افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

تولید گوشت مرغ در لرستان به 100 هزار تن رسید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 406267
تولید گوشت مرغ در لرستان به 100 هزار تن رسید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در سخنانی گفت: مطابق علاوه بر استفاده از ظرفیت تولید واحدهای مرغ گوشتی موجود، 24 واحد غیرفعال و راکد با اعطای تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی به چرخه تولید اضافه شده است. وی افزود: در سه سال گذشته تولید گوشت مرغ در استان از 73 هزار تن به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در سخنانی گفت: مطابق علاوه بر استفاده از ظرفیت تولید واحدهای مرغ گوشتی موجود، 24 واحد غیرفعال و راکد با اعطای تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی به چرخه تولید اضافه شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته تولید گوشت مرغ در استان از 73 هزار تن به 93 هزار تن رسید و بر اساس برنامه ریزی ها این رقم تا پایان سال 1403 به 100 هزار تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: طی هفت ماهه از سال 1403 تا کنون 28 میلیون قطعه مرغ کاشته شده که تولیدی معادل 56 هزار تن گوشت مرغ داشته که 38 هزار تن آن در کشور مصرف شده است. استان و حدود 18 هزار تن مازاد بود. این محصول به استان های دیگر و به کشور عراق صادر شد.

شاهرخی تصریح کرد: تلاش داریم با ایجاد واحدهای راکد و احداث واحدهای مرغداری جدید در کنار کمک به اشتغال و اقتصاد استان صادرات این محصول را افزایش دهیم.

وی افزود: مطابق ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای مرغداری و دامداری، در حال حاضر به بیش از 400 کارگر جوان برای تامین نیروی مورد نیاز این واحدها نیازمندیم که هماهنگی های لازم برای آموزش این افراد با سازمان فنی و حرفه ای و مرکز انجام شده است. تحقیقات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: همچنین برای بکارگیری نیروهای بومی جوانان استان هماهنگی های لازم با اداره کل کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام از متقاضیان انجام شده تا متقاضیان بتوانند برای ثبت نام به مراکز کاریابی این اداره مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.