکرد مالی و مدیریت کارآمد شرکت است. این افزایش سود هر سهم یکی از شاخص های مهمی است که مورد توجه سهامداران قرار گرفته است. یکی از عوامل اصلی مؤثر بر افزایش سود هر سهم، رشد 112 درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل است. بر این اساس سود عملیاتی «بنو» در 6 ماهه نخست سال جاری به 937 میلیون و 848 هزار ریال رسید که حاکی از بهبود کارایی در عملیات بیمه ای و افزایش درآمد خالص فعالیت های اصلی این شرکت است. این رشد عملیاتی مبنایی برای افزایش سودآوری کل و بهبود عملکرد مالی شرکت بوده است.

سود هر سهم چقدر است؟

بیمه تجارت نو در سال گذشته با مدیریت جدید توانسته به تدریج زیان های خود را کاهش داده و به سوددهی دست یابد. روند تغییرات سود و زیان اساسی هر سهم به خوبی نشان می دهد که شرکت در مسیر درستی قرار دارد. بر اساس گزارش منتشر شده در کدال، این شرکت در 6 ماهه اول سال 1402 با زیان 1310 ریالی به ازای هر سهم مواجه شد که این زیان در 9 ماهه 1402 به 1160 ریال کاهش یافت که حاکی از بهبود تدریجی نتایج مالی شرکت بود. در پایان سال مالی 1402 زیان به 1080 ریال رسید که همچنان نشان از تلاش شرکت در کنترل و کاهش زیان دارد. شرکت در 3 ماهه اول سال 1403 برای اولین بار پس از مدت ها موفق به ثبت 121 ریال سود به ازای هر سهم شد. این روند صعودی در 6 ماهه اول سال 1403 ادامه یافت و سود هر سهم به 240 ریال افزایش یافت. این روند بهبود تدریجی تأثیر مثبت اقدامات مدیریتی و اجرایی جدید را در کنترل هزینه ها، افزایش درآمدها و مدیریت ریسک های مربوط به عملیات بیمه ای نشان می دهد.

دلایل اصلی افزایش سود هر سهم

عوامل متعددی در رشد سود هر سهم شرکت دخالت داشته است. یکی از این عوامل کاهش 35 درصدی نرخ تصادفات است که نشان می دهد شرکت با مدیریت ریسک بهتر و کنترل هزینه های خسارت توانسته از بار مالی بیشتر جلوگیری کند. این امر تأثیر مستقیمی بر افزایش سود خالص و به تبع آن رشد سود هر سهم داشته است. همچنین افزایش 141 درصدی حق بیمه صادر شده حکایت از افزایش قراردادهای بیمه و جذب مشتریان بیشتر دارد که به افزایش درآمد عملیاتی شرکت کمک شایانی کرده است. همچنین این شرکت نسبت به مدت مشابه 41 درصد کمتر کارمزد پرداخت کرده است که نشان دهنده بهبود وضعیت صدور بیمه نامه های مستقیم و ارزان بودن شرکت از نظر فنی است. این رشد درآمد و کنترل هزینه به طور مستقیم بر سود هر سهم تأثیر گذاشت و آن را به سطح بالاتری رساند.

پیش بینی آینده و اثرات مثبت بر ارزش سهام.

با توجه به روند رو به رشد سود هر سهم و بهبود عملکرد مالی شرکت بیمه تجارت نو، می توان انتظار داشت که این روند مثبت در ماه های آینده نیز ادامه یابد. بهبود کنترل هزینه ها، افزایش حق بیمه های صادر شده و کاهش نرخ حوادث عواملی هستند که می توانند ارزش سهام شرکت را در بازار سرمایه تقویت کرده و موجب افزایش رضایت سهامداران شوند.

لینک خبر; بیمه مشاغل جدید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.