افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

رازهای تاریک قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ چه کسانی پشت این جنایت بودند؟

  • کد خبر : 406597
رازهای تاریک قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ چه کسانی پشت این جنایت بودند؟

به گزارش خبرنگار رکنا، ساعت 23 روز شنبه 31 مهر 1402 جسد کشف شد. داریوش مهرجویی این کارگردان مشهور ایرانی و همسرش وحیدا محمدی فر توسط دخترشان به مرکز فوریت های پلیسی 110 معرفی شدند. با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان جنایی، کارشناسان پزشکی قانونی، تیم شناسایی، بازپرس ویژه قتل به همراه رئیس پلیس […]

به گزارش خبرنگار رکنا، ساعت 23 روز شنبه 31 مهر 1402 جسد کشف شد. داریوش مهرجویی این کارگردان مشهور ایرانی و همسرش وحیدا محمدی فر توسط دخترشان به مرکز فوریت های پلیسی 110 معرفی شدند.

با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان جنایی، کارشناسان پزشکی قانونی، تیم شناسایی، بازپرس ویژه قتل به همراه رئیس پلیس آگاهی منطقه و دادستان فردیس راهی محل حادثه شدند و تحقیقات مقدماتی آغاز شد.

تیم جنایی به محض رسیدن به خانه ای مخروبه برخورد کردند. در ابتدا کارآگاهان با جسد داریوش مهرجویی مواجه شدند که آثار جسم تیز بر روی گردن و جسم سخت بر روی سر دیده می شد و جسد همسر داریوش مهرجویی نشان می داد که وی بر اثر خفگی کشته شده است.

بررسی های اولیه تیم شناسایی پلیس نشان داد که هیچ گونه آثار دفاعی بر روی اجساد کشته شدگان وجود ندارد.

ماجرا از آنجایی شروع شد که دختر خانواده ساعت 20 برای انجام کارهای شخصی از خانه خارج شد و حدود ساعت 10 شب به درخواست مادرش برای صرف شام، اجساد والدینش را پیدا کرد و او ماجرا را به او گزارش داد پلیس

انگیزه قتل چه بود؟

پیش از این همسر داریوش مهرجویی با انتشار پستی اینستاگرامی از تهدید وی توسط فردی ناشناس خبر داده بود اما هیچ شکایتی به پلیس و دستگاه قضایی صورت نگرفت.

در آن زمان برخی رسانه ها مدعی شدند که سر اجساد بریده شده است. ناصر خاکی، دادستان فردیس اما با تکذیب این موضوع اظهار داشت: این زن و مرد بر اثر خفگی، ضرب و شتم جسم سخت و شی تیز که احتمالا چاقو بوده کشته شده اند و تنها چند قطعه جواهر از آنها به سرقت رفته است. طلا. از دستان همسر مهرجویی.

پس از آن اجساد داریوش مهرجویی و همسرش برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات از سوی کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز ادامه یافت.

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه به قتل رسیدند؟

حسین فضلی هرکندی رئیس دیوان عالی استان البرز با اعلام گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبد شکافی علت مرگ متوفی مهرجویی و همسرش را خونریزی شدید ناشی از جراحات ناشی از اصابت چاقو یا جسم تیز اعلام کرد. به بدن ضربه بزند .

وی همچنین ضربه چوب یا جسم سخت به سر مهرجویی را تایید کرد و گفت: این موضوع منجر به شکستگی سر و علت فوت نبوده است.

همه این اتفاقات زمانی رخ داد که در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته نبود و دوربین های ورودی شهر از قبل آسیب دیده بود. بنابراین کارآگاهان برای بررسی موضوع اتاق های منتهی به این مجموعه را تخلیه کردند.

دستگیری چند نفر در پرونده قتل مهرجویی

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا با بیان اینکه کارآگاهان به سرنخ‌های جدیدی از این پرونده دست یافته‌اند، آن را مهم خواندند و گزارشی از فعالیت‌های کارآگاهانی که توانسته‌اند گزارش کنند. برای کشف قتل در صبح زود.

وی همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار متهم (کریم، میرویس، اسکندر و داوود) شناسایی و دو نفر از آنها دستگیر و دو نفر دیگر نیز دستگیر خواهند شد.

در این حادثه دلخراش سگ های ردیاب مخصوص قتل بر اساس آثار خونی مقتولین در مسیر فرار قاتلان ردیابی شدند و بیش از چهار هزار خط تلفن برای شناسایی قاتلان در کمترین زمان ممکن رصد شد.

قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش

عامل اصلی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش اعتراف کرد

سخنگوی فرجا در آن زمان اعلام کرد: قاتل اصلی که از جمله بازداشت شدگان پیش از این توسط پلیس بود، پس از انجام اقدامات فنی و بازجویی های متقابل شناسایی و لب به اعتراف گشود و همدستان وی نیز به زودی شناسایی خواهند شد.

