افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

تغییرات رشته های تحصیلی به آزمون دکتری 1404 رسید/ممنوعیت شرکت پذیرفته شدگان کنکور روزانه 1403 – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 406735
تغییرات رشته های تحصیلی به آزمون دکتری 1404 رسید/ممنوعیت شرکت پذیرفته شدگان کنکور روزانه 1403 – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، از ۸ مهرماه، فرصت ثبت نام در کنکور دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۴ در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون تا شنبه 5 آبان ماه فرصت دارید. متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج […]

به گزارش خبرنگار مهر، از ۸ مهرماه، فرصت ثبت نام در کنکور دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۴ در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون تا شنبه 5 آبان ماه فرصت دارید.

متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون می توانند در کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ۱۴۰۴ ثبت نام و شرکت کنند.

ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور به آدرس: www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

هر داوطلب بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون در یک نوبت قابل اعمال می باشد. کادرشته ثبت نام و شرکت در آزمون. دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش کشور نظام آموزشی کشور قرار گرفته است.

در رشته های اعلام شده برای کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز 1404 مشابه کارشناسی ارشد 1404 تغییراتی در عناوین رشته های امتحانی و گرایش های مربوطه ایجاد شده است.

در این رشته ها کلمه کلیدی «حکومت» اضافه شد و گرایش هایی نیز به رشته های مختلف اضافه شد. هستند. این در حالی است که برخی گرایش ها و رشته ها از سرفصل های کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز 1404 حذف شده است. هستند.

تغییرات در عناوین موضوعی کنکور دکتری نیمه متمرکز سال 1404

زمینه ها و جهت گیری ها در سال 1404 اضافه شد.
کد مجموعه زمینه / جهت گیری توضیحات
۲۱۰۱ زبان و ادبیات فارسی راهنمايي: آموزش زبان فارسي.
۲۱۱۲ علوم اقتصادی

رشته ها: اقتصاد بیمه. اقتصاد نهادگرا اقتصاد ریاضی. اقتصاد ایران

زمینه: حاکمیت اقتصادی

پذیرش رشته علوم اقتصادی اقتصاد ایران فقط در دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

۲۱۲۱ تاریخ رشته: فلسفه تاریخ
۲۱۲۵ علوم اجتماعی

گرایش: جامعه شناسی گروه های اجتماعی.

زمینه ها: حاکمیت سلامت. حاکمیت جمعیت و خانواده

۲۱۲۹ الهیات و معارف اسلامی

علایق: مطالعات تطبیقی ​​قرآن و انجیل. فلسفه دین و مسائل جدید کلامی

حوزه: تفسیر امامیه

پذیرش در رشته الهیات، فلسفه دین و سوالات جدید الهیات فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
۲۱۳۶ فلسفه رشته: فلسفه علم پذیرش در رشته فلسفه علم فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
۲۱۵۰ روانشناسی زمینه: حاکمیت سلامت
۲۱۶۲ مدیریت

منافع: قانون مالی. امور مالی بین بین المللی

زمینه ها: مدیریت و برنامه. کوچک مدیریت صنعتی فرهنگی (استراتژی صنعتی). حاکمیت علم، فناوری و نوآوری. حاکمیت اقتصادی. مدیریت بحران

