افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

واگذاری 3 سریال تلویزیونی.

  • کد خبر : 406259
واگذاری 3 سریال تلویزیونی.

آفتاب نیوز: مسعود جعفری جوزانی با بیان اینکه چرا سریال پوریایی ولی تولید نمی شود، گفت: مسئولان صداوسیما و سیمافیلم خیلی پیگیر هستند اما هیچ اتفاقی نمی افتد. مسعود جعفری جوزانی که فیلمنامه «پوریایی والی» بیش از دو دهه است که در تلویزیون پخش می شود، درباره پیشنهاد ساخت این سریال گفت: پیمان جبلی رئیس […]

آفتاب نیوز:

مسعود جعفری جوزانی با بیان اینکه چرا سریال پوریایی ولی تولید نمی شود، گفت: مسئولان صداوسیما و سیمافیلم خیلی پیگیر هستند اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

مسعود جعفری جوزانی که فیلمنامه «پوریایی والی» بیش از دو دهه است که در تلویزیون پخش می شود، درباره پیشنهاد ساخت این سریال گفت: پیمان جبلی رئیس صداوسیما سه بار با من ملاقات کرد و علاقه زیادی داشتند. برای سریال «پوریایی» اما «این کار انجام خواهد شد». مهدی نقویان، کارگردان سیمافیلم هم خیلی اصرار داشت که بتوانیم همکاری کنیم، اما تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی درباره تمایل سیمافیلم برای ساخت سریال گفت: آقای نقویان به شدت دوست دارند این سریال ساخته شود. اما این کافی نیست. باید از مردمی بپرسید که سرمایه و قدرت در دستشان است. اگر محیط مناسبی ایجاد کنید، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

جوزانی همچنین درباره سریال «بهشت جنایتکاران» که نسخه ای از این فیلم است، توضیح داد: فعلا باید برای خود فیلم پروانه نمایش بگیریم. وی درباره وضعیت کنونی سینما گفت: اراده برای تولید یک اثر هنری از نقاشی و شعر تا تئاتر اسیر سرمایه است. سینما هم اسیر سرمایه است.

جعفری جوزانی در ادامه با طرح این سوال که آیا بودجه و امکانات لارم برای ساخت این سریال وجود دارد یا خیر، ادامه داد: تمایل به تولید الزاماً به اقتصاد بستگی ندارد، بلکه به تحمیل سیاست از سوی مسئولانی که این هنر را هدایت می کنند نیز بستگی دارد. اراده یعنی اراده موجود، زیرا هر اراده انسانی قطعا ممکن است. وقتی می دانید که اراده شما برای عمل یا خلق شدن اتفاق نمی افتد، این اولین چیزی است که شما را متوقف می کند.

این کارگردان پیشکسوت سینما درباره فیلم سینمایی «کوروش کبیر» که نامش چندین بار برای ساخت پیشنهاد شده است، گفت: آرزوی ما این است که این فیلم ساخته شود اما همانطور که گفتم اراده تولید در دستان نیست. ملت». تلاش برای تولید در دست تولیدکننده است، اما اراده تولید را سیاست تعیین می کند. تا زمانی که سیاست کشور یا سیاستمداران کشور، نه مدیران فرهنگی کشور، اراده تولید را در انحصار خود دارند، این سینما راه به جایی نمی برد و نه «کوروش کبیر» و نه «یعقوب لیث» و دیگران فیلم ساخته نمی شوند. ساخته می شوند.

کارگردان «جاده های سرد» به فیلمنامه فیلم «یعقوب لیث» که هنوز پروانه ساخت ندارد، اشاره کرد و یادآور شد: یعقوب لیث شخصیت مهمی در تاریخ است به گونه ای که می توان گفت. که اگر او نبود، فردوسی بعدها ظهور نمی کرد و زبان فارسی که امروز از آن صحبت می کنیم، نداشتیم.

وی در پایان صحبت های خود با طرح سوالی درباره وضعیت این روزهای سینما گفت: چرا سینمای ایران به این وضعیت تبدیل شده که فیلم ها مضحک و خسته کننده شده اند؟ در نهایت، سرمایه گذار به دنبال منافع بیشتر و سلیقه موجود است و موضوعات آزمون پس از داده را انتخاب می کند. شما این حق را دارید که بخواهید از پولی که سرمایه گذاری می کنید سود بیشتری کسب کنید، اما با این مدل نمی توان فرهنگ را مدیریت کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.