افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

لزوم بهبود زیرساخت های عمرانی شهرها با تمرکز بر محله های کم برخوردار

  • کد خبر : 406579
لزوم بهبود زیرساخت های عمرانی شهرها با تمرکز بر محله های کم برخوردار

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ و به نقل از ایرنا، «مجتبی عبداللهی» سه شنبه شب در جلسه ستاد عملیات پیشگیری و مقابله با بحران استانداری البرز افزود: با توجه به اینکه سامانه موضوع استان به صورت سندی تهیه و تدوین شده است، مدیران باید تا مشکلات حوزه خود را شناسایی کرده و اقدام کنند. وی تصریح […]

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ و به نقل از ایرنا، «مجتبی عبداللهی» سه شنبه شب در جلسه ستاد عملیات پیشگیری و مقابله با بحران استانداری البرز افزود: با توجه به اینکه سامانه موضوع استان به صورت سندی تهیه و تدوین شده است، مدیران باید تا مشکلات حوزه خود را شناسایی کرده و اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تاب آوری شهرهای بحران زده از جمله هدایت آب های سطحی، ایجاد حوضچه های ذخیره و تصفیه خانه های محلی با ظرفیت بازیافت آب باید افزایش یابد.

عبداللهی بیان کرد: ساخت سوله های ورزشی چند منظوره در محلات در مواقع بحران علاوه بر تقویت درآمد سرانه این بخش و ایجاد بسترهایی برای نشاط و شادابی مردم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی افزود: گروه های دائمی باید در تمام محلات استان تشکیل شود و با آموزش و اطلاع رسانی دقیق از محله، برای مواقع بحرانی آماده شوند.

مناطق ناهموار استان البرز را بشناسید

استاندار البرز تاکید کرد: با توجه به فصول سرد سال و احتمال وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، مناطق حادثه خیز استان باید شناسایی و برای مدیریت ریسک برنامه ریزی شود.

عبداللهی ادامه داد: اگر مخاطرات و نقاط حادثه خیز استان به درستی شناسایی و برای رفع آن ها پیش بینی های لازم انجام شود، با تلفات کمتری در حوادث احتمالی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی البرز گفت: فعالان اقتصادی استان دلسوزانه و جهادی کار می کنند به همین دلیل باید با مدیریت صحیح در تامین آب، برق و گاز واحدهای آنها تمام تلاش خود را انجام دهیم. بخش های خدماتی . تا در مواقع خاص از این امکانات بی بهره نباشند.

وی افزود: از این پس با توجه به برودت هوا و به منظور کنترل مصرف سوخت، لازم است پیش بینی هایی در مورد سوخت های جایگزین انجام شود. همچنین باید سوخت ثانویه و جایگزین برای بیمارستان ها تامین شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار البرز بر تهیه سناریوهای بحران برای انواع حوادث تاکید کرد و اظهار داشت: انجام مانورهای مختلف آمادگی مدیریت بحران در استان را برای احتمال وقوع حوادث و بحران افزایش می دهد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.