افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

شناسایی توزیع کننده اصلی مشروبات الکلی مسموم

  • کد خبر : 406732
شناسایی توزیع کننده اصلی مشروبات الکلی مسموم

به گزارش صبح امروز، مقامات قضایی تاکید کرده اند مجازات های سنگینی در انتظار عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم خواهد بود. مشروبات الکلی مسموم که منجر به مسمومیت شدید و حتی مرگ تعدادی از شهروندان شده است، یکی از ناگوارترین حوادثی است که در سال های اخیر در استان های مختلف رخ داده […]

به گزارش صبح امروز، مقامات قضایی تاکید کرده اند مجازات های سنگینی در انتظار عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم خواهد بود.

مشروبات الکلی مسموم که منجر به مسمومیت شدید و حتی مرگ تعدادی از شهروندان شده است، یکی از ناگوارترین حوادثی است که در سال های اخیر در استان های مختلف رخ داده است.

اخیراً در چند استان کشور تعدادی از شهروندان بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز مسموم شده اند که منجر به نابینایی، نارسایی کلیه و مرگ چند نفر شده است.

در پی وقوع این حوادث تلخ، قوه قضائیه به همراه سایر نهادهای ذیربط در راستای وظایف قانونی خود وارد موضوع شده و برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی مسموم پرونده قضایی تشکیل دادند.

همانطور که مقامات قضایی تاکید کرده اند مجازات های سنگینی در انتظار عوامل اصلی این حوادث خواهد بود.

یکی از مهمترین حوادث مربوط به مشروبات الکلی مسموم سال گذشته در استان البرز رخ داد که افکار عمومی را جریحه دار کرد.

ششم خرداد ماه سال گذشته تعدادی از شهروندان کرجی بر اثر مصرف مشروبات الکلی صنعتی دچار مسمومیت شدند که منجر به فوت 17 نفر و مسمومیت 191 نفر شد.

بلافاصله پرونده قضایی در دادگستری کل استان البرز تشکیل و تحقیقات با ارجاع پرونده به بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب کرج آغاز شد.

بلافاصله پس از این حادثه، رئیس قوه قضائیه در تماس های تلفنی با رئیس کل دادگستری استان البرز آخرین وضعیت پرونده را پیگیری و در خصوص شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به تولید و توزیع مشروبات الکلی می کردند، دستوراتی صادر کرد. همچنین رئیس قوه قضائیه در جلسه «شورای عالی قوه قضائیه» نهم خردادماه با اشاره به حادثه رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد به دلیل مصرف مسکرات سمی، دستورات لازم را برای بررسی و پیگیری این پرونده صادر کرد. صادر شده است

با توجه به اهمیت این پرونده و دستورات رئیس قوه قضائیه تحقیقات به سرعت آغاز شد و در تحقیقات اولیه که شامل تحقیقات اطلاعاتی و انتظامی و بازجویی از افراد مستی بود، مشخص شد مشروبات الکلی تهیه شده توسط افرادی که نقش توزیع کنندگان خرده فروشی را بازی می کردند. داشته اند

شناسایی توزیع کننده اصلی الکل های صنعتی

در تحقیقات انجام شده و شناسایی و دستگیری متهمان از جمله تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی و بازجویی از آنان مشخص شد که یک واحد صنفی فعال در زمینه فروش لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی، توزیع کننده اصلی و عمده متانول صنعتی بوده است. الکل در استان البرز و افرادی که به عنوان تولید کننده و خرده فروش به دنبال تهیه الکل اتانولی برای تولید مشروبات الکلی بوده اند به این فرد مراجعه کردند.

گروه عرضه و خرید مشروبات الکلی خارج از شبکه را کشف کنید

بررسی ها نشان داد گروهی خارج از شبکه مشروبات الکلی متشکل از چهار نفر از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی استان تشکیل شده که در این گروه یکی از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان «متهم ردیف» معرفی شده است. ابتدا نقش مبدأ و منبع عرضه الکل های صنعتی و سمی را ایفا کرد و کلاهبرداری آشکار و غیرانسانی انجام داد و در حالی که باید برای مصارف بهداشتی «الکل اتانول» عرضه می کرد، «الکل متانولی» صنعتی و سمی می فروخت. .

“این الکل مردم را می کشد!”