پذیرش در رشته مالی گرایش های حقوق مالی و مالی. بین المللی و رشته مدیریت و برنامه. کوچک رشته مدیریت فرهنگی و صنعتی با گرایش راهبرد صنعتی تنها توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
۲۱۷۷ جو زمینه ها: مدیریت محیط زیست. ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) پذیرش در رشته های مدیریت محیط زیست و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
۲۱۷۸ مطالعات زنان حوزه: حاکمیت جمعیت و خانواده
۲۲۲۰ زیست شناسی گیاهی تخصص: اکولوژی
۲۲۳۸ فیزیک گرایش: ساحلی در رشته فیزیک دریا. پذیرش در رشته فیزیک دریا گرایش ساحلی فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
۲۲۴۰ ژئوفیزیک روند: ژئوالکتریک و الکترومغناطیس. ژئومغناطیس
۲۳۰۷ مهندسی عمران زمینه ها: حاکمیت آب. حاکمیت محیطی
۲۳۲۳ مهندسی مکانیک (2) زمینه: حاکمیت انرژی
۲۳۵۰ مهندسی صنایع حوزه: حاکمیت علم، فناوری و نوآوری
۲۳۶۵ مهندسی هسته ای تخصص: مهندسی انرژی هسته ای پذیرش در رشته مهندسی هسته ای مهندسی برق هسته ای فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
۲۴۱۶ اقتصاد کشاورزی زمینه: حاکمیت کشاورزی و منابع طبیعی
۲۴۲۷ علوم و مهندسی آب. زمینه ها: حاکمیت آب. اکو هیدرولوژی
۲۴۳۷ ترویج، آموزش و توسعه کشاورزی. زمینه: حاکمیت کشاورزی و منابع طبیعی
رشته ها و گرایش هایی که در سال 1404 حذف شدند
کد مجموعه زمینه / جهت گیری توضیحات
۲۱۲۹ الهیات و معارف اسلامی حذف رشته: مطالعات نظری تمدن
۲۱۳۶ فلسفه حذف رشته: فلسفه با محوریت منطق فلسفی
۲۸۰۴ آموزش زبان آلمانی حذف دوره: آموزش زبان آلمانی

مهمترین تغییرات کنکور دکتری نیمه متمرکز در سال 1404

یکی از مهم ترین تغییراتی که در کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1404 رخ داد، تغییر نحوه شرکت دانشجویان در آزمون است. در ابتدای سال در کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ۱۴۰۳ در قسمت نحوه شرکت دانشجویان عنوان شد:

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری 1402 می توانند ثبت نام و در آزمون دکتری 1403 شرکت کنند. علاوه بر این دانشجویان شاغل که در دوره های روزانه تحصیل می کنند و نه روزانه دکتری (تا زمانی که سیستم استخدام برادران مشکلی نداشته باشد) بدون انصراف از تحصیل می توانند این کار را انجام دهند. در امتحان دکتری 1403 ثبت نام و شرکت کنید. این متقاضیان پس از انتشار نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی دوره قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.

اما در کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ۱۴۰۴ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه مشارکت دانشجویان را تغییر داده است. در کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ۱۴۰۴ در قسمت نحوه شرکت دانشجویان آمده است:

** پذیرفته شدگان دوره “روزانه” (آموزش رایگان) آزمون دکتری (Ph.D) 1403 فارغ از اینکه در دانشگاه یا مؤسسه پذیرفته شده ثبت نام کرده باشند یا خیر، مجاز به شرکت مجدد در آزمون 1404 نیستند. . این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون 1405 به بعد باید قبل از پایان مهلت ثبت نام آزمون از دانشگاه یا موسسه پذیرفته شده انصراف دهند.

**علاوه بر این، کلیه پذیرفته شدگان دوره روزانه «روزانه» سال 1402 و قبل از آن که همچنان مشغول به تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون 1404 باید قبل از پایان مهلت ثبت نام دوره 1404 از دانشگاه یا مؤسسه پذیرفته شده انصراف دهند. امتحان . پس از اعلام نتایج نهایی، در صورت قبولی در رشته جدید، این دسته از متقاضیان باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه پذیرنده ارائه کنند.

** پذیرفته شدگان درسی غیر از آزمون دکتری 1403 و همچنین دانشجویانی که دروسی غیر از دکتری را می گذرانند (تا زمانی که سیستم تکلیف خواهر و برادر مشکلی نداشته باشد) مانند سال های گذشته می توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت رعایت سایر شرایط مندرج در این دفترچه، ثبت نام و در کنکور دکتری (Ph.D) ۱۴۰۴ شرکت کنند.

پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنها باطل می شود و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.