افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

راه طلایی برای کنترل بیماری پروستات – خبرگزاری پلاس اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 406592
راه طلایی برای کنترل بیماری پروستات – خبرگزاری پلاس اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسون محققان گزارش می دهند که هر چه مرد بهتر غذا بخورد، احتمال اینکه سرطان پروستات درجه پایین او به شکل خطرناک تری پیشرفت کند، کمتر می شود. نتایج نشان می دهد که به ازای هر 12.5 امتیاز افزایش در تغذیه سالم در مقیاس 0 تا 100، مردان […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسون محققان گزارش می دهند که هر چه مرد بهتر غذا بخورد، احتمال اینکه سرطان پروستات درجه پایین او به شکل خطرناک تری پیشرفت کند، کمتر می شود.

نتایج نشان می دهد که به ازای هر 12.5 امتیاز افزایش در تغذیه سالم در مقیاس 0 تا 100، مردان بین 15 درصد کمتر به سرطان پروستات درجه 1 تا حداقل درجه 2 مبتلا می شوند و 30 درصد کمتر به سرطان پروستات درجه 3 یا بالاتر مبتلا می شوند. سرطان پروستات

دکتر کریستین پاولوویچ“، یکی از محققین اصلی و استاد انکولوژی متخصص اورولوژی در دانشگاه جان هاپکینز در مریلند، گفت: “در حالی که مطالعات قبلی در مورد رژیم غذایی و ارتباط آن با سرطان پروستات انجام شده است، ما معتقدیم که اولین شواهد آماری قابل توجهی را ارائه می دهیم که رژیم غذایی سالم با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.” پیشرفت مربوط به گروه های درجه بالاتر است.

برای این مطالعه، محققان داده های 886 مرد مبتلا به سرطان پروستات مرحله 1 را بین ژانویه 2005 و فوریه 2017 دنبال کردند.

همه مردان یک پرسشنامه رژیم غذایی را تکمیل کردند و محققان بر اساس پاسخ های هر بیمار امتیاز شاخص تغذیه سالم را محاسبه کردند.

پاولوویچ وی افزود: «ما بررسی کردیم که آیا مردانی که رژیم غذایی با کیفیت بالاتری دارند کمتر احتمال دارد که در سال‌های بعد درجه بالاتری از سرطان پروستات را تجربه کنند.

به گفته محققان، پس از میانگین 6.5 سال پیگیری، حدود 21 درصد از مردان به درجه 2 یا بالاتر و 6 درصد به درجه 3 یا بالاتر پیشرفت کرده بودند.

محققان دریافتند کسانی که بهتر غذا می خورند کمتر در معرض سرطان های خطرناک تری قرار دارند.

به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی سالم‌تر می‌تواند یکی از دلایل عدم پیشرفت برخی سرطان‌های پروستات باشد.

پاولوویچ او گفت: «با این حال، مطالعات آینده با جمعیت‌های متنوع‌تر برای تایید واقعی ارتباط بین رژیم غذایی با کیفیت بالاتر و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات مورد نیاز است.»

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.