افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زنده یاد نادیا دلدار گلچین.

  • کد خبر : 406481
بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زنده یاد نادیا دلدار گلچین.

زنده یاد نادیا گلچین بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران متولد 1339 در رشت که در 5 مرداد 1391 در سن 52 سالگی بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. نادیا دلدار گلچین با بازی (طلا) در سریال سه در چهار به مردم معرفی شد. بیوگرافی نادیا دلدار گلچین. نادیا دلدار گلچین در 28 اردیبهشت 1339 در رشت […]

زنده یاد نادیا گلچین بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران متولد 1339 در رشت که در 5 مرداد 1391 در سن 52 سالگی بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. نادیا دلدار گلچین با بازی (طلا) در سریال سه در چهار به مردم معرفی شد.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین.

نادیا دلدار گلچین در 28 اردیبهشت 1339 در رشت متولد شد و فرزند نادر گلچین خواننده سنتی بود. او در مدرسه عالی موسیقی به تحصیل موسیقی پرداخت و موفق به اخذ دیپلم در این رشته شد. او ابتدا وارد عرصه تئاتر شد و کم کم به بازیگری سینما روی آورد و در سال ۱۳۶۹ اولین نقش آفرینی خود را در سینمای ایران در فیلم ابلیس (به تهیه کنندگی احمدرضا درویش) ایفا کرد.

نادیا گلچین

گلچین در دوران بازیگری خود در فیلم های ماندگاری چون روسری آبی، غریبانه، دختر دمپایی، مارال و صبحانه دو نفره و سریال سه در چهار بازی کرد.

او همچنین در فیلم‌هایی چون «برخورد در استانبول»، «دو روی سکه»، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامرئی»، «خط آتش»، «دستمال آبی» به من کمک کن، «مرحمدری»، «عجیب»، «دیوانه‌وار»، «دختری با کفش‌های کتانی»، مجموعه تلویزیونی «خاله سارا»، «پیر سوار»، «دزدهای مادربزرگ»، «همه بچه‌های من»، «دکترها»، «شن در ته رود، «سه در چهار» و نمایشنامه های «زیر گزر لوطی صالح»، «عزا»، «مژاکه آدم»، «نبرد در نبرد» و… به ایفای نقش پرداخته اند.

نادیا گلچین

علت مرگ نادیا دلدار گلچین

نادیا دلدار گلچین که سال ها از بیماری کلیوی رنج می برد، سرانجام بامداد چهارم مردادماه 1391 پس از گذراندن 9 روز در کما در سن 52 سالگی در بیمارستان عرفان تهران درگذشت. قبر نادیا گلچین و پدرش نادر گلچین در قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا قرار دارد.

ندا جعفری دختر نادیا گلچین درباره وضعیت جسمانی مادرش گفت: متأسفانه مادرم صبح امروز (۲۵ مرداد ۱۳۹۸) دچار حمله تنفسی شد و به کما رفت و در حال حاضر در آی‌سی‌یو بیمارستان عرفان بستری است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه قلب مادر 20 یا 30 درصد کار می کند، عضلات قلب خوب کار نمی کنند. او دچار حمله تنفسی شد و هوشیاری خود را از دست داد و در حال حاضر با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشد.

نادیا گلچین

نسیم جعفری دختر این هنرمند گفت: متاسفانه ساعت 6 صبح مادرم که در آی سی یو بیمارستان عرفان بستری بود دارفانی را وداع گفت. در این سال ها مادرم به خاطر بیماری اش رنج های زیادی کشید و متأسفانه بعد از 9 روز که در کمای عمیق بود برای همیشه او را از دست دادیم.

رابطه نادیا دلدار گلچین و مرجانه گلچین

نادیا گلچین

نادیا دلدار گلچین پسر عموی بازیگر محبوب کشورمان است. مرجانه گلچین بود

مرجانه گلچین در مراسم تشییع پیکر نادیا دلدار گلچین در سخنانی کوتاه گفت: نادیا در سال های اخیر به دلیل بیماری درد و رنج زیادی را متحمل شد و امید خود را از دست نداد، چشم به فردایی روشن دوخته شد. از همه اعضای خانواده و کسانی که او را رها نکردند تشکر می کنم. خداوند به شما توفیق عطا کند که حتی در غیاب ما برای ما عزاداری کنید.

نادیا گلچین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.