جلسه رسیدگی به قتل داریوش مهرجویی

پلیس: اختلافات مالی; علت قتل مهرجویی

سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اعلام کرد: پس از شناسایی قاتل اصلی و همراهان وی، فرد دیگری که اسلحه، گوشی تلفن همراه و مقداری وسایل متوفی وحیده محمدی فر در اختیار داشت نیز دستگیر شد و عملیات بازسازی محل انجام شد. آغاز شد. صحنه جنایت با حضور سردار قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا انجام شد. سردار هداوند فرمانده انتظامی استان البرز دستگیر و قاتلان علناً به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

به گفته وی، به گفته قاتلان، علت قتل، اختلافات شخصی و مالی بوده و پرونده مجرمان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و گمانه زنی در مورد اختلافات خانوادگی مردود اعلام شده است.

اثر انگشت یک خردسال زیر 18 سال در ماجرای قتل کارگردان معروف

بررسی پرونده قتل مهرجویی و همسرش نشان می دهد انگیزه متهم برای قتل کافی نبوده و پرونده دارای ابهامات زیادی است. متهم ردیف اول (کریم) که به قصاص محکوم شده بود بارها حضور خود در صحنه جرم را در جلسات دادگاه انکار کرده بود.

همچنین بررسی ها نشان داد از منزل مهرجویی اشیای قیمتی مانند لپ تاپ، خودرو، گوشی و … سرقت نشده است. بر اساس احکام موجود در پرونده هیچگونه مدرکی دال بر حضور متهم در صحنه جرم کشف نشد و تنها اثر انگشت یکی از متهمان (داوود) زیر 18 سال در صحنه جرم کشف شد.

جزئیات اولین تصمیم قضایی

سوم بهمن ماه سال گذشته رئیس دیوان عالی استان البرز با تشریح جزئیاتی از حکم صادره در اتاق اول دادگاه کیفری استان البرز اعلام کرد که بر اساس اتهام وارده، برای چهار متهم و لذا متهم ابتدا به اتهام «قتل عمد» متوفی مهرجویی و محمدی فر و بنا به تقاضای قصاص اولیای دم به «قصاص نفس» محکوم شد. و علاوه بر قصاص، متهم ردیف اول برای سایر جرایم ارتکابی همزمان با قتل از قبیل سرقت، شلاق و دیه به بیست سال زندان محکوم شد.

ضمناً وی به دلیل جرایم قبل از ارتکاب قتل که یک هفته قبل از این قتل اتفاق افتاده از جمله اتهام ورود غیرقانونی به منزل و تهدید با چاقو به هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است. به قوانین مربوط به مجازات ها، مجازات های سنگین اعمال خواهد شد.

در رای صادره متهمان ردیف دوم و سوم هر کدام به 36 سال حبس تعزیری، شلاق و ارتشا به اتهام ارتکاب جرائمی از قبیل قتل و سرقت محکوم شدند. به دلیل ارتکاب جرایم درجه چهارم از قبیل معاونت در شروع به قتل و سرقت و با توجه به نقش وی در جرایم ارتکابی، دادگاه مجموعاً به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. دیوان عالی کشور و در صورت تایید و قطعی شدن رای اجرا خواهد شد.

قتل داریوش مهرجویی

دو برابر اجرت المثل برای متهم ردیف اول پرونده

سخنگوی قوه قضائیه 31 خرداد درباره جزئیات این پرونده گفت: در این پرونده چهار متهم وجود دارد که متهم اول دو بار، متهم دوم به 20 سال حبس تعزیری و شلاق و متهم سوم محکوم خواهند شد. او به 20 سال زندان و شلاق محکوم خواهد شد. وی به 20 سال حبس تعزیری و متهم چهارم نیز به دلیل صغیر بودن محکوم خواهد شد. آنها به پنج سال حبس در کانون اصلاح و تربیت محکوم شدند.

آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه امروز 10 آبان ماه در نشست خبری این شعبه با اعلام این خبر گفت: وکیل پرونده مدعی وجود عامل دیگری در پرونده قتل داریوش مهرجویی شد اما تا این لحظه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شخص دیگری در قتل دست داشته است. برای ما ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با این پرونده تحقیقات دقیقی از سوی پلیس آگاهی و دادسرا انجام شده است، گفت: با توجه به این تحقیقات و بررسی اسناد و مدارک و اظهارات متهم، تمامی جوانب پرونده مشخص است دیدگاه سیستم قضایی

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: چه در این پرونده و چه در سایر موارد، اگر اسناد و مدارک جدیدی پیدا شود که باید در طی مراحل و حتی پس از طی شدن مراحل بررسی مجدد شود، راه‌های قانونی برای بررسی مجدد وجود دارد؛ بنابراین اگر وکیل پرونده قتل مهرجوی مدارک و مستنداتی برای ارائه داشته باشد قطعا پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

داریوش مهرجویی

چه کسی پشت قتل داریوش مهرجویی و همسرش بود؟

روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که بر خلاف آنچه وکیل دادگستری داریوش مهرجویی عنوان کرده است، هیچکس دستور قتل این زوج را صادر نکرده و پرونده روشن است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.