افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

کشور در فصل زمستان با شرایط بحرانی مواجه است/وزارت نفت و وزارت نیرو راه حلی برای حل عدم تعادل انرژی ندارند

  • کد خبر : 406661
کشور در فصل زمستان با شرایط بحرانی مواجه است/وزارت نفت و وزارت نیرو راه حلی برای حل عدم تعادل انرژی ندارند

به گزارش رکنا، کاهش ذخایر گازوئیل مایع و نفت کوره نیروگاه ها از 49 درصد در شهریور ماه به 46 درصد در این ماه افزایش یافت که این اختلاف آشکاری است که به گفته کارشناسان در زمستان کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد. عدم تعادل انرژی و توقف های مکرر دولت تاکنون هیچ راه […]

به گزارش رکنا، کاهش ذخایر گازوئیل مایع و نفت کوره نیروگاه ها از 49 درصد در شهریور ماه به 46 درصد در این ماه افزایش یافت که این اختلاف آشکاری است که به گفته کارشناسان در زمستان کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد. عدم تعادل انرژی و توقف های مکرر

دولت تاکنون هیچ راه حلی برای عدم تعادل انرژی کشور نداشته است.

محمد کعب عمیر، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا، گفت: در دیدار با وزیر نیرو موارد اختلاف نظر در مورد برق، گاز و بنزین را مطرح کردیم و وی قول داد که آن را بررسی کنید.”

وی در پاسخ به این سوال رکنا که آیا برنامه ای در این راستا بوده است یا خیر؟ وی گفت: دولت تاکنون هیچ راه حلی برای درگیری پیدا نکرده است. البته وزیر نیرو برای سال آینده برنامه ای دارد که 8 هزار مگاوات به تولید برق شبکه اضافه کند اما فکر نمی کنم با این شرایط حل شود. زیرا هر سال 8 درصد به مصرف داخلی اضافه می شود و در عین حال اطلاعاتی از مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی وجود ندارد.

کعب عمیر در پاسخ به سوال رکنا درباره عملکرد سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: خط اعتباری به این سازمان اختصاص داده ایم و باید منابع مالی برای بهینه سازی تامین شود اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است. نکته اینجاست که دولت حتی از این حساب استفاده نکرده است، زیرا از گندم کاران پول دریافت کرده است.

این کشور در فصل زمستان با شرایط بحرانی مواجه است

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس افزود: به هر حال ما تذکرات خود را به وزیر نفت و نیرو داده ایم و به وی گفته ایم که کشور در فصل زمستان با شرایط بحرانی مواجه خواهد شد. وزیر نیرو همچنین قول داد که برنامه کوتاه مدتی برای عبور از بحران دارد. این موضوع 2 هفته پیش در جلسه ای که کمیسیون انرژی با وزیر نیرو در وزارت نیرو داشت مطرح شد و مهلت دو هفته ای برای آن در نظر گرفته شد اما اکنون پس از گذشت دو هفته هنوز خبری نیست.

کعب عمیر تاکید کرد: البته ما هم بیکار ننشستیم و با هر دو وزارتخانه مکاتبه کردیم تا در این مورد گزارش ارائه کنیم. وزیر نفت در جلسه امروز مجلس نیز مواردی را در خصوص عدم تعادل انرژی مطرح کرد که همچنان در حال پیگیری هستیم.

به گزارش رکنا، به گفته کارشناسان، امسال تا ابتدای شهریور ماه میزان ذخایر گازوئیل مایع و نفت کوره در نیروگاه ها 49 درصد بوده است. از 30 شهریور تا آغاز فصل سرما حدود 70 روز به تکمیل ذخایر سوخت نیروگاه ها باقی مانده بود. امروز دوم نوامبر است و کمتر از یک ماه دیگر فرصت باقیست. متاسفانه در این مدت نه تنها ذخایر لازم سوخت مایع تامین نشده، بلکه تنها 46 درصد از ذخایر نیروگاه ها پر شده است. یعنی 3 تا 4 درصد نسبت به رقم اولیه کاهش یافته است. با روند فعلی در صورت تامین نشدن منابع لازم این نیروگاه ها می توان گفت خاموشی در زمستان 1403 قطعی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.