افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

فاز اول بازسازی نیروگاه طرشت در تابستان 1403 به پایان می رسد – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 406804
فاز اول بازسازی نیروگاه طرشت در تابستان 1403 به پایان می رسد – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

محسن نیکبخت با اشاره به اجرای طرح نوسازی قدیمی ترین نیروگاه کشور، با اشاره به اجرای طرح نوسازی قدیمی ترین نیروگاه کشور، افزود: وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در حال انجام هستند. اقداماتی برای ارتقای بهره وری شبکه سراسری، بهبود محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب. نیروگاه ها را در […]

محسن نیکبخت با اشاره به اجرای طرح نوسازی قدیمی ترین نیروگاه کشور، با اشاره به اجرای طرح نوسازی قدیمی ترین نیروگاه کشور، افزود: وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در حال انجام هستند. اقداماتی برای ارتقای بهره وری شبکه سراسری، بهبود محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب. نیروگاه ها را در کشور ساخته و بهینه کرده است.

نیکبخت ادامه داد: از این نظر شرکت انرژی حرارتی به دلیل کمبود نارضایتی حوزه برق کشور به ویژه در شهر تهران برنامه نوسازی، بهینه سازی و ساخت واحدهای جدید نیروگاه طرشت را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه طرشت با ظرفیت 50 مگاوات در سال 1338 به عنوان قدیمی ترین نیروگاه ایران ساخته شد، گفت: در روند بازسازی این مجموعه، واحدهای بخار قدیمی نیروگاه حذف و جدید شدند. واحدهای گاز نصب شد. واحدهای احتراق با ظرفیت 60 مگاوات و راندمان حدود 45 درصد تعویض خواهند شد.

مدیر پروژه نیروگاه گازی شرکت ترموالکتریک، حجم سرمایه گذاری این پروژه را 21 میلیون یورو و 630 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، 14 مولد گاز جدید با ظرفیت 60 مگاوات نصب می شود. با چهار واحد بخار سابق نیروگاه ترش جایگزین شد.

نیکبخت تاکید کرد: در فاز اول این پروژه 6 واحد مولد گاز 4.3 مگاواتی با ظرفیت کل 25 مگاوات تا پیک تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد و سپس 8 واحد باقی مانده به برق کشور متصل می شود. شبکه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.