افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

آیا با کاهش تنش های سیاسی قیمت طلا و ارز کاهش می یابد؟

  • کد خبر : 406829
آیا با کاهش تنش های سیاسی قیمت طلا و ارز کاهش می یابد؟

به گفته کفت فرزانی، کارشناس پولی و بانکی، افزایش قیمت طلا در کشور به این دلیل است که رکورد جهانی یک اونس طلا را شکستیم که دلیل آن کاهش پی در پی نرخ سود است. فدرال رزرو، که اثرات جهانی دارد. به گزارش ایسنا، این روزها در حالی که قیمت طلا و ارز به طرز […]

به گفته کفت فرزانی، کارشناس پولی و بانکی، افزایش قیمت طلا در کشور به این دلیل است که رکورد جهانی یک اونس طلا را شکستیم که دلیل آن کاهش پی در پی نرخ سود است. فدرال رزرو، که اثرات جهانی دارد.

به گزارش ایسنا، این روزها در حالی که قیمت طلا و ارز به طرز عجیبی رکورد می کند، شیب افزایش قیمت دلار کمتر از شکسته شدن این رکودهاست. اما برای افکار عمومی این تردید وجود دارد که دلایل این افزایش قیمت طلا و ارز چیست. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت جهانی طلا اولین و مهمترین عامل و به دنبال آن رفتار هیجانی خریداران است.

به گفته کارشناسان، ریشه افزایش قیمت جهانی طلا ناشی از سیاست های اقتصادی آمریکا و از سوی دیگر تحولات سیاسی در جهان و منطقه غرب آسیا است. اگرچه پیش بینی آینده اقتصاد در چنین شرایطی دشوار است، اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت فروکش کردن تنش های سیاسی در جهان و منطقه، قیمت ها تعدیل می شوند و به کانال های قبلی باز می گردند.

بیشتر بخوانید:

عوامل موثر بر رشد قیمت طلا در ایران و جهان/ تقاضای هیجانی به افزایش نرخ کمک می کند

پیش بینی قیمت طلا در جهان و ایران: آیا حباب بی سابقه ارز خواهد ترکید؟

رکورد طلا در بازارهای جهانی بر بازار داخلی تاثیر گذاشته است/ قیمت ارز متاثر از افزایش اونس جهانی است.

با افزایش نگرانی ها، سرمایه گذاران به طلا پناه می برند

حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی در گفت و گو با ایسنا، افزایش قیمت طلا در کشور را به این دلیل می داند که رکورد جهانی یک اونس طلا را داشتیم که این به دلیل کاهش پی در پی آن است. نرخ بهره بخشی از فدرال رزرو که اثرات جهانی دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر اینها به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، جنگ غزه و تنش بین ایران و اسرائیل خطرات بیشتری داشته ایم که نگرانی ها را افزایش داده است.

فرزانی تصریح کرد: این افزایش نگرانی ها به معنای پناه بردن سرمایه گذاران به طلا است و باعث ایجاد هیجان در این بازار شده است.

مشروح گفت وگوی ایسنا با حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی و دکترای اقتصاد را در ادامه ببینید. تخلیه انجام دهید

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.