در حلقه بعدی یکی دیگر از فعالان عرصه لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان «متهم ردیف دوم» حضور دارد که اتفاقاً فارغ التحصیل شیمی و کارشناس آزمایشگاه است. او الکل اتانول را سفارش می دهد اما پس از تحویل محموله متوجه تقلب فروشنده و صنعتی بودن الکل ها می شود و نمونه ای را برای اندازه گیری نوع و درصد الکل به آزمایشگاه می فرستد. همچنین از تقلب فروشنده بسیار ناراحت است و پیامک های متعددی مبنی بر صنعتی بودن این الکل ها دریافت کرده است. و “مردم را می کشد!” یا اینکه او یک «احمق فرضی» است; اما حرص خورد و قبل از دریافت جواب از آزمایشگاه، این الکل ها را به فرد دیگری که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز فعال بود به عنوان «متهم ردیف سوم» فروخت.

فروش متانول به یک هشتم قیمت اتانول

متهم ردیف سوم با توجه به اینکه در زمینه لوازم بهداشتی فعالیت می کرد با انواع مشروبات الکلی آشنایی داشت و با علم به اینکه الکل صنعتی و متانولی است اما به نام اتانول به فروش می رسد در یکی از آن ها تهیه کرد. – هشتم قیمت اتانول در بازار حدود یک پنجم قیمت بازار به فروش می رسد. در مرحله بعدی این شبکه، توزیع کننده اصلی و عمده الکل های سمی در استان البرز در نقش یکی از کسبه فعال واحد صنفی فروش تجهیزات پزشکی به عنوان «متهم ردیف چهارم» و تمامی افرادی که به دنبال تهیه الکل “اتانول خوراکی” آنها به این فرد اشاره کردند که خارج از شبکه بودند و مجاز به تولید مشروبات الکلی نبودند.

استفاده از برچسب “اتانول” برای “متانول”

مغازه تجهیزات پزشکی متهم چهارم در واقع پوششی برای فعالیت های غیرقانونی گسترده او در توزیع مشروبات الکلی بود که منافع مادی زیادی برای او به همراه داشت. وی با تخلیه الکل های صنعتی خریداری شده در گالن های 20 لیتری، برچسب غیر واقعی «محلول ضدعفونی کننده حاوی اتانول 96 درصد» را روی این گالن ها چسباند.

در این پرونده علاوه بر چهار متهم اصلی متهم به «افساد فی الارض از طریق جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد با توزیع مواد سمی خطرناک (الکل صنعتی، متانول) در سطح جامعه به منظور تهیه و توزیع مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی منجر به فوت و جراحت شدید جسمی افراد (17 نفر فوت و 191 نفر مسموم شدند)» در شعبه سوم دادگاه انقلاب استان البرز برای هفت نفر دیگر که با اختلاط آب مشروبات الکلی تهیه می کردند به اعدام محکوم شدند. و اسانس با این الکل ها و توزیع آنها در سطح جامعه و صنعتی از وجود الکل بی اطلاع بودند. مجموعاً ۲۹ سال حبس تعزیری صادر شد و بر این اساس متهمان پنجم تا نهم به ۵ سال حبس تعزیری، متهم دهم به ۳ سال و متهم یازدهم به یک سال حبس محکوم شدند.

با فروش و توزیع گسترده این مقدار الکل صنعتی متانولی توسط این چهار نفر و متعاقب آن اختلاط الکل صنعتی با آب و اسانس توسط سایر متهمان و فروش آن در سطح جامعه و مصرف و نوشیدن مشروبات الکلی سمی توسط مردم، 17 افراد حدود 191 نفر جان باختند و صدمات جسمی مختلفی از جمله کلیه، کبد و بینایی متحمل شدند. بر اساس گزارش های پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی البرز، علت فوت و صدمات جسمی وارده به آنها مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی متانول بوده است.

با توجه به آگاهی و آگاهی متهمان اصلی پرونده نوع مشروبات الکلی توزیع شده و نیز آثار و نتایج زیانبار و گسترده اقدامات آنان در جامعه و آسیب فراوان به سلامت جسمانی افراد، دادگاه آنان را تشخیص داد. اقدامات به عنوان مصادیق فساد در جهان موضوع ماده 286 قانون مجازات اسلامی. و با استناد به ماده قانونی فوق الذکر، به استناد تبصره ماده ۲۸۶ قانون فوق الذکر هفت متهم دیگر پرونده را که مشروبات الکلی را با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط کرده و در بین مردم توزیع و به فروش رسانده بودند، به اعدام محکوم کرد. .

پس از صدور رای دادگاه، پرونده متهمان با درخواست تجدیدنظرخواهی از احکام شعبه سوم دادگاه انقلاب البرز به دیوان عالی کشور ارسال شد.

این پرونده هم اکنون آخرین مراحل قانونی خود را می گذراند.

منبع: بهترین ها




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.