افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مسکن ملی را تهدید کرد/ مردم در گرداب ناکارآمدی متولیان گرفتار شدند

  • کد خبر : 406996
وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مسکن ملی را تهدید کرد/ مردم در گرداب ناکارآمدی متولیان گرفتار شدند

به گزارش رکنا، در اقدامی جدید توسط وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و شهرسازی استان تهران متقاضیان مسکن ملی علاوه بر اقساط وام، بابت تاخیر در تحویل واحدها باید کارمزدی به بانک پرداخت کنند. این در حالی است که سود مشارکت یا جریمه تاخیر در ساخت و ساز مربوط به ناکارآمدی متولیان […]

به گزارش رکنا، در اقدامی جدید توسط وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و شهرسازی استان تهران متقاضیان مسکن ملی علاوه بر اقساط وام، بابت تاخیر در تحویل واحدها باید کارمزدی به بانک پرداخت کنند. این در حالی است که سود مشارکت یا جریمه تاخیر در ساخت و ساز مربوط به ناکارآمدی متولیان و پیمانکارانی است که از زمان ثبت نام متقاضیان مسکن ملی در سال 1377 تاکنون حتی یک واحد مسکونی ملی را به مردم تحویل نداده اند.

پیامکی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن طرح مآب سازه واوان اسلامشهر با این متن ارسال شد: «متقاضی محترم طرح مآب سازه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و با توجه به تاخیر در دریافت. پرداخت کارت افزایش سود، جرائم، تاخیر و نتیجه افزایش اقساط با شما خواهد بود، قسط دوم مابه التفاوت واحد انتخابی را ظرف یک هفته پرداخت کنید تا برای دریافت سهمیه کارت به بانک مسکن ارائه شود. “

در همین رابطه یکی از متقاضیان به خبرنگار رکنا گفت: این یک تهدید و تذکر از سوی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و شهرسازی استان تهران است! قسط دوم مابه التفاوت مشاعات (پارکینگ و انباری) واحدی که همچنان مشکل دارد و قابل سکونت نیست را باید پرداخت کنیم. از طرفی باید جریمه تاخیر در ساخت را از پیمانکار به بانک به نام سود مشارکت پرداخت کنیم. از طرفی باید کارمزد سنگین بانکی را بپردازیم و از طرف دیگر باید اجاره خانه را بپردازیم.

این متقاضی در ادامه گفت: نامه ای که برای نهاد ریاست جمهوری نوشتیم به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است! یعنی به یکی از مسئولان شکایت کردیم و الان شکایت ما را به آن شخص ارسال کردند.

تنها 20 هزار خانه در سراسر کشور در 3 سال ساخته شد

به گزارش رکنا، بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، در فاصله سال های 1400 تا مرداد 1403 تنها 20 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به مراحل نهایی رسید. حداقل یک میلیون واحد مسکونی دولتی و حمایتی بوده است. از دولت شروع کرد. اگر از آمار و ارقام عجیب ساخت مسکن ملی در دولت سیزدهم چشم پوشی کنیم، متقاضیان باید تاوان عملکرد ضعیف و ناکارآمدی مدیرانی را بدهند که پس از گذشت حدود 5 سال حتی یک مسکن ملی به مردم تحویل نداده اند و اکنون نیز متقاضیان. با مشکلات زیادی از جمله تهدید حذف از پروژه، نامشخص بودن زمان تحویل و قیمت نهایی، ساخت واحدهای بدون امکانات، زیرساخت ها، بی کیفیت و غیر قابل سکونت با طرح های غیراستاندارد، تخلفات فراوان مواجه نشوند توسط پیمانکاران و تاخیرهای طولانی در ساخت پروژه، افزایش بی رویه قیمت ها و هزینه ها، خرید اجباری پارکینگ و انباری و… اما با ماجرای عجیب پرداخت سود مشارکت مواجه می شوند. که به ظلم در حق آنها پایان داده است و باید تاوان ناکارآمدی پیمانکاران و متولیان منطقه را برای پرداخت منازل بپردازند. و در شرایطی که این متقاضیان اکثراً از طبقه کارگر، شاغل و محروم جامعه هستند که به سختی با دستمزد کارگران دوام می آورند و چیزی برای فروش ندارند و هر چه داشته اند فروخته اند، اکنون باید نگران پرداخت سود سهم باشند. .

آنها در حال حاضر باید 170 میلیون تومان سود وام مسکن بپردازند که چند سالی است در اختیار پیمانکار است. یعنی وام 550 میلیون تومانی مسکن به 720 میلیون تومان افزایش یافته و تا زمانی که ضامن خود را در بانک معرفی کنند روزانه 500 هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود.

گفتنی است سه نوع وام 720 میلیون تومانی در دوره های 10، 12 و 15 ساله با اقساط 13 میلیون و 100 هزار تومانی، 12 میلیون و 300 هزار تومانی و 11 میلیون و 700 هزار تومانی با مبالغ مختلف سفته. یادداشت ها اطلاع رسانی شده است.

* گزارش کامل رکنا از موضوع تسهیلات مشارکت برای متقاضیان مسکن داخلی:

سود مشارکت هدیه تلخ وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان مسکن ملی است. با پول فقرا مسکن ملی می سازند و به امتیاز داران می دهند!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.